Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
terpentijn schreef:Niet allemaal, hoor....er zijn ook nog mensen die logisch kunnen nadenken en géén smoezen nodig hebben en niet hun eigen plezier en belang voor dat van hun dier (paard of anders) laten gaan.
Het is een stukje verantwoordelijkheid en zelfinzicht waar het vaak aan ontbreekt.
xyzutu2 schreef:Dit is al verschillende keren behandeld: bij de 10-12% INCLUSIEF ZADEL-regel wordt uitgegaan van het GEZONDE GEWICHT van het paard.. Om de formule compleet te maken moet je vervolgens ELKE KILO DIE HET PAARD TE ZWAAR OF TE LICHT IS VAN DE HET AANTAL BELASTBARE KILO's AFTREKKEN.
Even in hoofdletters omdat dit blijkbaar al verschillende keren over het hoofd is gezien.
Mareintje schreef:Mijn punt was: een goed getraind paard kan meer gewicht hebben dan een arm bespierd paard.
Nikki schreef:waxmeltsenzo schreef:Wat is er mis met gewoon kijken naar je paard.
Het is toch niet zo lastig inschatten lijkt mij?
Als je iemand ziet rijden op een paard waarvan de rug echt doorzakt dan gaat het te ver hoor m.i.
Als iemand gewoon net een beetje te zwaar is maar echt let op de houding en het paard verder geen last heeft is heel iets anders. Idd het in de mond raggen etc is veel erger. Maar er zijn er dus ook die al die factoren bezitten om hun paardje maar zoveel mogelijk in de weg te zitten.
Dus het gaat niet te ver als het op lange termijn ook schade levert?
Bruintje123 waar zie je iets dat op overdrijven lijkt? We praten over levende wezens die helaas zelf niets terug kunnen zeggen.
mie123gie schreef:waxmeltsenzo schreef:Wat is er mis met gewoon kijken naar je paard.
Het is toch niet zo lastig inschatten lijkt mij?
Als je iemand ziet rijden op een paard waarvan de rug echt doorzakt dan gaat het te ver hoor m.i.
Als iemand gewoon net een beetje te zwaar is maar echt let op de houding en het paard verder geen last heeft is heel iets anders. Idd het in de mond raggen etc is veel erger. Maar er zijn er dus ook die al die factoren bezitten om hun paardje maar zoveel mogelijk in de weg te zitten.
Bruintje123 waar zie je iets dat op overdrijven lijkt? We praten over levende wezens die helaas zelf niets terug kunnen zeggen.
Desiree schreef:Ik denk aan kissing spines. Dat is eigenlijk het eerste wat in mij op komt. Het lijkt mij namelijk zó voor de hand liggend!