*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

revanche_04

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:45

echt niet normaal
het zou gewoon verboden moeten worden

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:40

Gelukkig was dit in 1986 en niet in 2006. Ik mag hopen dat ze de afgelopen 20 jaar wat wijzer zijn geworden op het gebied van training en africhting van een Tennessee Walking Horse.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:47

Nope gebeurd nog steeds

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:49

[img]http://www.twhbea.com/voice/spotlight/spreads/RudyRudiger&RitzsDiamondJoe.htm [/img]

is helaas toch echt 2006

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:49

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:14

Hey,
Het ziet er erg uit die ijzers en alle andere dingen voor die knieactie te verbeteren maar die paarden kunnen de gangen al van bij hun geboorte en zijn al lang gewoon om zulke ijzers te dragen.
Trouwens...moesten die paarden het echt niet willen doen deden ze het ook niet...en maakt het uit of dit nu in 1986 of in 2006 gebeurt?
Ik vind het ook niet leuk maar ze doen wel niet aan dierenmishandeling hé!!!

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:38

Katyatje schreef:
Hey,
Het ziet er erg uit die ijzers en alle andere dingen voor die knieactie te verbeteren maar die paarden kunnen de gangen al van bij hun geboorte en zijn al lang gewoon om zulke ijzers te dragen.
Trouwens...moesten die paarden het echt niet willen doen deden ze het ook niet...en maakt het uit of dit nu in 1986 of in 2006 gebeurt?
Ik vind het ook niet leuk maar ze doen wel niet aan dierenmishandeling hé!!!

Geen dierenmishandeling?Sorry hoor maar wil jij even met blokken en kettingen aan je voeten lopen?Ik dacht het niet Boos!
Sorry maar zo een dingen vind ik echt schandalig Boos! Dit is puur voor de show meer niet en ik denk niet dat die paarden het leuk vinden hoor! Boos!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:41

Heb ik gezegd dat ik het goed vind? Nee hé! Boos!
Maar moest het echt dierenmishadeling zijn was er el heeeel lang iets aan gedaan.
En nog is...moesten die paarden het niet willen doen waarom doen ze het dan en lopen ze zo met hun oortjs naar voren???

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:45

die gangen kunnen ze ook wel, maar niet zo debiel hoog met hun voor benen. en het lijkt me al helemaal niet gezond om ze op de blokken te zetten.
enne dat ze het gewent zijn betekend echt niet dat het geen dierenmishandeling is.
als jij gewent bent om elke dag aan een kettingen vast te zitten en pijn gedaan wordt is het toch ook nog steeds niet leuk,pijnlijk en onzinnig??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:48

Ziek. Wat mensen al niet bedenken om hun paarden te verpesten en pijn te doen Scheve mond Echt gestoord.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:54

Dat sommige paarden dit niet leuk vinden om zo door een ring te paraderen was ook al bij me opgekomen hoor!
Maar waarom denk je dat die paarden gefokt worden hé?
Ze zijn ervoor gemaakt om zo'n werk te verichtten, maar dat wil idd niet zeggen dat het goed voor hun is...
Je kan er niets aan veranderen dat het gebeurt é!
Denk je dan dat ik het leuk vind om ernaar te kijken mss? Boos! Ik denk niet dat als een paard het verschrikkelijk zou vinden dat hij nog zo door een ring loopt MET zware ijzers EN kettingen rond zijn benen!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:54

Dit gebeurd niet alleen met dit ras maar ook met KWPNers.

In de mensport wordt dit ook wel toegepast maar dan zonder blokken.

In de dressuurwereld gebruiken sommige trainers bv. speciale peesbeschermers waar lood in gestopt kan worden om de paarden meer knieheffing te laten krijgen en passage/piaffe wordt soms ook voor een deel zo aangeleerd.

Dus geen blokken onder de hoeven maar gewicht om de benen en soms verzwaard beslag om het doel te bereiken en die ringen heb ik ook gebruikt zien worden.

Wel eens getrixte paarden gezien zoja dan kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat er gewerkt is met lood etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:58

Katyatje schreef:
Dat sommige paarden dit niet leuk vinden om zo door een ring te paraderen was ook al bij me opgekomen hoor!
Maar waarom denk je dat die paarden gefokt worden hé?
Ze zijn ervoor gemaakt om zo'n werk te verichtten, maar dat wil idd niet zeggen dat het goed voor hun is...
Je kan er niets aan veranderen dat het gebeurt é!
Denk je dan dat ik het leuk vind om ernaar te kijken mss? Boos! Ik denk niet dat als een paard het verschrikkelijk zou vinden dat hij nog zo door een ring loopt MET zware ijzers EN kettingen rond zijn benen!

Ik denk dat het beestje niet veel keus heeft of ie loopt of niet. Hij zal niet op de grond gaan liggen en zich blijven verzetten. Die mensen zijn slim genoeg om zo'n beestje aan het werk te zetten hoor, helaas.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:00

ongelooflijk dat dit gebeurd...

Heb er verder geen (goed) woord voor over...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:01

Paarden die het niet zouden willen doen zouden ze niet door die ring meppen hoor! Dan lopen ze toch maar met hun oren in hun nek.
Ze zouden ze gewoon verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:04

Katyatje schreef:
Paarden die het niet zouden willen doen zouden ze niet door die ring meppen hoor! Dan lopen ze toch maar met hun oren in hun nek.

Niet dat deze paarden er wel zo vrolijk bijlopen, maargoed. Knipoog

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:04

Hoe is het ook mogelijk dat je zoveel dingen verkeerd kunt doen bij een paard. Ze zitten zelfs op het zwakke gedeelte van de rug! HOE kun je overdrijven zeg..
Pure dierenmishandeling.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:07

filmpje doet het niet bij mij... Ach gut

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:22

Anoniem schreef:
Katyatje schreef:

Niet dat deze paarden er wel zo vrolijk bijlopen, maargoed. Knipoog

Helemaal mee eens Juul!
En ik denk dat niet sommige paarden maar geen enkel paard dit leuk vind Boos! En ik denk ook dat een paard dit niet vrijwillig doet hoor Boos! Ze zullen zeker wel geslagen en gedwongen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:23

Die paarden lopen uit pijn !

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:32

Olifant schreef:

Ja!!!En ik denk als je ooit een paard koopt dat met zo'n dingen heeft rondgelopen,dan zal die bij het minste tikje van de zweep er als een pijl vandoor schieten!Angst noemt men dat Boos!

En ohja!Op wat voor leeftijd denken jullie dat die paarden rijp zijn voor de slacht... Boos!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:25

Wadi_Jamin schreef:
Olifant schreef:

Ja!!!En ik denk als je ooit een paard koopt dat met zo'n dingen heeft rondgelopen,dan zal die bij het minste tikje van de zweep er als een pijl vandoor schieten!Angst noemt men dat Boos!

En ohja!Op wat voor leeftijd denken jullie dat die paarden rijp zijn voor de slacht... Boos!

Ik denk dat jij dit soort uitspraken niet kunt doen zonder over alle 2 met voorbeelden of cijfers te komen.

Wat niet wegneemt dat ik het er niet al te prettig uit vind zien voor die paarden

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:30

Heb niet alles geleze. dus reageer even op het eerste bericht:
Ik vind het best wel zielig en raar uitzien. dit is totaal onaatuurlijk! Vooral voor het paard. bah ziet er best eng uit, en die kettingen om de benen. zO zielig. BAH BAH BAH Bloos

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:38

Ik weet niet of iedereen ook geluisterd heeft naar het filmpje. Daarop wordt alles uitgelegd. Deze paarden doen het NIET voor de lol, ze worden gedwongen. Door middel van 'soring' agents en de kettingen daarop doet het zo'n zeer om op hun voorbenen te staan, dat ze daarom echt op de achterhand gaan lopen. Daarom gooien ze hun benen zo ver de lucht in. Door die blokken krijgen de paarden ook vergroeiingen in de benen (onder andere door de gebroken voetas) en bovendien kunnen die zware blokken als het paard struikeld oid afbreken en het grootste gedeelte van de hoef meenemen.
Het is inderdaad zo dat deze paarden gefokt zijn om op een bepaalde manier te lopen (met veel gewicht op de achterhand) maar echt niet in deze mate!!!!!

Dit is zware dierenmishandeling, luister naar het filmpje of zoek op google wat informatie, maar ontkennen neee.....

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:50

AFSCHUWELIJK!!
als er ook maar iemand op bokt is die voor dit gedrag een excuus heeft, meld je dan maar meteen weer af..!! Dat dit in 2006 nog gebeurt zeg!
Laatst bijgewerkt door KSB op 26-12-06 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt