Topsportpaarden schrikken soms al van papiertje in rijbaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carretje1

Re: Topsportpaarden schrikken soms al van papiertje in rijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:00

meestal zijn het van die dressuur paarden,
die zijn nietzoveel gewend,
ze springen ( meestal ) niet
En zien ook niet zoveel,

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:12

nee joh, die komen in steriele dressur ringen zonder vlaggen, wimpels en/of reclame borden.. geen publiek.... en bij een kur op muziek heeft zowel de ruiter als de jury oordopjes zodat peerdlief nie kan schrikke...
Op de meeste concoursen waar sprngpaarden komen zijn ook dressuurrubrieken.. en de dressuurpaarden krijgen net zoveel mee Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:19

Ik kon als het waren een bom naast men pony laten ontploffen, maar een lichtstraaltje op de grond en meneer was Vork
En dat is niet eens een sportpaard, maar een gewoon huis tuin en keuken paard die nog eens mentaal onstabiel blijkt te zijn.

Waarom zou iemand moeten springen? Om een beter niet schrik paard te hebben?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:42

Hoe erg een paard kan schrikken tijdens geconcentreerd werk heb ik 1x heel erg gemerkt op een driejarige. Diertje was net een paar maandjes aan de slag toen. Ze had wat moeite om aan te galloperen en ging dan rennen. Om wat controle te krijgen heb ik die dag gewerkt aan terug komen op steeds kleinere zit hulpen. Op een gegeven moment reageerde ze echt perfect op een kleine verandering in zithulp en wilde ik belonen. Ik legde mijn hand net naast de schoft voor een aaitje zoals ze dat gewend was, maar in plaats van een beloning werd het de grootste schrik uit haar prille carriere. Ze was zo geconcentreed op mijn hulpen dat ze echt haast achterover sloeg van schrik toen ik haar aanraakte. Wat had ik te doen met het dier die juist zo goed d'r best deed. Gelukkig was ze snel over haar schrik heen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:48

Loves_Sjakie schreef:
meestal zijn het van die dressuur paarden,
die zijn nietzoveel gewend,
ze springen ( meestal ) niet
En zien ook niet zoveel,

nee die komen nl ook niet op grote concoursen. en nee, ze komen ook nooit buiten en zien nooit spandoeken, reclameborden, vrachtwagens en rondslingerende papiertjes. ze worden steriel vervoerd per geluidloze straaljager en staan vervolgens in een volledig afgesloten, steriele box met een lichtroze gekleurde wand en staan op een marmeren vloer, zónder stro en speelbal.

Nagelbijten / Gniffelen sorry, draaf een beetje door

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:45

Mijn pony is dan geen topsportpaard. Ze wordt dit jaar zes en mag M2 dressuur. Maar zij schrikt ook van een papiertje in de rijbaan, zelfs van trekkersporen, kleine plasjes water in de binnenbak, hoopjes zaagsel enz enz. En ze staat echt niet de hele dag binnen, nee ze loopt lekker de hele dag buiten.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:38

Hier ook zo'n supernuchter paard. Eerst mee op springconcours, dressuurwedstrijden, altijd superbraaf. Nu krijgt ze veel meer brokken, goede conditie en moet echt aan het werk. Ze is echt veel wakkerder geworden. Echt een dressuurpaard noem ik het maar Clown