voor of tegen elastiek!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: voor of tegen elastiek!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:20

Riant schreef:
ja dat zeg ik .. maar ze daar is niet iedereen het mee eens No Cheer

No Cheer vreemd....

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:38

Riant schreef:
Doorsluiten geeft zeker mer druk, maar dat betekent niet dat je ineens zelf meer druk moet pakken op je teugel. Iets zal wel nodig zijn maar die druk ontstaat vanuit het paard omdat je hem naar de hand toe rijdt .. Je geeft been, je paard wil versnellen en dat vang je op in je hand daar wordt de druk zwaarder van. En dus NIET door zelf meer druk te nemen op he teugel. Dat is de omgekeerde wereld.

Maar goed dat gaat weer erg offtopic want het gaat over of een elastiek effectief is of niet.

Nee, maar was even om aan te geven wat er met "dwingen" bedoeld werd Knipoog

Er zijn idd wel veel pagina's nodig voordat het een beetje doordringt..

Ik las ergens op pagina 8 ofzo Verward Dat ze het nog eens even met de instructrice zou overleggen enz.. Heb ik niks meer over terug gelezen?

Maar ja maakt ook op zich niet uit..we zijn er wel uit wie allemaal tegen zijn en wie voor..

Sluit mezelf aan bij de tegen..vind ze idd ook hangerig, stug etc worden van elastiek (zie ik bij anderen) Zelf rijd ik er niet mee
Maar is op zich ook logisch als je goed nadenkt..elastiek=elastisch, rekt mee..en weer terug..nooit in 1 vaste houding en paard kan er gewoon lekker doorheen wandelen..voelt eerst niet echt lekker(voor het paard), maar op een gegeven moment worden ze vanzelf stug en voelen ze steeds minder..

voordeel is idd wel dat je je handen stiller hebt, maar tegen welke prijs? Kan ook gewoon oefenen met handen stil houden..ooit moet je toch zónder (op concours iig)

Maar ja alles is wel gezegd zo'n beetje dusse..
Conclusie:
als jij (ilovejaimy) het wel oke vind en je instructrice ook..eigen baas! Knipoog

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:21

Moniek schreef:
dat hoor je mij geloof ik niet zeggen.
Als hij nageeft is en kan er geen druk meer zijn mits het elastie niet te strak is aangemeten.

nee maar ze heeft het ook niet alleen over jou ROFL

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:22

Ik zie dit topic nu pas. Helaas voor jou ben ik ook tegen. Heb het zelf nooit geprobeerd (het beviel me niet wat ik zag), de paarden werden er inderdaad alleen maar hangerig van.

Rijdt je nu altijd met elastiek, voor zover ik dat uit je verhaal kan opmaken wel en dat vind ik dus niks. Af en toe een keer iets meer doorvragen is op zich niet zo veel mis mee (al zou ik dat nooit met hulpteugel doen), maar uiteindelijk moet je naar de ontspanning toe.
OP de manier waarop jij hem vastzet (tussen de benen naar bit en dan aan weerskanten aan de singel) zou ik het nooit doen. Het enige wat je zelf dan nog doet naar mijn idee is sturen. Zijn hoofd kan toch nergens heen. Daar is toch geen uitdaging aan.

Maarja jouw pony is zo moeilijk... tsja.... troost je er zijn er meer.

Mijn paard is vind ik superbraaf, heeft af en toe puberkuren maargoed. Ons andere paard is een nachtmerrie met dressuren hahaha! Die geeft nooit op, zit er gewoon niet in. Nu na 10 jaar kan ik haar een beetje ontspannen rijden maar daar houdt het dan ook mee op! Ben dan ook nooit verder gekomen dan de L1. Maargoed als ik toen de tijd alleen met hulpteugels kon laten lopen, was ik er spontaan mee gestopt. Gaat het niet gaat het niet. Kies of een ander paard, of ga je er zelf gewoon hard aan werken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:39

nikki160287 schreef:

Gaat het niet gaat het niet. Kies of een ander paard, of ga je er zelf gewoon hard aan werken.

Helemaal mee eens! Sommige zijn misschien lastig of zelfs moeilijk.. Als je die uitdaging niet aan wil..neem je toch een makkelijkere? Blond

Wat heeft jouw pony voor jou gelopen dan? (in de wedstrijden) of is het nog een groene pony?

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:39

Born2BCrazy schreef:
nikki160287 schreef:

Gaat het niet gaat het niet. Kies of een ander paard, of ga je er zelf gewoon hard aan werken.

Helemaal mee eens! Sommige zijn misschien lastig of zelfs moeilijk.. Als je die uitdaging niet aan wil..neem je toch een makkelijkere? Blond

Wat heeft jouw pony voor jou gelopen dan? (in de wedstrijden) of is het nog een groene pony?

da vindt ik dus echt een domme reactie Verward als zij toch gewoon verder met die pony wil hoeft ze toch geen andere zoveel pony's zijn moeilijk maar dat betekent niet om meteen een andere pony te gaan kopen waar slaat da op ! ze probeer het teminste als jullie zo zijn vidnt ik da flauw! veel paarden zijn moeilijk en moet je gewoon even doorwerken en krijg je vanzelf wel god.! bij mascha is da ook het geval sinds het begin of nu rijdt ze stukken beter !

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:41

Born2BCrazy schreef:
nikki160287 schreef:

en wie zegt dat ze de uitdaging niet aan wil ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:44

Maar de pony moet wel boeten voor haar onkunde.
Je kunt ook een stap ertussen nemen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:07

Born2BCrazy schreef:
nikki160287 schreef:

da vindt ik dus echt een domme reactie Verward als zij toch gewoon verder met die pony wil hoeft ze toch geen andere zoveel pony's zijn moeilijk maar dat betekent niet om meteen een andere pony te gaan kopen waar slaat da op ! ze probeer het teminste als jullie zo zijn vidnt ik da flauw! veel paarden zijn moeilijk en moet je gewoon even doorwerken en krijg je vanzelf wel god.! bij mascha is da ook het geval sinds het begin of nu rijdt ze stukken beter !
[/quote]

Dat zeg ik toch ook, lezen. Of je moet gewoon accepteren dat je een moeilijkere pony hebt en dat niet als een excuus gaan gebruiken of wees eerlijk tegenover de pony en verkoop hem. Ik zeg niet dat ze m moet verkopen integedeel! Vind het juist goed als ze ermee doorgaat, maar om nu de hele tijd met een hulpteugel te gaan rijden is in mijn opzicht niet eerlijk tegenover de pony.

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:15

Mijn paard is vind ik superbraaf, heeft af en toe puberkuren maargoed. Ons andere paard is een nachtmerrie met dressuren hahaha! Die geeft nooit op, zit er gewoon niet in. Nu na 10 jaar kan ik haar een beetje ontspannen rijden maar daar houdt het dan ook mee op! Ben dan ook nooit verder gekomen dan de L1. Maargoed als ik toen de tijd alleen met hulpteugels kon laten lopen, was ik er spontaan mee gestopt. Gaat het niet gaat het niet. Kies of een ander paard, of ga je er zelf gewoon hard aan werken.[/quote]

ik denk dat jij daar niet over gaat Nors opkijken zou jij dat ook doen als je pony moeilijk is met rijden en je hebt hem al 2 jaar ,,, ?
DAN BEN JE PAS ZIELIG Knipoog kom op dat beestje kan het wel Dat weet ik cker ,,
De pony heeft wel is wedstrijdjes gelopen maar niet veel ,,
Ik vind die reactie '' kies een ander paard '' echt belachelijk !! zou jij dat doen ? Nee denk het niet..
en ik weet zeker als jij verder zou willen gaan dat je het heus zou proberen ,, Verward
Sorry hoor maar hier word ik een beetje pissig over Ze vroeg jullie mening over elastiek meer niet.,.
geen gemouw over dat ze een ander paard moet kopen pfoeee Misselijk

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:19

NIKKI !!!
ze het kei veel moeite om de pony nageeflijk te maken. ze kan daar best iets bij gebruiken hij gaat er helmaal niet op lopen want het elastiek hangt vak los en jaa als die naar boven komt dan trekt het elastiek terug maar hij dwingt niet dat die zijn hoofd als maar omlaag moet doen en niks mag doen wan hij loopot zelfs met elastiek met zijn kop de lucht in !

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:21

runningkawa schreef:
Maar de pony moet wel boeten voor haar onkunde.
Je kunt ook een stap ertussen nemen

Jij moet niks zeggen want mascha doet haar elastiek op een prettige manier vast en niet boven lang onder lang zij langs enzoo ,, Verward ONKUNDE Pfffffff Ze weet wel wat ze doet hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:49

vandaar ook de knipoog natuurlijk Haha!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:51

JA!

sophiecondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:59

Ik vind elastieken ook niks. Een slof kan je zelf regelen. Je moet m zo houden dat als ie zn hoofd omhoog doet, de slof druk zet en als hij nageeflijk is moet de slof loshangen. Daarbij moet je altijd zorgen dat je paard goed voorwaarts is. Ik ben ook geen voorstander van hulpteugels, maar soms is t wel handig en dan zou ik n slof gebruiken..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:43

Alsjeblieft lees eens verder dan je neus lang is. Ik zeg niet dat ze de pony moet verkopen, maar dat ze niet steeds kan zeggen dat de pony o zo moeilijk is en daardoor naar allerlei hulpmiddelen grijpt.
Ik heb gezegt dat ik het juist beter vind als ze doorgaat met de pony alleen wel op een eerlijke manier. Vind het geen excuus om er maar iets aan te hangen. Heb je een lastigere pony, accepteer dat je er veel tijd in moet steken.

Gaf ik niet mezelf als voorbeeld. Heb er jaren over gedaan om een normale b proef te kunnen rijden met dat heethoofd. En met veel moeite heb ik toen besloten te stoppen met wedstrijden rijden, om dat gewoon echt niet haar ding was. Maar heb er nooit hulpteugels aan gehad en tegenwoordig loopt ze al heel ontspannen en daar ben ik tevreden mee. Endurance is meer haar sport.
Ik heb haar toch ook niet verkocht, het is een schat alleen niet de makkelijkste. Maar had ik het niet kunnen accepteren en er toch mee verder willen gaan door er hulpteugels end aan te hangen was ze niet gelukkiger geworden en had ik haar wel verkocht. Gelukkig was dat niet aan de orde.

Maar mensen lees alsjeblieft en verdraai mijn woorden niet, beetje kinderachtig.

Ow en me naam hoef je niet te schreeuwen hoor, die ken ik al een tijdje Tong uitsteken

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:26

lieskehh schreef:

en wie zegt dat ze de uitdaging niet aan wil ?

oeww..je bent wel heel fel zeg Stoom uit je oren

Je moet niet alles zo letterlijk nemen.. het is bedoeld als advies.. niet als (doods) vonnis ofzo..

Laten we de goede sfeer een beetje behouden! Haha!

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 23:30

ik kan jullie wel vertellen dat ik echt niet iedere dag met elastiek rijd rij 1 keer in de week met elastiek en voor de rest longeer ik hem met elastiek.
Tot nu toe is hij bij mij niet hangerig. heb ook nooit gezegd dat ik er altijd mee blijf rijden. en als hij zakt dan hangt het elastiek helemaal slap. sommige hebben het hier over een tiedeman gehad maar dat werkt naar mijn idee hetzelfde zodra hij ziijn hoofd de lucht in wil doen voelt hij drukop het bit dus weet hij dat hij moet zakken nou dat doet het elastiek ook. Ik moet er iniedergeval niet aandenken omhem weg te doen als het niet gaat. (mocht) het elastiek niet werken en zonder hulpteugel lukt het ook niet dan ga ik gewoon recreatief met hem rijden.

miesnathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:33

Ik heb een hekel aan alle hulpteugels, zou ik nooit bij mijn paard om knuppen daar heb ik zo'n hekel aan, dan stop ik nog liever met rijden dan dat ik door met rijden MET een hulpteugel

Ik ben dus echt tegen alle hulpteugels

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:36

Daar ben ik blij om. Goed dat je in ieder geval ook zonder blijft rijden. Hopelijk heb je het iig niet te lang nodig! Ik geloof echt wel dat jullie verder komen. Als je maar geduld hebt en er de tijd voor neemt! Succes in ieder geval.

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 23:41

dank je. denk ook wel dat het gaat lukken. Jaimy is een moeilijke pony maar die zijn er wel meer en daar is het ook bij gelukt dus voorlopig blijf ik nog positief. en als het er niet in zit zit het er niet in en dan gaan we lekker recreatief rijden.

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:42

Als je de Elastiek gewoon losjes houd, kan het geen kwaad vind ik! bij mijn paard heeft het heel erg geholpen met nadruk op ''ontspanning over de rug''! ik vind het niet verkeerd..

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:42

mijn paardje had dat ook
toen ben ik lekker gaan rijden veel overgangen en figuren
bezig houden..
dan zakt dat ''koppie'' vanzelf..
jij ontspannen je paardje ontspannen..

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:28

runningkawa schreef:
vandaar ook de knipoog natuurlijk Haha!

die knipoog was voor jou om nog een beetje aardig over te komen!!!!!!!!!!!!!!!! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:36

Als ik iets tegen je zeg en ik knipoog erbij?
Denk jij dan dat ik een grapje maak of niet?

Heel simpel, als je de werking van zo'n ding hier moet vragen ben je niet kundig en moet je eraf blijven.

Instructrice die zoiets als "oplossing" geeft is geen goede, want haar mogelijkheden qua lesgeven komen te kort, anders kon ze het op een andere manier.

En wie is de dupe....juist het paard