houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:51

Denk idd dat ik net aan het aansporen was, maar inderdaad meer naar voren als je alleen naar deze foto kijkt. Mijn schouders ook iets naar achter denk ik dan? Soms ben ik volgens mij inderdaad een beetje streng met m'n hand, moet ik maar eens op gaan letten. Mensen vondne juist dat ik te weinig contact hield..
Hakken zal ik op letten :)

Dankjewel!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:40

De laatste: Benen naar voren, hakken uitdrukken, trotser gaan zitten (schouders naar achteren), handen meer laten dragen en je teugels een beetje langer, niet teveel, maar een beetje ;)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:50

Ik heb eentje voor mijn spring houding.... ja... ik was men stijgbeugel kwijt XD Maarja... dit was de EERSTE KEER dat ik sprong, en eerste keren zijn nooit goed XD
http://i44.tinypic.com/2rdkm7k.jpg

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:54

je armen veder naar voren of de teugels wat losser.

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:40

Handen meer naar voren, beugel aan de voet ( :+ ), tenen meer naar binnen draaien.
Verder zit je erg netjes. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:39

Ik zou jezelf iets kleiner maken, je paard meer ruimte geven, niet op de hals steunen en dan is het goed! :)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:02

Arc_En_Ciel schreef:
Ik zou jezelf iets kleiner maken, je paard meer ruimte geven, niet op de hals steunen en dan is het goed! :)

Ik steun niet op de hals :+ ziet er miss zo uit XD dankjullieee !!!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:03

Naar voren kijken, de rest is al gezegd :D

NinaTeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:11

_Dreamer;
Je hebt een hele mooi beenliggen. Je bovenlichaam oogt wat strak en wanneer je je handen rechtop zit en je bovenlichaam wat ontspant vind ik dat jij een super mooie houding hebt!

MarloesNatje;
Je moet sowieso je handen iets meer dragen en recht op zetten. Je onderbenen liggen te ver naar achter en daardoor val je iets voorover. Je glimlach op je gezicht vind ik wel weer erg leuk :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:29

SachemLover schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Ik steun niet op de hals :+ ziet er miss zo uit XD dankjullieee !!!

Ja het ziet er inderdaad zo uit :+

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:33

ja idd

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:34

Anoniem schreef:
kom maar op :j (moet er wel even bijzeggen dat ik bewust ben van mn rug, dat die zo hol is, komt door val van een paard en heb er vaak last van :( )
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

EDIT: pony is mijn verzorgpony, of was ;)

Ziet er netjes uit ;)

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:36

MarloesNatje schreef:
[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie hiervan? Op zo goed als alle foto's zit ik zo, maar bij de jury die we vandaag hadden krijg ik altijd een 4 of 5 voor m'n houding :( Helaas staat er geen commentaar bij, Hebben jullie enig idee wat ik kan verbeteren/veranderen? Bij andere jury's heb ik meestal een 7 of 8, dus weet het zelf ook niet zo goed..
Bij deze foto vind ik dan misschien wel dat ik mijn benen iets minder ver naar achter moet leggen? Misschien momentopname, maar dat weet ik zo niet..

Je benen mogen ets naar voren . want nu heb je je benen naar achter en dan ga je automatisch met je bovenlichaam naar voren zitten ;)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:37

Afbeelding

Jullie mening en tips?
Dit us trouwens na een half jaar (rijden) op mijn verzorgpaard (daarvoor 6 jaar op maneges ongeveer maar helaas niet erg veel geleerd op de basis na daar)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:41

Qua houding; Je ellebogen zouden iets meer langs je lichaam mogen, handen netjes rechtop en voor je, en je tenen iets meer naar binnen. Voor de rest vind ik je eignelijk heel netjes zitten!!

wel vind ik je thiedeman teugel erg strak staan...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:42

Ziet er netjes uit hoor! Je moet wel naar voren kijken natuurlijk maar dat komt nu natuurlijk omdat er iemand een foto maakte toch? Je tenen mogen een beetje meer naar binnen want die staan nu ietsje pietsje naar buiten. Contact met de mond van het paard lijkt ook vriendelijk, je mag wat mij betreft wel iets meer je handen dragen zodat er ook een grotere knik komt bij je ellebogen. Volgens mij heb je hier een sta moment? Dat vind ik ook wel netjes aangezien je niet overdreven naar voren komt maar gewoon netjes rechtop blijft. :j

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:59

Bedankt voor de tips ga er wat mee doen! Gezicht is idd door foto en thiedeman hebben we om een gele lange rede haha maar daar ga ik mee afbouwen. Bedankt!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:44

Afbeelding

Dit was nog een foto tijdens de zitcompetitie van de zomer. :D Het is niet echt een duidelijke foto maarja..
Dit was trouwens net een stukje zonder beugels.
Verbeterpunt van mezelf is sowieso mijn benen langer maken en meer naar achter leggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:47

Ik kan er eerlijk gezegd niks aan zien, het lijkt wel alsof je netjes recht op zit maar verder zie ik niks door de slechte kwaliteit...

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:51

Als ik het goed begrijp kun je hier 2 rijfoto's plaatsen en dan geven jullie commentaar toch??

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:53

naomi_g1998 schreef:
Ik kan er eerlijk gezegd niks aan zien, het lijkt wel alsof je netjes recht op zit maar verder zie ik niks door de slechte kwaliteit...
Het is een screenshot van een kort filmpje, dus is het dan makkelijker als ik het filmpje stuur?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:54

Tazziexxx schreef:
naomi_g1998 schreef:
Het is een screenshot van een kort filmpje, dus is het dan makkelijker als ik het filmpje stuur?

Ja :j

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:09

Nouu hij filmpje kan zich niet afspelen op mijn laptop :(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:57

Ik heb echt een geweldig interessante blog gevonden over houding en zit. Hij is Engelstalig, dat dan weer wel. Er staan allemaal oefeningen op om bepaalde lichaamsdelen soepeler of sterker te krijgen en als je haar oude blogs terug leest krijg je ook nog veel wijsheden. Veel leesplezier!
http://www.balancedrider.com

G_Peeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:30

noaenkelly schreef:
[ Afbeelding ]

Jullie mening en tips?
Dit us trouwens na een half jaar (rijden) op mijn verzorgpaard (daarvoor 6 jaar op maneges ongeveer maar helaas niet erg veel geleerd op de basis na daar)

Goede houding! Enkel je handen maar uit elkaar, handen recht, tippen naar binnen. Dan is het goed! ;)