Citaat:
Dan snap ik niet dat je voor alle zekerheid naar het bos (zonder al te veel andere paarden) met sedalin en slof gaat en twee weken laten naar concours zonder slof en verdoving. Als je dat aandurft is het bos toch een eitje!
ben het hier niet eens een bos rit is geen vergelijk met een wedstrijd
ik kon lezen en schrijven met mijn vorige paard en was toppertje op / bij drukke gelegenheden , losse teugel dwars door de stad maar een bos is doooooood eng
Citaat:
Misschien kan ze beter het paard eens laten uitbesteden aan een ervaren iemand!!
whahahah , oeps sorrie ...
Citaat:
Aangezien het dier na die 3 maanden volgens jouw eigen zeggen nog altijd 'niet verkeersmak was' had ik toch wat langer "gewandeld" aan de hand (opgetuigd of niet). In ieder geval totdat het paard keer op keer rustig reageert op het drukke verkeer en je aan een halster + boogje in het touw wel rustig de kruisingingen over kan steken. Pas dan lijkt het me verantwoord er ook nog eens op te gaan zitten en de route te rijden.
Citaat:
Een paard wat al 50x een vrachtwagen heeft gezien schikt misschien daar nog wel van.. een paard dat al 100x die vrachtwagen heeft gezien niet meer. En in dat laatste geval was de Sedalin ook overbodig geweest, en waren je cap, bp en eventueel de slof toch genoeg geweest naar mijn mening
Citaat:
hebben we gedaan, we zijn al 3 maanden aan het "wandelen "
aan de hand verkeersmak houd helaas idd niet in dat een paard onder de man dan ook ineens verkeersmak is
Citaat:
Als ze het paardje niet kan handelen had ze hem niet moeten kopen! Pfffff wat een belachelijke zooi, er lopen toch écht rare mensen rond!!
hummm ga ik wel of niet reageren
Citaat:
.
Als het om 'zomaar' een paard zou gaan - één van de vele paarden die komen en gaan om op te voeden, te berijden en te verkopen - zou ik er misschien nog enigszins begrip voor hebben.
Maar dit vind ik toch echt iets anders. Het is haar EIGEN paard. En met je eigen paard wil je toch geen maatregelen treffen zoals deze?
dus bij "zomaar" een paard had het wel oke geweest ?
en bij eigenpaard niet ? en dat is dus niet met 2 maten meten ??
Citaat:
ikke wel
ken wel meer mensen die hun licht explosive paard licht sederen bij een buitenrit en niet slechts alleen de 1e keer
zelf heb ik heel sedalin of wat ever nog nooit aangeraakt maar bij sommige paarden en in sommige omstandigheden kan ik me heel goed voorstellen dat men dit doet
de grootste angst is idd dat " puber meiden " zomaar gaan sederen
als je niet weet waar je mee bezig bent lijkt het me geen strakke actie
maar dat zelfde geld voor uberhaubt alles wat met paarden en rijden en mennen etc etc te maken heeft