Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dat komt door mijn B en L voorbeeld.
Maar eerlijk, als je de B en L niet uitkomt ben je slecht hoor. Want dat is basis basis basis wat daar in een proefje komt.
Want inderdaad, die ongevoelige Z ruiter komt er nog uit. Weet je wel hoe hopeloos deze ruiters dan waren. En nee ik heb het niet over dichtklappen door spanning.
Dus ja iets van meting heb je dan wel hoor.
Elk die zegt gevoel te hebben maar de L niet doorkomt heeft ook de verkeerde inzichten
Clasical schreef:Om te voelen moet je practiseren, maar je kunt ook voelen door middel van boeken en andere medium.
Het lezen van een verhaal kan bij jou een bepaalde emotie oproepen en op zijn beurt dus een bepaald inzicht geven.
Zo heb ik veel geleerd van boeken van bv.Mark Rachid en Frederique Pignon, zonder dat ze in die boeken duidelijke handvatten of uitleg gaven,
het lezen triggert je denken, je gevoel, wat je op je beurt weer mee kunt nemen in de praktijk.
Clasical schreef:Jij was in staat om op dat moment te handelen naar je gevoel, je intuïtie.
Ik denk dat bij iedereen die intuïtie er is maar dat we zo rationeel leren denken en de nadruk in onze opvoeding ligt op de cognitieve vaardigheden.
Diep van binnen liggen alle antwoorden op onze vragen en liggen dus ook alle oplossingen voor onze problemen.
Iedereen beschikt er dus over, alleen is kennelijk niet iedereen in staat om naar die intuïtie te handelen.
_Penotti schreef:Het niet aan het been zijn, en loslaten, meestal als je iemand ziet rijden waar het niet lekker mee gaat.
Begin daar maar mee. De rest volgt wel.
Maar loslaten durven veel mensen niet. Is ook tegennatuurlijk, toch zit het hem daar bijna altijd.
Caritas schreef:En die contact teugel, zijn dat nu je teugels op maat zodat je het paard lichtjes iets aan biedt ook contact mee te maken? Want bij waslijntjes lijkt het me lastig om iets aan te bieden.
Janneke2 schreef:Caritas schreef:En die contact teugel, zijn dat nu je teugels op maat zodat je het paard lichtjes iets aan biedt ook contact mee te maken? Want bij waslijntjes lijkt het me lastig om iets aan te bieden.
Dat is een goede vraag: "wat is toch precies 'teugel op maat'?"
Volgens mij is het net iets korter dan de losse teugel, er is een grammetje contact - en dan idd volgen.
De echt gevoelige ruiters hebben kleine boogjes in de teugel.
(De Fransen spreken hier meen ik van 'la maine bonne', de goede hand; ooit had ik les van iemand die sprak van 'de teugel als een stokje'. Die gram was bij haar veel meer (helaas), maar het ging er tenminste over dat als het paard naar voor gaat jij ook naar voor gaat etc. ipv kneepjes etc.)
Janneke2 schreef:Caritas schreef:En die contact teugel, zijn dat nu je teugels op maat zodat je het paard lichtjes iets aan biedt ook contact mee te maken? Want bij waslijntjes lijkt het me lastig om iets aan te bieden.
Dat is een goede vraag: "wat is toch precies 'teugel op maat'?"
Volgens mij is het net iets korter dan de losse teugel, er is een grammetje contact - en dan idd volgen.
De echt gevoelige ruiters hebben kleine boogjes in de teugel.
(De Fransen spreken hier meen ik van 'la maine bonne', de goede hand; ooit had ik les van iemand die sprak van 'de teugel als een stokje'. Die gram was bij haar veel meer (helaas), maar het ging er tenminste over dat als het paard naar voor gaat jij ook naar voor gaat etc. ipv kneepjes etc.)