Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:42

Chichika schreef:
hns schreef:
Sorry als het aanvallend overkwam maar de foto's van www.horse.ru kun je niet vertrouwen.
En waarom niet zal je denken?
Tja, de helft van het forum zijn tegenstanders van Nevzorov en haten alles aan hem, wat die doet en wat die zegt.
Dus dat deze foto's betrouwbaar zijn en recentelijk... forget it.
Nevzorov zei van begin af aan al en gaf ook toe dat hij ook met bit heeft gereden en er zijn zeker nog wat leuke haterfoto's te vinden van hem op het i-net (zeker waar zo veel haters zijn) waar hij als stuntman afgebeeld is.
Mensen proberen vertwijfeld te laten zien dat een bit goed is voor een paard en dat het niet pijn doet.
En dan ga je juist op dat forum je info vandaan halen?
Ik kom later hierop nog eens terug.
http://horseworld.ru/?article=226 dit artikel is met dezelfde foto's die jij gestuurd heb en het datum ervan is januari 2002.

Horse.ru is het grootste forum in Rusland
Verbijsterend is het door u genoemde feit dat de helft tegenstanders zijn en dat u geen voorstander heeft gevonden. Logisch denkend mens trekt daar zelf de enige juiste conclusie uit.
Vertalen via internet geeft oplossingen die op meerdere manieren zijn uit te leggen maar natuurlijk staat het u vrij om van een stuk Russische tekst een heel nieuw SPROOKJE te maken

Bedankt dat ik nu de benaming u krijg OK dan!
En ehh nog eens....

Citaat:
u vrij om van een stuk Russische tekst een heel nieuw SPROOKJE te maken

Eerstens doe ik niet aan oplichterij.
Tweedens zou het niet eerlijk zijn tegenover de mensen die hier (waaronder ook ik) antwoorden willen DUIDELIJKE en ook waar de bronnen ietswat betrouwbaarder van zijn.

Reageer ik nu heftig?
Misschien wel..
Of ik nog een stukje koek wil?
Graag maar vertel me maar eerst wat erin zit.
Ik vraag jou gewoon, heb misschien wat harde argumenten en heb ik zitten opereren.
Ik wou je niet persoonlijk aanvallen en was dit ook niet van plan.
Misschien wou je dat ook niet?
Maar ik vat het op als een persoonlijke aanvalling (sorry als ik fout lig).

Last but not least.

Citaat:
Verbijsterend is het door u genoemde feit dat de helft tegenstanders zijn en dat u geen voorstander heeft gevonden. Logisch denkend mens trekt daar zelf de enige juiste conclusie uit.

Leuk moet ik mijn paard bestraffen om tot Z prestaties te komen?
Zonder bit kun je zoiets niet bereiken?
Zonder hoofdstel al zeker niet?
EN zonder enige harde aanpak en bestraffing ook niet?
Wat staat er dan in mijn achtertuin?
rarara wat is het toch?
Nee, het is zeker géén robot.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:26

Chichika schreef:
Vertalen via internet geeft oplossingen die op meerdere manieren zijn uit te leggen maar natuurlijk staat het u vrij om van een stuk Russische tekst een heel nieuw SPROOKJE te maken

Visconti schreef:
Dat lijkt me logisch, het gemiddelde paardensporter is vrij conservatief en vastgeroest in de eeuwen oude traditie van het bit gebruik. Als er dan een man komt die zo radicaal tegen is, is het meer dan logisch dat een groot deel zich tegen hem keert...

Ach, op Bokt, het grootste paardenforum van Nederland, lopen toch een behoorlijk aantal voorstanders van bitloos rijden rond Bloos

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:36

Cultuurverschil denk ik, en toch zijn er overeenkomsten, passie voor paarden.

Frappant dat de ene helft van de wereld denkt met straf iets te bereiken, een ander deel heel voorzichtig zegt dat het niet hoeft en hier in NL eigenlijk iedereen vrij is in wat men mag zeggen.

Ik doe mijn best om de dingen in een juist perspectief te zetten en denk hardop Verward , ingewikkeld wat nu just is en wat niet.

Ga ook maar even naar de "achtertuin", eens vragen wat zij er van vinden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:38

En alle russen met uitzondering van Nevzorov zijn dierenbeulen die denken dat je met straffen en rukken aan het bit alles oplost Verward

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:57

Dat proberen we een beetje boven tafel te krijgen toch?
De foto's uit Rusland vond ik erg indrukwekkend. Ik vraag me af hoe een stal op het platteland eruit ziet. De bak met de flats riep bij mij een enorm trieste omgeving op.
Ik geloof niet echt dat Rusland een warm bad is om te vrtoeven nee, ja in de zomer wellicht.
Weet jij het ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 00:01

Ik ben geen Ruslandkenner, maar elke bevolking bestaat uit individuen en ook in Rusland zullen er dus ook individuen zijn die voor bitloos gaan.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 00:57

nhs
U verhaal over Anke is strijdig met eerdere verhalen van u : er zal een manege zijn maar die is er niet.
in rusland lopen paarden ook in de winter al of niet met een winterdeken overdag ook gewoon naar buiten. maar als men zelf geen weiland heeft of paddocks dan staan ze binnen
U weet meer over Rusland dan de meeste Russen, mijn complimenten

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:12

hns
Leuk moet ik mijn paard bestraffen om tot Z prestaties te komen
nee hoor die heb je niet
ben er blij om
maar ik kan zelf op mijn l paarden zonder hoofdstel rijden rara hoe kom dat

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:16

Misscien geinspireerd door.. umme.. Schijnheilig tsjah, waarom zou je iets anders doen dan anderen ?

Kweenie Verward

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 04:25

Chichika schreef:
nhs
U verhaal over Anke is strijdig met eerdere verhalen van u : er zal een manege zijn maar die is er niet.
in rusland lopen paarden ook in de winter al of niet met een winterdeken overdag ook gewoon naar buiten. maar als men zelf geen weiland heeft of paddocks dan staan ze binnen
U weet meer over Rusland dan de meeste Russen, mijn complimenten

Een manege is in het duits een bak ongeacht binnen of buiten.
Dat was ook wat ik bedoelde en niet een rijdschool voor ieder kind die wil gaan rijden.
Tja hij houd yijn paarden nu eenmaal binnen en ik schrijf gewoon op dat wat Anke gezegd heeft en niet ik...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 04:27

Chichika schreef:
hns
Leuk moet ik mijn paard bestraffen om tot Z prestaties te komen
nee hoor die heb je niet
ben er blij om
maar ik kan zelf op mijn l paarden zonder hoofdstel rijden rara hoe kom dat

En train je ze ook altijd zonder bit of hoofdstel?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:54

[quote="hns]
Leuk moet ik mijn paard bestraffen om tot Z prestaties te komen?
Zonder bit kun je zoiets niet bereiken?
Zonder hoofdstel al zeker niet?
EN zonder enige harde aanpak en bestraffing ook niet?
Wat staat er dan in mijn achtertuin?
rarara wat is het toch?
Nee, het is zeker géén robot.
[/quote]

Met een onderschrift waarin je een val van je paard en drie minuten bewusteloos beschrijft komt dit wel wat vreemd over....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:17

Citaat:
Ach, op Bokt, het grootste paardenforum van Nederland, lopen toch een behoorlijk aantal voorstanders van bitloos rijden rond

Ja maar dat verschilt natuurlijk per cultuur, in Nederland word iedereen heel vrij en kritisch opgevoed waardoor iedereen meer hun eigen weg kiest. Ik weet niet precies hoe het in Rusland zit momenteel, maar als je kijkt hoe het er aan toe ging vroeger is er wel een behoorlijk cultuur verschil daarin.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:45

horseyfries schreef:
[

Hoe bedoel je?
Ik was er even niet 100% bij paard schrikt gaat er vliegensvlug vandoor en maakt een plotselinge stop ik vlieg eraf en beland op mijn slaap waarop bewusteloosheid volgt.
Daar kan ik dus niks aan doen toch?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:09

hns schreef:
horseyfries schreef:
[

Hoe bedoel je?
Ik was er even niet 100% bij paard schrikt gaat er vliegensvlug vandoor en maakt een plotselinge stop ik vlieg eraf en beland op mijn slaap waarop bewusteloosheid volgt.

Nee zonder bit niet nee..... Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:23

hns schreef:
horseyfries schreef:
Hoe bedoel je?

Nee zonder bit niet nee..... Haha! Clown

Oh ja, is ook zo, met bit had ze haar paard kunnen "remmen" en "onder controle" kunnen houden. Sigaar

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:25

Visconti schreef:
Citaat:
Ach, op Bokt, het grootste paardenforum van Nederland, lopen toch een behoorlijk aantal voorstanders van bitloos rijden rond

Ja maar dat verschilt natuurlijk per cultuur, in Nederland word iedereen heel vrij en kritisch opgevoed waardoor iedereen meer hun eigen weg kiest. Ik weet niet precies hoe het in Rusland zit momenteel, maar als je kijkt hoe het er aan toe ging vroeger is er wel een behoorlijk cultuur verschil daarin.

Zoals ik al eerder poste, elke bevolking bestaat uit individuen, zelfs onder Stalin waren er in Rusland dissidenten, ondanks de grote kans op een enkeltje Siberië. Lijkt het je dan niet raar dat over een onderwerp wat buiten de paardesport geen enkele lading heeft, namelijk bitloos rijden, iedereen klakkeloos de staatsleer overneemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:35

Karl66 schreef:
Zoals ik al eerder poste, elke bevolking bestaat uit individuen, zelfs onder Stalin waren er in Rusland dissidenten, ondanks de grote kans op een enkeltje Siberië. Lijkt het je dan niet raar dat over een onderwerp wat buiten de paardesport geen enkele lading heeft, namelijk bitloos rijden, iedereen klakkeloos de staatsleer overneemt?

Dat er dingen klakkeloos overgenomen en voor waar aangenomen worden, is ook in Nederland zichtbaar. Knipoog

Misschien is het zo dat 'anders denkenden' en 'anders voelenden' in Rusland kiezen om hun mond te houden en zich op bepaalde forums liever niet te begeven laat staan uitspreken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:49

Even ontzettend off topic

Jovarna schreef:
Dat er dingen klakkeloos overgenomen en voor waar aangenomen worden, is ook in Nederland zichtbaar. Knipoog

Je bedoelt met dat klakkeloos voor waar overnemen dingen als:

- IJzers zijn meestal niet nodig wordt ijzers zijn altijd slecht voor een paard?
- Een bit moet met zachte hand gebruikt worden wordt een bit is paardenmishandeling?
- In de meeste situaties is een deken overbodig wordt een deken is slecht voor je paard?
- Een passend boomzadel is beter dan boomloos maar dat is beter dan een slecht passend boomzadel wordt boomloos is het enige paardvriendelijke zadel?
- Je kan ook op een vriendelijke manier een leider zijn wordt je moet vriendjes met je paard zijn?

Of heb ik je nu verkeerd begrepen? Bloos Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:51

Karl66 schreef:
Of heb ik je nu verkeerd begrepen? Bloos Clown

Ja.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:55

Precies, en dat is wat mij nu zo fascineert, dat mechanisme.
Toevallig... kwam ik iemand tegen die in hetzelfde gebied als Nevzorov gewoond heeft. Zij vertelde dat na de revolutie haar familie uit elkaar gerukt is, een deel werd naar SIberie verbannen, een deel was opgepakt en een ander deel was gewoon van de aardbodem verdwenen. Gelet op het collectieve leed werd dat als 'normaal' gezien. Iedere familie had hetzelfde meegemaakt dus er was niets raars aan. Dat kun je jezelf hier net voorstellen. Anders denken betekende een kansje op een enkeltje naar wat dan ook.
Iemand die een prominente rol heeft, journalist, parlement etc. kan zich daardoor iets 'vrijer' uitlaten over een onderwerp als bitloos.
Stalin had macht, maar de volgende leiders hadden eigenlijk dezelfde maht en echt sprake van vrijheid is er tijdens het bewind dus nooit echt geweest. Hier doelde Karl ook op.
Dat maakt het fenomeen paarden en cultuur des te interessanter. Daarbij komt de Westerse gedachte, eerst zien dan geloven, de bewijslast. Logisch dat men Nevzorov ziet als trucen man?
Oosters denken is denken in verbanden. Een behoorlijk anders uitgangspunt. Enfin, ik vind het erg moedig van Chichika om zo open te kunnen en durven spreken.
Met belangstelling en met nieuwsgierigheid zie ik de berichten tegemoet.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:57

Maar is het niet meer dan logisch dat bepaalde fora's andere mensen aantrekt dan andere? "Vroegah" in mijn normal periode zat ik eigenlijk op heel bokt (behalve het natural gedeelte Bloos ) nu is het nauwjuist anders om. En het feit dat de meeste naturals het nog wel op bokt kunnen vinden is omdat er een speciaal gedeelte voor hun is en er in Nederland geen echte radicale mensen zijn a la Nevzorov. Daardoor is de zweer nog wel te hebben tussen normals en naturals.

Maar de zweer in rusland tussen de groep pro Nevzorov en anti Nevzorov is niet zo vriendelijk. En als je dan op een forum zit met veel anti Nevzorov mensen, is het vrij logisch dat de pro Nevzorov geleidelijk verdwijnd omdat het gewoon niet meer leuk is. Deze mensen zoeken dan andere fora's op (zo als Nevzorov zijn eigen forum Bloos )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:02

Da's waar ook, het zijn alleen maar de normal wedstrijdruiters die alles klakkeloos voor waar aannemen en als gevolg daarvan een paard in zijn mond zitten te rukken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:03

Wat zijn dat toch... 'naturals' het klinkt zo apart, net als aboriginals?

Naturals zijn toch de Parelli's ?

Leuke anekdote: in de Middeleeuwen werden mensen die 'anders dachten' verbannen, of sterker nog verbrand (liefst levend). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het NH (natural forum?) ongeveer precies hetzelfde doet.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 26-09-06 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:04

Nee naturals zijn mensen die hun paard zo veel mogelijk natuurlijk houden, en vaak ook aan natural horsemanship doen. Hoeft dus niet perse Parelli te zijn Knipoog