Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Stil hier...en dat terwijl het belangrijkste dressuurtoernooi in 4 jaar in volle gang is![]()
Ik moet zeggen, ik heb weinig van de dressuur gezien. Eventing heb ik zoveel als mogelijk (met haperende app) wel gevolgd, maar dressuur echt weinig van gezien, en wat ik gezien heb was via de telefoon, dus niet echt een beeld waarop je iets goed kunt beoordelen.
Dus dacht ik, dan maar op Bokt lezen wat er gebeurt/gebeurd is. Maar sjonge jonge, waar komt toch die haat en nijd in het dressuurwereldje vandaan. Echt, de gifspuiterij als iemands rijstijl je niet aanstaat, de valse insinuaties als er best wel een groot persoonlijk drama Adelinde overkomt. Reserves die zich te goed voelen om voor een reserve plek af te reizen ipv het een grote eer te vinden mee te mogen en onderdeel uit te maken van een team...en dan ook nog natrappen... ik heb weer met open mond alles zitten lezen.
Dit alles kom je toch niet tegen in de spring en al helemaal niet in de eventing wereld. Belangen zijn net zo groot, maar men gunt elkaar veel en veel meer, zeikt elkaar niet af. Je merkt het gewoon al op de basis wedstrijden...de sfeer zo anders en minder prettig bij de dressuur al bij springen en eventing.
Ik vraag me oprecht af, waar het vandaan komt, dat misgunnen en die azijnpisserij in de dressuurwereld. Op zich willen we toch allemaal hetzelfde, een zo atletisch mogelijk paard dat de oefeningen (of dat nou dressuuroefeningen of technische hindernissen zijn) zou goed mogelijk uitvoert. Dat er verschillende meningen bestaan over hoe je dat bereikt en verschillende trainingsmethoden, dat is overal zo, in elke sport. Maar waarom is het in de dressuur dat andermans trainingswijzen al gauw als misdadig, dierenmishandeling etc etc wordt afgeschilderd. Ik blijf er toch bij dat als een paard mishandeld en structureel unfair gereden wordt, dat ze het gewoon niet meer voor je doen op een gegeven moment en dat je nooit dat niveau bereikt. En ja, ik heb ook mijn voorkeuren, maar denk wel dat iedereen die daar rijdt in wezen gewoon van zijn paard houdt en het op zijn of haar manier probeert het beste te doen. Wel met het beste resultaat als uitgangspunt, maar hé, hebben we dat op ons eigen niveau niet allemaal.
Geef mij dan maar de eventing hoor...heerlijk genoten...en een werkelijk geweldige ruiter en paard die er met het goud vandoor zijn gegaan!!!!