Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonnelind schreef:Voor de mensen die paarden profesioneel rijden is het inderdaad wel anders, maar die hebben vaak zoveel zelfvertrouwen dat valium niet meer nodig is...
Arabesk schreef:goed verhaal adil.
dat van die lippizaners met hun 10e jaar is duidelijk genoeg!
Dat ene zinnetje zegt meer dan hele discussies hier op bokt.
DresslOver schreef:@QQQQ: ik kan niet anders dan het volledig met je eens zijn. Onze manieren zijn anders maar het doel hetzelfde. Je zal zien dat wij het toch ondanks deze discussie op heel veel punten eens zullen zijn. en nogmaals: ik ben niet voor- of tegen LDR. En ik zal het zéker niet toepassen, dat laat ik aan anderen over.
Nogmaals,ook GP ruiters zijn menselijk, ook zíj maken fouten, maar als zij die fouten al maken, zouden wij die dan niet zéker maken. Een gp ruiter is niet heilig, en ik ga er niet vanuit dat degene met de meeste lintjes het het beste zal weten, echt niet, het enige wat ik bedoel te zeggen, is dat er hier veel mensen zijn, die niet weten waar ze het over hebben, de plaatjes op pagina 1 zien van het diep en rond, en denken oohhh das zieluuuggg en vervolgens een reactie plaatsen die níets maar dan ook níets aan de discussie bijdraagt en kant nog wal raakt.
QQQQ schreef:Mijn filosofie is dat paardrijden, en met name de training van je paard een doel heeft
j0rien schreef:Ze lopen achter de loodlijn, dat is al een reden waarom dit zeker niet goed is ..
shan schreef:qqqq: geef jij nou eens antwoordt op deze vraag, in voor iedereen begrijpelijk nederlands.
shan schreef:niet zo ongeduldig hè?(maar je hebt mijn vraag nog niet beantwoord qqqq)![]()
DresslOver schreef:Dan ga ik er maar vanuit dat je daarmee niet naar mij refereert@QQQQ: ik kan niet anders dan het volledig met je eens zijn. Onze manieren zijn anders maar het doel hetzelfde. Je zal zien dat wij het toch ondanks deze discussie op heel veel punten eens zullen zijn. en nogmaals: ik ben niet voor- of tegen LDR. En ik zal het zéker niet toepassen, dat laat ik aan anderen over.
Nogmaals,ook GP ruiters zijn menselijk, ook zíj maken fouten, maar als zij die fouten al maken, zouden wij die dan niet zéker maken. Een gp ruiter is niet heilig, en ik ga er niet vanuit dat degene met de meeste lintjes het het beste zal weten, echt niet, het enige wat ik bedoel te zeggen, is dat er hier veel mensen zijn, die niet weten waar ze het over hebben, de plaatjes op pagina 1 zien van het diep en rond, en denken oohhh das zieluuuggg en vervolgens een reactie plaatsen die níets maar dan ook níets aan de discussie bijdraagt en kant nog wal raakt.
webbie schreef:Helemaal met je eens. Het doel van de fanatieke wedstrijdruiter ligt vaak erg ver af van het doel van de klassieke rijkunst, waar de wedstrijdregelementen op zijn gebaseerd.Leuke discussie hiero. Vooral nu het doel wat men met LDR beoogt ter sprake komt. Volgens mij weten de meeste ruiters sowieso niet wat ze aan het doen zijn dus of ze nu klassiek of LDR prediken maakt mij niets uit. De meeste ruiters hebben als doel de beker op een wedstrijd winnen en hoe ze dat doen maakt ze geen ene moer uit. Kijk maar eens rond op een gemiddelde wedstrijd. Praten over doelen is mooi, maar wie heeft er nu echt nog een paard voor de hobby? Zodra er geld mee gemoeid is, wordt b.v. het doel "netjes en correct opleiden" direct overboord gezet. Tja, ik ben wat cynisch, maar het is wat ik dagelijks zie.
j0rien schreef:Waarom is dat een rede? Omdat "men" zegt dat het niet hoort? Onderbouw je stelling eens wat uitgebreider.Ze lopen achter de loodlijn, dat is al een reden waarom dit zeker niet goed is ..
iepsel schreef:Dat laatste vindt erg vaak de oorzaak in het eerste!ik denk toch nog steeds dat er meer paarden worden "verpest" door onkunde dan door ervaren mensen die wat extremere trainingsmethodes gebruiken!
Adil18 schreef:Dat is vrees ik in heel veel gevallen inderdaad zoMet dit alles in mijn hoofd plaats ik dus vraagtekens bij rijtechnieken als LDR....heeft het dier hier wel lol aan? Mag het paard onder het zadel nog een beetje paard blijven of maken we er een machine van?
Adil18 schreef:Niemand die het gebruikt blijkt het goed uit te kunnen leggen. Zal er dan wel iemand zijn die LDR toepast én zich volledig bewust is van hoe het werktRij alleen met de LDR-techniek als je je volledig bewust bent van hoe LDR in elkaar zit en als je weet dat jij het op de juiste manier toe kunt passen....
horseyfries schreef:Ik zie een paard dat aan de voorkant de grond in loopt. Waaruit maak jij op dat ie "happy" is op dat moment? Iig niet uit z'n vrolijke oogopslag, want die is niet te zien...
QQQQ schreef:zie een paard dat aan de voorkant de grond in loopt. Waaruit maak jij op dat ie "happy" is op dat moment? Iig niet uit z'n vrolijke oogopslag, want die is niet te zien...