Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kalieflover schreef:Renske_ schreef:kalieflover, onderbouw het eens waarom je het precies slecht vind, en wat vind je slecht, slof, zweep of sporen of alles?
Ik vind het per onderdeel (zweep, of alleen sporen), vind ik het oke, zweep en sporen ook, of alleen sporen of zweep helemaal!
Ik vind het alleen niet kunnen, dat er een slof aan zit (niet zo strak gelukkig), ÉN Sporen, ÉN zweep..
Vind dat, voor 6 weken onder het zadel, toch veeeels te streng..
Denk dat ik het nóg niet zou doen, als m'n paard 6 is.
Of helemaal niet, heb liever elastiek, dat is veel fijner.
Dat laat de mond toe, te bewegen, en geeft meer vrijheid.
Toch vind ik wis een superknappe knol!

Marije1984 schreef:Ben wel benieuwd uit welke ervaring iedereen hier praat. Uit de meeste reacties uit geen of weinig ervaring. Iig zij de meeste vrij kortzichtig en kijken niet verder dan hun neus lang is. En Gabion.. Wij zijn allemaal geen Anky's dus kan je beter de veiligste en fijnste manier pakken. In sommige gevallen is dat dus met spoor, zweep en slof!
creool schreef:Marije.. ik vind het wel heel makkelijk en generaliserend gezegt dat uit de meeste reacties blijkt dat men uit onervarenheid spreekt.... kan je even iets specifieker zijn?
juksz schreef:Luister,de halve wereld denkt dat ze Anky zijn...
Lukt het niet volgens plan dan is het een kwestie van snel naar de ruitersportzaak voor bitten hulpteugels,sporen en weet ik veel wat nog meer!!
Naar jezelf kijken en eerlijk zijn dat het misschien wel aan jezelf ligt blijft een moeilijk verhaal in paardenland!
De gemiddelde `ruiter/amazone`schaart zich na een les of 20 toch wel in de categorie ` ervaren´paardemens maar weten in de verste verte niet wat ze aan het doen zijn!
Ik wil hier niet de mensen aanvallen die wel ervaren met dit soort middelen omgaan maar deze zullen mijn verhaal ook wel begrijpen...
Gabion_lover schreef:Marije1984 schreef:Ben wel benieuwd uit welke ervaring iedereen hier praat. Uit de meeste reacties uit geen of weinig ervaring. Iig zij de meeste vrij kortzichtig en kijken niet verder dan hun neus lang is. En Gabion.. Wij zijn allemaal geen Anky's dus kan je beter de veiligste en fijnste manier pakken. In sommige gevallen is dat dus met spoor, zweep en slof!
Oh ok, vindt het best. weet je misschien is het beter om het allemaal op onze eigen manier te doen niet waar? Iedereen denkt dat hij/zij het beter doet. En ja wat die erfaring betreft. Iedereen denkt dat hij/zijj erfaring heet. Ach ja wat betekend dat woord eigenlijk? gezellig hier trouwens
Nee joh waarom zou ik me hier zo druk om maken? Ik was moe gisteren en had misschien niet achter de pc moeten gaan nou ja sorry dan
Maar ik voel mij alles behalve aangevallen dus diegenen die dat denken hebben het wel mis hoor
Ik vindt wel dat we onze uitdrukingen misschien wat beter neer moeten zetten, want met uitdrukkingen zoals : uehhh?? Geef je iemand gelijk de indruk dat hij/zij achterlijk is. je mag toch je mening geven?
KiWiKo schreef:ik vind elastiek niks, gaan ze op hangen![]()
bij gebrek aan slofteugel gewoon met een strotouwtje zn hoofd op zn borst vastbinden, of met een halstertouw ofzo...