Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elisa2 schreef:Alane: ik wil weleens foto's zien van jou en je dochter dan,de beste stuurlui staan aan wal.Die hoge handhouding hoort bij de manier van rijden bij Antoine,hoezo ervaring?

leuke setjes he? je kunt ook beide hebben hoor, en goed les en setjes
Elisa2 schreef:Andere ervaringen prima,maar als je ervaring hebt weet je meestal overal wel wat van af,ongeacht of je het wel of niet gebruikt. Tenminste dat is mijn ervaring...maar laten we iedereen respecteren anders kunnen we nooit goed discussieren.
Elisa2 schreef:Hoezo? Mijn antwoord is toch duidelijk...
vincenza schreef:sorry, die hoge handhouding hoort nu wel zo. dat hoort bij deze pony en bij wat ik aan het leren was bij antoine. en ja die hakken dat klopt, maar ga jij dat maar eens nadoen met halfdove benen.
vincenza schreef:dankjewel elisa, ik heb wel 3 dagen stage gelopen bij hem en dat was superzwaar. met allebei de ponies trwns.
en volgend jaar ga ik in utrecht, staat ook al vast.
add: ik heb met lage handen gereden. resultaat: pony werd heel sterk aan de voorhand en trok steeds meer de teugels uit mijn handen.
nu trekt ze geen een keer en loopt netjes aan de teugel. zo heb ik het geleerd bij antoine.
misschien vind jij het niks alane, dat zal mij een rotzorg wezen.
het item van dit topic is niet hoeveel lessen je volgt het item is RECHTRICHTEN. dankjewel voorje leeskunsten en je opmerkzaamheid.
edit: wanneer ik in jouw profiel kijk, zie ik dat jij je setjes belangrijker vindt. veel succes ermee dat geld stop ik inderdaad in LES.
bleugh
mag het nu weer ONTOPIC PLEASE

yulan schreef:Rechtrichten gebeurt imo nog altijd te weinig, zoals je overal wel oppakt slaan sommigen die basis wel snel over. Antoine was voor mij de meest bereikbare persoon die me het rechtrichten heeft aangeleerd en nog altijd aanleerd, want uitgeleerd, nou, als ik bedenk wat ik elke les wel niet doe, dan ben ik nooit uitgeleerd. Nou, dat geeft niet, op vlak van paarden ben ik heel leergierig en Antoine z'n portemonne kan zo niet klagen.
vincenza schreef:jasmijn: je ziet wel iemand rijden die een incomplete dwarslaesie heeft en die totaal alles opnieuw heeft moeten leren. dus schrijven, lopen, alles.
Elisa2 schreef:Dit is toch geen topic geworden om iemand te beoordelen op zijn of haar ervaring of heb ik iets gemist.....
Alane schreef:Maar als je schermt met ervaring dan wordt je zelf ook persoonlijk en kan je verwachten dat je daar een weerwoord op krijgt...
Elisa2 schreef:Maar juist daarom kunnen we op dit forum niemand beoordelen,want dat kun je pas als je het in praktijk ziet.
Elisa2 schreef:Iedereen kan en mag zijn/haar zegje doen,ervaring of niet.
Elisa2 schreef:En als je het in theorie weet,dan hoef je het nog niet in praktijk te kunnen.
vincenza schreef:@ alane: maar ik ben wel bij iemand terechtgekomen omdat mijn paard niet goed liuep en omdat de instructeurs me niks vertelden over rechtrichten, zelfs die op de hol. rij-opleiding niet!
Elisa2 schreef:Neehoor,je dochter zit er prima op,maar of t met rechtrichten te maken heeft enzo..dat kan ik niet zien op die foto's.
vincenza schreef:sorry, die hoge handhouding hoort nu wel zo. dat hoort bij deze pony en bij wat ik aan het leren was bij antoine. en ja die hakken dat klopt, maar ga jij dat maar eens nadoen met halfdove benen.
.
Dreamstreet schreef:Gelukkig is er in de boeken weinig verschil over de hoogte van de armen/handen t.o.v. de mond van een paard. De onderarm moet (volgens de meeste boekjes en ook volgens Antoine) een rechte lijn zijn naar de mond van het paard.

HappyH schreef:Wil je misschien jouw eigen visie over het rechtrichten weergeven?
HappyH schreef:Eigenlijk moet het er om gaan hoe je het paard rechtricht en respecteren dat verschillende mensen dat op andere manieren bereiken.