Wie rijdt er als volwassene op een pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:55

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:10

Ann1992 schreef:
Ik rijd ook veel op de grotere pony's van stal. Heb er geen verklaring voor, maar ik vind dat toch net wat fijner rijden dan een groot paard. :)

hier ben ik het ook mee eens ik voel me daar ook veel prettiger op Al heb ik een aantal maanden geleden op een schat van een 25 jarige KWPN merrie gereden van maar liefst 1.70 .(helaas is ze 10 dagen later overleden als gevolg van kanker |(
Maar ik ben toch erg blij dat ik op haar het laatste rondje onder zadel mocht doen! ;(
Afbeelding
ik op Kimberley ,een top paardje was ze en ze word nog steeds heel erg gemist.
ik zit er erg onwennig op maar goed ze was een toppertje met springen in der jonge jaren later voor de koets en ook nog een keertje onder zadel ;) .

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:46

Doggylover schreef:
ik rijd als volwassene ook op een D Pony , ik ben 43 jaar :D , 1.60 en nu 52 Kg :)
Dit is mijn hele lieve bijrijdpony <3
[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto. :D.
Ben echt blij te zien dat er meer volwassenen zijn die pony's rijden

Wisdem

Re: Wie rijdt er als volwassene op een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:47

Wat leuk dat dit topic nog steeds actief is. :D . Zie hele leuke foto's voorbij komen en leuke combinaties.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:11

Wisdem schreef:
Doggylover schreef:
ik rijd als volwassene ook op een D Pony , ik ben 43 jaar :D , 1.60 en nu 52 Kg :)
Dit is mijn hele lieve bijrijdpony <3
[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto. :D.
Ben echt blij te zien dat er meer volwassenen zijn die pony's rijden

ja leuk he' de eeuwige penny op een pony :D *\o/*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:19

Afbeelding

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:08

Sorry, ik ga even geheel offtopic... Marocje, ik vind jou echt veels te groot/zwaar voor deze pony. Uiteraard kan de foto vertekenen.

Mijn moeder heeft weleens op onze ijslander gezeten :D Maar telt dat mee? Een Ijslander is immers een paardenras!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:21

winnie70 schreef:
Sorry, ik ga even geheel offtopic... Marocje, ik vind jou echt veels te groot/zwaar voor deze pony. Uiteraard kan de foto vertekenen.

Mijn moeder heeft weleens op onze ijslander gezeten :D Maar telt dat mee? Een Ijslander is immers een paardenras!

Hihi, ik als moeder hoop in de toekomst ook een ijslander aan te schaffen dus hoop dat dat idd gewoon kan :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:26

Klopt, vind mezelf ook net te groot. De foto vertekend misschien iets omdat de volte wat te schuin was, dit is een recht stukje.

Afbeelding

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:51

Dat is alweer een redelijk vertekende foto, doordat je net gaat staan, maar dit gaat net aan!

Mag ik vragen wat de verhoudingen van jullie zijn?

Majabeestje; mijn moeder vond ons paardje superleuk! (Nou is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze hem van ons inpikt...) Wel vind ik dat als je ietsje zwaarder bent, je een ijslander vanaf een 1,40 en 10 jaar moet hebben, om er actief op te kunnen rijden! Ons ijslander is 1,40 en 6 jaar en nog niet helemaal vol in bespiering.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:18

Ja vind ik ook hoor.
Ben zelf 1.69cm en zo'n 62 kilo.

Maar ach, is voor de toekomst. Komende jaren sowieso nog niet, vind dochter nog te jong en verder ook nog niet haalbaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:20

Afbeelding
Afbeelding

Al deze foto's zijn op dezelfde dag gemaakt trouwens. Heb even geen andere..

Hij is gekocht op 1.30, ik hem hem laatst zelf gemeten op 1.20. Zelf ben ik 1.58, en voor mijn doen te zwaar (schat zo.n 57 kg, ik weeg mezelf eigelijk nooit.) Normaal schommel ik tussen de 48 en 52 kg..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:01

Jeetje 10 centimeter kleiner zie je toch wel bij aankiop. Ik vind je ook aan de grote zware kant voor een pony van 1.20. Je bent niet zwaar, maar vind voor zon kleintje wel. Maar zie wel meer combinaties langskomen waarvan ik vind dat een maatje groter ( of breder) beter was geweest.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:04

Uhm , niet helemaal duidelijk: ik verzorg deze pony nu 4 jaar, en de eigenaar heeft hem toendertijd als 1.30 gekocht. Ik kon me dat idd niet voorstellen, dus heb hem dit jaar zelf gemeten op 1.20 ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:20

Aaah zo :). Nu duidelijk,

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:54

Ik heb een ijslander die heb ik nog gemeten vandaag op 1 ,42 cm ik ben zelf 30 en 170 cm lang.
Gaat echt super leuk dat er nog zoveel op een pony rijden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:33

Heerlijk hoor,ponies!

Ik heb 2 ponies,een 9 jarige Welsh NWR merrie van 1.53 waar ik ZZ licht mee rijd en een 5 jarige KWPN merrie van 1.51 (Negro x Elcaro x Doruto) welke nog maar 3 maanden zadelmak is.

Ik hoef niet zo nodig groter.Kijk er graag nog overheen als ik er naast sta.
Ben zelf 41, 1.63 en weeg 58 kg.Kan prima dus.
Foto's staan onderaan in mijn profiel,ik zit op mobiel en kan alleen linkjes plaatsen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:42

Grandioos topic :) Ikke doe mee. Ik ben 33 jaar en heb een D pony van 1.47,5m. Daarnaast hebben we een kleine C pony.

Overstap naar paarden heb ik ooit gemaakt maar heel snel van terug gekomen. Nu laatst weer eens op een paard gereden maar dat is HET gewoon niet voor mij. Ik ben een eeuwige Penny en tussen de sportpaarden hier op stal val ik dus extra op :D Wordt ook regelmatig eens mee gelachen maar men waardeert het wel hoor ;)

Hier ben ik op mijn Lunabelle zat nog veel spanning in, zal eens nieuwe rijfoto's moeten maken haha.
Afbeelding

Ook eentje van mij op onze Bueno (is nu bij een nieuw lief bazinnetje)
Afbeelding

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:22

Wat leuk zoveel volwassen die op een pony rijden! Sinds kort rijd ik zelf ook op mijn eigen ponytje, wat niet helemaal verwacht was.. Mijn exmoor Dyani is afkomstig uit het wild en een beetje eenkennig qua vertrouwen. Om deze reden heb ik besloten hem onder begeleiding zelf kennis te laten maken met het rijden, omdat ik geen gewonden wilde met kleine kinderen. Qua lengte ben ik absoluut te lang, geen twijfel over mogelijk. Volwassen exmoorpony's kunnen tot 12 stones dragen (76 kg), maar in de groei wordt er zeker aangeraden veel minder gewicht te laten dragen, gelukkig kom ik hier nog lang niet aan. Het plan is overigens eerst zelf maximaal 1 a 2 keer in de week 5 a 10 minuutjes stapritjes, zodat hij er aan gewend raakt en er later kleinere kinderen op kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:25

Marocje ik vind jou prima passen nog, je weegt ook niet te veel in mijn ogen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:12

Kim90 schreef:
Marocje ik vind jou prima passen nog, je weegt ook niet te veel in mijn ogen..

Fijn om te horen, en lief van je ;) . Ik vind mezelf momenteel wel te zwaar, heb net op de weegschaal gestaan (doe ik gewoon nooit, als mijn broeken te krap worden ben ik dus aangekomen..) en weeg 58. (met kleren, zonder schoenen, ontbeten ed.) Dus dat klopt, want normaal schommel ik tussen de 48 en 52. Pony wordt nu weer dressuurmatig opgepakt, dus hij mist nog de bespiering die hij vorig jaar zo mooi kreeg.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:41

myxlea schreef:
Wat leuk zoveel volwassen die op een pony rijden! Sinds kort rijd ik zelf ook op mijn eigen ponytje, wat niet helemaal verwacht was.. Mijn exmoor Dyani is afkomstig uit het wild en een beetje eenkennig qua vertrouwen. Om deze reden heb ik besloten hem onder begeleiding zelf kennis te laten maken met het rijden, omdat ik geen gewonden wilde met kleine kinderen. Qua lengte ben ik absoluut te lang, geen twijfel over mogelijk. Volwassen exmoorpony's kunnen tot 12 stones dragen (76 kg), maar in de groei wordt er zeker aangeraden veel minder gewicht te laten dragen, gelukkig kom ik hier nog lang niet aan. Het plan is overigens eerst zelf maximaal 1 a 2 keer in de week 5 a 10 minuutjes stapritjes, zodat hij er aan gewend raakt en er later kleinere kinderen op kunnen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik weet niet hoe eenkennig zij is maar ik heb een eenkennige dartmoor hou er wel rekening mee dat ie dan niet bij je weg te rijden is... als ik in de bak ben is er geen rijden aan :+ dus je kan niet vroeg genoeg beginnen met afentoe een (ervaren ) andere ruiter erop ;)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:26

Heb je absoluut gelijk in, eenkennig is misschien niet het juiste wordt. De sterkste band met mij en hij vind alles toch wel zo spannend, dat hij het met mij wel vertrouwd, maar met anderen het nog heel spannend vind, omdat hij soms wel heel heftig kan reageren durf ik anderen nog niet aan, wil geen gewonden op mijn geweten hebben. Maar nadat alles goed bevestigd is en hij het niet meer spannend vind ga ik inderdaad anderen er af en toe op laten, ben er waarschijnlijk bij vergeten te melden dat hij nog maar twee weken onder het zadel is, en met zijn 1.22 is hij toch wel echt een kleintje. :P

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:37

Wat een leukerd!

MarlotteG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:24

Hierzo !
Een paar weken geleden heb ik samen met mijn zusje (15) een jonge grote D gekocht, omdat mijn zusje nog bij de pony's springt. Ik werk nu met hem naar onze eerste dressuur wedstrijd toe.. tussen de paarden dus.

Ik ben 22 trouwens, 166 en 56