Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:39

Iemand die een paard zo aan de voorkant in elkaar rijdt als Adelinde verdiendt in mijn ogen geen respect.
Lijkt meer op een krachtsport dan dressuursport.

terpentijn

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:42

In mijn ogen ook niet, terwijl juist zij beter WEET.

Maar in de race naar (en in) de top moet het dan blijkbaar zó.

Het is niet om áán te zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:20

Dit betekent, dat al die internationale juryleden (die bijv. Charlotte op 1 zetten) het fout hebben gezien? Als zij de proef van Charlotte (iedereen vindt haar vriendelijk rijden) waarderen door haar op 1 te zetten en bijv. Adelinde in dezelfde wedstrijd op 2 of 3, doet Adelinde het schijnbaar toch erg goed? Anders eindigde zij niet zo hoog, iedere keer weer :D Tenslotte zijn het dezelfde juryleden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:26

Je moest eens weten welke juryleden hier van (dit soort rijderij) óók de buik vol van hebben. Maar qua punten geven ook met de rug tegen de muur staan, want het mag niet teveel van elkaar afwijken, want als dat vaker gebeurt kun je ook gaan, als jurylid.

De kentering zal uiteindelijk komen, in de rijderij, maar dat zal de volgende generatie moeten doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:31

terpentijn schreef:
Je moest eens weten welke juryleden hier van (dit soort rijderij) óók de buik vol van hebben. Maar qua punten geven ook met de rug tegen de muur staan, want het mag niet teveel van elkaar afwijken, want als dat vaker gebeurt kun je ook gaan, als jurylid.

De kentering zal uiteindelijk komen, in de rijderij, maar dat zal de volgende generatie moeten doen.

Natuurlijk Terpentijn..... jij spreekt regelmatig internationale juryleden en die vertellen jou dat :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:35

Inderdaad. Ik spreek juryleden. Het zijn ook gewoon mensen hoor, en ik zit verder niet in de wedstrijdsport. Ik heb dit dan ook letterlijk uit eerste hand.
Ik had het ook niet over INTERNATIONALE juryleden, wat maakt dat trouwens uit, nationaal of internationaal?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:45

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:
Ach ik vind 3 x achtereenvolgend goud op de OS toch wel het hoogst haalbare. :D
Maar Isabel behoort inderdaad al jaren tot de wereldtop met verschillende paarden. Ik noemde haar immers in 1 zin met Anky. Maar op beiden is altijd ook veel kritiek.

Anky wil alleen als ze bovenin mee kan draaien. Dat geeft ze ook zonder morren toe. Wat ik overigens super cool vind.

Isabel doet met veel paarden een beetje mee, maar sinds Satchmo is ze niet meer zo'n geduchte concurrent geweest op het hoogste niveau. En dan heb ik het niet over 2 of 3 sterren wedstrijden ;)

Anky haar rijden is absoluut veranderd en niet altijd positief. Maar ik zie haar zo veel liever rijden dan Adelinde. Kan me ook nog hoed herinneren dat in Londen de kür van haar zo mooi was, dat menigeen haar het brons graag had toegewild.

Isabel doet anders met Bella Rose heel serieus mee! En daarnaast vind ik wel dat je een beetje denigrerend spreekt over een amazone die al heel lang op het hoogste nivo mee doet! Met allemaal zelf opgeleide paarden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:03

Is niet mijn bedoeling. Ik waardeer Isabel en haar rijden heel erg. Bell Rosé is idd een paard met erg veel talent, wellicht een waardig opvolger van Satchmo.

Het enige dat ik bedoelde te zeggen is dat dat het verschil is tussen Anky en Isabel. Maar komt er vanaf telefoon waarschijnlijk nogal krom uit. Excuus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:04

terpentijn schreef:
Inderdaad. Ik spreek juryleden. Het zijn ook gewoon mensen hoor, en ik zit verder niet in de wedstrijdsport. Ik heb dit dan ook letterlijk uit eerste hand.
Ik had het ook niet over INTERNATIONALE juryleden, wat maakt dat trouwens uit, nationaal of internationaal?

OK de B/L-jury uit jouw regio ? Dat soort juryleden spreek ik dagelijks, staan bij ons op stal ;) . Ik begreep jou verkeerd. Ik dacht dat de internationale juryleden die Adelinde, Charlotte, Edward enz. beoordelen op internationale wedstrijden jou persoonlijk hadden verteld, dat ze de buik vol hadden van het soort rijderij van Adelinde :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:12

Z-jurylid uit mijn regio.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:24

Want die jureert inderdaad regelmatig adelinde, Anky, Charlotte enz.... :?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:25

Anoeska schreef:

mijn gedachte := Is allemaal basis B tm Z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:25

Anoeska schreef:

En staat met de rug tegen de muur als ze lage punten willen geven, maar het niet mogen... :P Dat heb je op dat menu niet... En daarin heb je zeker niet wekelijks proeven waar twee juryleden op zitten. :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:30

terpentijn schreef:
Z-jurylid uit mijn regio.

En die hebben echt verstand van dat nivo :')

Z is wel ff wat anders dan subtop of internationale jury :o met alle respect....de oudere z juryleden kregen zelfs hun z licentie gratis bij een pakje boter!

Ik heb veel respect voor alle ruiters welke x op keer paarden zelf weten op te leiden tot het hoogste nivo!
Laat staan keer op keer het hoogtse podium bereiken in de wereldtop _/-\o_ diep respect!
Ik doe het ze niet na...mijn doel is de slipjas halen (dat is al een droom), verder gaat mijn talent niet!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 14-04-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:40

Wat een afkrakerij van Z-juryleden. Die deugen dan zeker nu ook ineens niet meer omdat de betreffende leden niet persoonlijk Anky, Adelinde of Gal hebben gejureerd? Nergens heb ik ooit gewag gemaakt van het feit dat de mensen (juryleden) die ik persoonlijk gesproken heb dat hadden gedaan. Dus die hebben geen enkele reden of zeggenschap in het hele jureergebeuren?

De toon van de laatste paar posts illustreert dus wel exact de mateloze arrogantie die er heerst in"alles boven Z". Om niet goed van te worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:45

Moderatoropmerking:
Het topic gaat over Adelinde en Aqiedo. Graag ontopic blijven, de lokale rijkunsten en capaciteiten van juryleden doen niet eens ter zake, dus het is niet nodig om daar over te bakkeleien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:49

terpentijn schreef:
Wat een afkrakerij van Z-juryleden. Die deugen dan zeker nu ook ineens niet meer omdat de betreffende leden niet persoonlijk Anky, Adelinde of Gal hebben gejureerd? Nergens heb ik ooit gewag gemaakt van het feit dat de mensen (juryleden) die ik persoonlijk gesproken heb dat hadden gedaan. Dus die hebben geen enkele reden of zeggenschap in het hele jureergebeuren?

De toon van de laatste paar posts illustreert dus wel exact de mateloze arrogantie die er heerst in"alles boven Z". Om niet goed van te worden.

De toon van de laatste paar posts illustreert dus wel exact de mateloze arrogantie die er heerst in"alles boven Z". Om niet goed van te worden.[/quote]

Nee, die toon komt puur door verwarring die je zaait.

Je geeft aan dat juryleden de buik vol hebben van dit soort rijderij. Ik neem aan dat je het strakke geheel daarmee bedoelt dat Adelinde doet overkomen.
Die juryleden staan met hun rug tegen de muur, want als ze van een ander afwijken kunnen ze gaan. Dus gaan wij er vanuit dat je het hebt over internationale juryleden...

Vervolgens geef je aan dat het geen internationale juryleden zijn, maar wat je hebt gehoord wel uit de eerste hand is. Oké, dus het zijn nationale subtop juryleden. Dat is bijzonder, die staan niet extreem tegen de muur en krijgen hun licentie niet bij een pakje boter.

Vervolgens geef je aan het dat één Z-jurylid is. Grappig, die kunnen gerust afwijken van de rest, er zit in het gros van de Z proeven (uitzondering voor kampioenschappen en selecties) maar één jury bij de ring. Dus die heeft niets met afwijken van doen.

Mateloze arrogantie in een aantal posts? Of misinformatie van jouw kant?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:51

Janine1990 schreef:
Is niet mijn bedoeling. Ik waardeer Isabel en haar rijden heel erg. Bell Rosé is idd een paard met erg veel talent, wellicht een waardig opvolger van Satchmo.

Het enige dat ik bedoelde te zeggen is dat dat het verschil is tussen Anky en Isabel. Maar komt er vanaf telefoon waarschijnlijk nogal krom uit. Excuus.

Het grote verschil blijft dat isabel ze zelf opleidt.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:55

R12312 schreef:
Janine1990 schreef:

Het grote verschil blijft dat isabel ze zelf opleidt.....

Oh ja dat zal ook. Maar ik doelde meer op het feit dat je Isabell nog veel meer ziet dan Anky, dat dat is omdat Anky per se bovenin mee wil doen en Isabell kennelijk ook andere redenen heeft om mee te doen.

Daarom niet minder respect voor beide dames. Ik ben wel fan van ze. Met name de personen die ze zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:58

Ik heb nergens verwarring gezaaid, mensen kunnen gewoon niet zorgvuldig lezen. En doen derhalve dus lukraak aannames. Zo het hen zelf uitkomt, en dat zegt genoeg en bevestigt uitsluitend de huidige mores. Niks misinformatie, gewoon ziende blind zijn, maar dan niet van mijn kant.
Hier wil ik het graag bij laten om het topic op zich verder niet inin gevaar te brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:00

terpentijn schreef:
Ik heb nergens verwarring gezaaid, mensen kunnen gewoon niet zorgvuldig lezen. En doen derhalve dus lukraak aannames. Zo het hen zelf uitkomt, en dat zegt genoeg en bevestigt uitsluitend de huidige mores. Niks misinformatie, gewoon ziende blind zijn, maar dan niet van mijn kant.
Hier wil ik het graag bij laten om het topic op zich verder niet inin gevaar te brengen.

Oh, ik las heel zorgvuldig het topic, dat het ging over de rijderij op het hoogste niveau. Dan is het wel een beetje raar om er uitspraken van basisjury's bij te halen toch? Die jureren Adelinde niet, niet meer, of slechts heel zelden. Maar ik betwijfel of ze nog basis mag starten met uitzondering van de hengstencompetitie die volgens mij wordt beoordeeld door suptop juryleden en/of KWPN mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:22

terpentijn schreef:

Ik kraak zeker geen juryleden af, maar ik stelde de vraag hoe het kan dan Bokkers het eens zijn met de jury als ze Charlotte of 1 zetten, maar dat diezelfde juryleden er niets van bakken als ze Adelinde in diezelfde wedstrijd op 2 of 3 zetten. Zo slecht zal Adelinde het dan niet doen, zoals hier door sommigen wordt beweerd. Maar goed het gaat hier in dit topic om Aqiedo en dat is zeker nog geen wereldtop.

Adelinde is trouwens afgelopen weekend wel 1e geworden met Zephyr op haar GP-debuut. Ook geen wereldprestatie (69%), maar ik neem mijn petje af: weer 1 opgeleid (paard is gefokt door haar ouders) tot GP-niveau. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:35

Electra63 schreef:
terpentijn schreef:

Ik kraak zeker geen juryleden af, maar ik stelde de vraag hoe het kan dan Bokkers het eens zijn met de jury als ze Charlotte of 1 zetten, maar dat diezelfde juryleden er niets van bakken als ze Adelinde in diezelfde wedstrijd op 2 of 3 zetten. Zo slecht zal Adelinde het dan niet doen, zoals hier door sommigen wordt beweerd. Maar goed het gaat hier in dit topic om Aqiedo en dat is zeker nog geen wereldtop.

Adelinde is trouwens afgelopen weekend wel 1e geworden met Zephyr op haar GP-debuut. Ook geen wereldprestatie (69%), maar ik neem mijn petje af: weer 1 opgeleid (paard is gefokt door haar ouders) tot GP-niveau. :D

Maar rijden kan ze nie. :D ik las zelfs ooit dat ze maar wat anders moest gaan doen :x gelukkig zijn de ruiters die aanbeden worden zo zacht in de hand. :j

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:43

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Maar rijden kan ze nie. :D ik las zelfs ooit dat ze maar wat anders moest gaan doen :x gelukkig zijn de ruiters die aanbeden worden zo zacht in de hand. :j

Huh wat l*l jij nou weer :') Die piaffe en passage komen niet zomaar uit dat paard gerold hoor daar moet je toch wel een stukje voor kunnen rijden.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:02

Dat was sarcasme. Sorry dat ik het er niet voor zette :+