Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:14

oji schreef:
@nombrado...sorry, maar deze reactie vind ik te triest om op te reageren.

Ik vind het triest, om een paard met bloed in zijn mond (op hoog nivo) te zien.
Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:14

oji schreef:
Maar reken maar dat die paarden in de top, die misschien in hun grand prix proef wat strak ogen, in de trainingen thuis 100.000 keer losser, tactmatiger en met heel veel meer swung lopen dan onze basis paardjes. Neem bv adelinde cornelissen. Persoonlijk vind ik bv haar proeven er strakker en minder harmonieus uitzien als bv de kersverse olympische kampioene. (Diep respect voor de perfectie, explosie van kracht en expressie in de proeven van adelinde overigens ). 2 jaar geleden heb ik een trainerseminar van adelinde en johan hamminga gezien en geloof me, datgene waar vooral op getraind werd was los..losser...lost. Ik geloof absoluut dat alleen als jij in je training je paard in de basis verschrikkelijk goed voor elkaar hebt, je paard enorm soepel is, dat je zoveel expressie en kracht kan tonen in de proef. Dat dat in die proef dan ten koste gaat van wat lossigheid...nobody's perfect.

Volledig mee eens, hoewel mijn voorkeur op de OS naar Adelinde ging. Ik zag ook wel dat Parzival iets gespannen was, en dat ze haar handen daar wel vol aan had. Maar ik vond haar moeilijkheidsgraad veel hoger, technisch reed ze echt super correct en die kracht en expressie; wauw! Maar ik heb net zo genoten van de engelse. Je rijdt niet op dat niveau als je een heleboel dingen niet eerst heel goed hebt gedaan. Ik heb genoten van alles wat op de OS reed. Zelfs van Yessin die met 65% de baan uit kwam. Want ook dat vind ik een topprestatie. Ik ga er van uit dat alle wedstrijdruiters en int. GP ruiters het beste met hun paarden voorhebben. Tot heel concreet het tegendeel bewezen wordt. En daar valt voor mij de hele LDR discussie niet onder, inclusief al dat foto en filmmateriaal wat op internet circuleert. Hoewel ik wel eens denk dat het soms om een grijs gebied gaat vind ik dat dit zo gekleurd in de media wordt gebracht, dat ik daar mijn mening niet op wil baseren. Wel bijvoorbeeld van die filmpjes met de verborgen camera van die duitse GP amazone, Christine Wels of zo? Die haar paard echt aan het aftuigen was. dat is zo klaar als een klontje en dat vindt ik ook echt niet kunnen. Zulk soort mensen moeten uit de sport verbannen worden, voorgoed.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:23

Ha ha, ik was enigzins bevooroordeeld omdat valegro een negro is en ik hele fijne herinneringen heb aan een negro merrie, die helaas een jaar geleden ingeslapen is. Kwa looks veel herkenning. Dat is dus het subjectieve onderdeel in de dressuursport. Super veel respect voor beide. In de proef hebben ze de accenten alleen net even anders liggen. Heb inderdaad ook heel erg genoten van Yessin. Zoveel plezier en trots dat hij daar mocht zijn. Zo blij met de prestatie van zijn paard. Uiteindelijk is het daar allemaal om te doen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:26

nombrado schreef:
Zo vind ik het naar, dat je je paard en zijn beweging niet respecteert en hem niet fijn in zijn confortzone laat bewegen in zijn eigen fundament.
Het teken, signaal , dat hij afgeeft is niet voor niets....als je spiertraining doet, in zijn eigen fundament, (jij noemt het hobbelen) dan train je prima spieren. Alleen zal je je er wel in moeten verdiepen.
Kdenk dat jij het niet prettig vind , als ik je een bit in je mond hang, je hoofd naar beneden houd, schop met mijn been geef omdat je niet mooi inbuigt en vervolgens je extra over een tempo rondjes laat rennen.
dat is geen trainen, dat is paardje pesten.....

Ik begin nu echt ontzettend nieuwsgierig te worden naar een filmpje van jezelf of een aantal duidelijke foto's.....
Hoe geweldig rij jij, want in je posts lijkt het erop dat ik (we) veel van je kunnen leren.
Het laaste deel is nogal onrespectvol, aangezien je een voorstelling maakt dat jasmijn78 zo zou rijden, of ik moet je WEER niet goed begrijpen...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:27

Als je een paard altijd in zijn comfortzone wilt laten, ga er dan vooral niet opzitten. Kom op zeg.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:29

nombrado schreef:
Hoe kan je een ruiter als Adelinde goed vinden, in een GP oefeningen bloed uit de mond van haar paard?
Daar vind ik niks los aan! Maar complete dierenmishandeling

*zucht* Mijn paard heeft ook wel eens bloed in zijn mond gehad... Kan soms zo maar gebeuren. Ik had toen nog niet eens gereden. Hij had ook gewoon op zijn tong gebeten.

Je opmerking getuigt van zulke kortzichtigheid. Wat denk jij dat het voor iemand als Adelinde betekent dat zoe iets op zo'n moment gebeurd? Dat is volgens mij wel de grootste deceptie die een wedstrijdruiter kan overkomen. Superl*llig en gewon hele domme pech.

oji schreef:
@nombrado...sorry, maar deze reactie vind ik te triest om op te reageren.

idd, helaas kon ik het niet laten...

nombrado schreef:
Zo vind ik het naar, dat je je paard en zijn beweging niet respecteert en hem niet fijn in zijn confortzone laat bewegen in zijn eigen fundament.
Het teken, signaal , dat hij afgeeft is niet voor niets....als je spiertraining doet, in zijn eigen fundament, (jij noemt het hobbelen) dan train je prima spieren. Alleen zal je je er wel in moeten verdiepen.

En dit is nu precies de manier van communiceren waarmee jij iedereen tegen je in het harnas jaagt; iedereen die er een andere mening op nahoudt schilder jij direct af als mensen die zich niet hebben verdiept, of nooit les hebben genomen. Je komt daardoor heel betweterig en wijsneuzerig over.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:30

superwoman schreef:
Het laaste deel is nogal onrespectvol, aangezien je een voorstelling maakt dat jasmijn78 zo zou rijden, of ik moet je WEER niet goed begrijpen...

Lijkt mij dat iemand die een ruiter als Adelinde, die zo hardhandig omgaat met haar paard, het ziet als topprestatie , die dan op deze wijze nastreeft.
Uiteindelijk is het haar voorbeeld toch?

Verder ga ik de moderators vragen voor een slotje op dit topic
de discussie gaat nu over de huidige ruiters, niet meer over hoe het was....
daar zijn al genoeg topics over.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:30

oji, precies dat verschil zag ik dus ook tussen de nummers 1 en 2 op de OS. Nummer 2 was idd weer veel expressiever maar voor mij gaat dan de lichtheid ten kosten van de expressie, laat ik het zo zeggen het lijkt de ruiter erg veel kracht te kosten om het paard bij elkaar te houden. Persoonlijk kijk ik dus liever, graag zelfs, naar de nummer 1. En zo zou ik dus liever nog meer combinaties zien in de top.
Maar goed, ik heb makkelijk praten, dat is zo.

Jasmijn, het is de vraag of de LDR discussie daar niet onder valt. Ik heb vaker gehoord en ik denk het zelf inmiddels ook wel te kunnen zien dat de paarden die echt LDR getraind worden anders door de baan gaan dan paarden die niet zo getraind worden. Ik ben daar voorzichtig in en kan het denk ik niet genoeg uitleggen dus wil me daar liever niet aan wagen, maar stel dat de trainingswijze in de proef te zien is, dan is er toch verschil in uitvoering? Vraag is overigens niet per se aan jou gesteld maar algemeen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:34

nombrado schreef:
superwoman schreef:

Lijkt mij dat iemand die een ruiter als Adelinde, die zo hardhandig omgaat met haar paard, het ziet als topprestatie , die dan op deze wijze nastreeft.
Uiteindelijk is het haar voorbeeld toch?

Tjonge, ook dit is een voorbeeld van jouw manier van communuiseren, die op z'n zachts gezegd niet prettig is.
Zelfs kinderachtig over komt :j (een kind die z'n zin niet krijgt, bedoel ik dus )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:35

We moeten niet vergeten dat wat we op de OS zien om topsport gaat en dat niet voor ieder paard en of iedere ruiter is weggelegd. Als je zelf (top)sport wil bedrijven zul je ook moeten trainen als je het soms niet zo leuk vindt en over grenzen heen moeten gaan, ander bereik je niks. De juiste (werk)mentaliteit hebben geldt ook voor paarden want zonder dat is ook een paard - hoe talentvol verder ook - niet geschikt voor de sport. Als paarden geen plezier hebben in het werk en / of gezond zijn kunnen ze niet op dat niveau mee.

Ik ga er ook vanuit dat topruiters - uitzonderingen daargelaten - het beste met hun paard voorhebben, want de echte topper is toch een combinatie die een is met elkaar, goed kan communiceren. En dat kan niet als je je paard mishandelt.

Maar daar hebben we het v.w.b. Nombrado en Ansie niet over. Die zijn heel tevreden met recreatief rijden, maar ook dan zul je - om je paard gezond te houden - je paard moeten rechtmaken en de juiste spieren trainen. En zul je toch ook wel eens moeten doorpakken op een moment dat je paard dat niet heel graag wil.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:39

jasmijn78 schreef:
En dit is nu precies de manier van communiceren waarmee jij iedereen tegen je in het harnas jaagt; iedereen die er een andere mening op nahoudt schilder jij direct af als mensen die zich niet hebben verdiept, of nooit les hebben genomen. Je komt daardoor heel betweterig en wijsneuzerig over.

Een ieder, die hier anders denkend is dan de meute..., wordt meteen als betweter en wijsneus bestempeld
Niet alleen ik, maar meerdere op dit topic die mijn mening deelde worden gekleineerd, persoonlijk aangevallen .
ik heb NERGENS gezegd, dat hier iemand géén les neemt, nooit verdiept heeft.
En toch....zie ik een Adelinde als een veel te sterke hangende ruiter, waarin de rijkunst ver te zoeken is.
er is geen harmonie
bewegingen zijn staccato. Niet vloeiend zoals het zou moeten.
Piaffe is op de voorbeen (zelfs 1 vb aan de grond en 2 achterbenen eraf.) en ik zit hier te kletsen met mensen die dat fantastisch vinden?
Afbeelding

bovenstaand is 1 van de reden, waarom ik dit topic opende.
Blijkbaar kijk ik met andere ogen.

nombrado

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:41

wel een verschil
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:43

Babootje schreef:
Maar daar hebben we het v.w.b. Nombrado en Ansie niet over. Die zijn heel tevreden met recreatief rijden, maar ook dan zul je - om je paard gezond te houden - je paard moeten rechtmaken en de juiste spieren trainen. En zul je toch ook wel eens moeten doorpakken op een moment dat je paard dat niet heel graag wil.

grappig :D
ken jij mij? Dat je weet dat ik geen wedstrijden rijd?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:44

Ansie schreef:
Jasmijn, het is de vraag of de LDR discussie daar niet onder valt. Ik heb vaker gehoord en ik denk het zelf inmiddels ook wel te kunnen zien dat de paarden die echt LDR getraind worden anders door de baan gaan dan paarden die niet zo getraind worden. Ik ben daar voorzichtig in en kan het denk ik niet genoeg uitleggen dus wil me daar liever niet aan wagen, maar stel dat de trainingswijze in de proef te zien is, dan is er toch verschil in uitvoering? Vraag is overigens niet per se aan jou gesteld maar algemeen.

Ik vind dat paarden die LDR getraind zijn met meer lossigheid / swung door de baan gaan. En meer lossigheid / swung geeft hogere punten, maar niet zozeer een verschil in uitvoering van de onderdelen. De training moet natuurlijk wel op een juiste wijze worden uitgevoerd c.q. worden opgebouwd.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:48

Babootje schreef:
Ansie schreef:

Ik vind dat paarden die LDR getraind zijn met meer lossigheid / swung door de baan gaan. En meer lossigheid / swung geeft hogere punten, maar niet zozeer een verschil in uitvoering van de onderdelen. De training moet natuurlijk wel op een juiste wijze worden uitgevoerd c.q. worden opgebouwd.

Gek genoeg, hebben paarden die LDR getraind zijn een valse knik , niet de nek hoogste punt, en lendenen en achterhand achter de beweging. achter de teugel. Allemaal reglementen die opgenomen zijn in het FEI, die niet als zodanig gejureerd worden gek genoeg.
Voorbeen veel te hoog ivm achterbeen
duidelijk te zien als ze de piaffe uit moeten voeren.
deze paarden hebben nauwelijks kracht in de draagspieren van de achterhand.

Wat wil je,
meer spectakel voorbeengezwaai?
of een correct gereden volgens de FEI proef?

Er zal dus wat moeten veranderen.
Of, de FEI moet de reglementen aanpassen naar de maatstaven van de huidige polderdressuur (hoop ut niet)
of ze moeten weer gaan jureren volgens de normen waarin ze vroeger jaren gejureerd hebben.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:53

Volledig mee eens Babootje voor wat betreft het doorpakken, doorpakken moet ook gebeuren en ik schrijf nergens dat ik dat niet doe. Maar ik denk dat tussen doorpakken en doorpakken ook verschil zit.
Ik zie soms mensen doorpakken terwijl er volledige miscommunicatie is, ofwel oneerlijk naar het paard. Doorpakken als je even door een moeilijk moment moet en je van je paard weet dat het lukt en hij je begrijpt vind ik heel iets anders en dat hoort bij trainen. Dat kan je misschien wel vergelijken met push ups die wij doen en aan het eind er nog ff 4 extra doen terwijl je eigenlijk al wil stoppen, dan verleg je je grens.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

nombrado schreef:
wel een verschil
[ Afbeelding ]

Nombrado, je zet hier twee foto tegenover elkaar. De foto van die spanjaard is op een goede moment genomen , in de training (!). Die van Adelinde op een slecht moment, op een wedstrijd.
Foto's kan je in mijn ogen zowiezo niet vergelijken. Filmpjes wel, mits die onder dezelfde omstandigheden gemaakt zijn. Thuis een oefenrondje rijden of voor echt op wedstrijd is een wereld van verschil. Aangezien je je beledigd voelt als er hier iemand zegt dat je geen wedstrijdruiter zou zijn, ga ik er vanuit dat je een wedstrijdruiter bent. Ik veronderstel dat je dan toch ook wel weet dat een paard op wedstrijd helemaal anders kan reageren dat thuis?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

Ik ben het er mee eens dat wat Adelinde laat zien niet allemaal technische perfect is. Ik mis inderdaad in de piaffe een buigende achterbeen en zakkende achterhand en rijzende schoft. Ik zie ook een paard dat achter omhoog hupt na het buigen van het achterbeen en ik snap ook niet dat dat 10-en of zo kan opleveren. Ook mis ik ruggebruik en soms lengtebuiging, een lichte, gevende hand en een recht zittende amazone. Toch, de dingen die ze wel goed doet, zijn van een erg hoog niveau. Ik vind de schimmel ook een veel correcter beeld geven in de piaffe (wel veeeel te kort in de hals, maar goed dat is een andere discussie).
Maar goed, we hadden het over waar het is gebleven. Nou voor mij is het dus niet weg en kun je HET vinden bij oa de winnaar van de OS. Wat vind je daar van Nombrado?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:57

Kunst om een foto te pakken van een misstap in de piaff van adelinde. Normaal gesproken wordt die toch echt heel erg goed met heel veel kracht en expressie uitgevoerd door haar. En de foto met "wel een verschil" Ja, die foto is idd niet geschoten op het moment van een misstap. Maar verder...uhhhmmm vind de wat stevige meneer toch eruit zien alsof hij ook behoorlijk wat in de handen heeft, het paard behoorlijk eng in de hals en het achterbeen bepaald niet spectaculair onder de massa gebracht. Ik kan echt wel fotoos van adelinde's piaff vinden die indrukwekkender zijn dan die van de schimmel.

Maar goed, ben wel benieuwd. Rij je wedstrijden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:00

nombrado schreef:
jasmijn78 schreef:

Een ieder, die hier anders denkend is dan de meute..., wordt meteen als betweter en wijsneus bestempeld
Niet alleen ik, maar meerdere op dit topic die mijn mening deelde worden gekleineerd, persoonlijk aangevallen .
ik heb NERGENS gezegd, dat hier iemand géén les neemt, nooit verdiept heeft.
En toch....zie ik een Adelinde als een veel te sterke hangende ruiter, waarin de rijkunst ver te zoeken is.
er is geen harmonie
bewegingen zijn staccato. Niet vloeiend zoals het zou moeten.
Piaffe is op de voorbeen (zelfs 1 vb aan de grond en 2 achterbenen eraf.) en ik zit hier te kletsen met mensen die dat fantastisch vinden?
[ Afbeelding ]

bovenstaand is 1 van de reden, waarom ik dit topic opende.
Blijkbaar kijk ik met andere ogen.

Dit vind ik dus ook weer zo'n flauwe (en irreele) opmerking / foto. Want als je de OS proef van Adelinde had gezien dan weet je dat Adelinde op dat onderdeel een communicatiefoutje had, die dus op dat moment net ook heel erg slecht gefotografeerd is. Of een still uit een filmpje eruit gehaald door iemand met slechte bedoelingen. Er zijn vast ook prachtige foto's van Adelinde / Parcival in een correcte piaffe te vinden.
Overigens vond ik Charlotte / Vallegro idd vloeiender door de baan gaan. Maar een verschil in paarden. Parcival heel heet en Adelinde had haar handen eraan vol. Petje af dat je dan je paard zo door de baan kan sturen. In een recentere wedstrijd (om het wereldkampioenschap) vond ik Parcival en Adelinde een schitterende proef neerzetten.

Weet je, Nombrado. Het is gemakkelijker om "foute" foto's te vinden van iemand waar alle ogen op de wereld gericht zijn, maar reeel is dat natuurlijk niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:03

Ansie schreef:
Volledig mee eens Babootje voor wat betreft het doorpakken, doorpakken moet ook gebeuren en ik schrijf nergens dat ik dat niet doe. Maar ik denk dat tussen doorpakken en doorpakken ook verschil zit.
Ik zie soms mensen doorpakken terwijl er volledige miscommunicatie is, ofwel oneerlijk naar het paard. Doorpakken als je even door een moeilijk moment moet en je van je paard weet dat het lukt en hij je begrijpt vind ik heel iets anders en dat hoort bij trainen. Dat kan je misschien wel vergelijken met push ups die wij doen en aan het eind er nog ff 4 extra doen terwijl je eigenlijk al wil stoppen, dan verleg je je grens.

Mee eens Ansie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:05

nombrado schreef:
Babootje schreef:

grappig :D
ken jij mij? Dat je weet dat ik geen wedstrijden rijd?

Volgens mij hebben we het daar als es eerder over gehad. Dat jij het belang van wedstrijden ook niet zo ziet. Dus vandaar.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:06

nombrado schreef:

^) Nombrado; jij blaast zelf nogal hoog van de toren over hoe het allemaal moet en dergelijke. Wees dan ook zo sportief en mans om het weerwoord te incasseren.

nombrado schreef:

Jij vroeg waar 'het' gebleven was. Ik denk dat een aantal hier het er met elkaar nu wel over eens zijn dat 'het' hier en daar prima in de huidige topsport terug te vinden is. Dus geheel on-topic wat mij betreft.

Ansie schreef:
En zo zou ik dus liever nog meer combinaties zien in de top.
Maar goed, ik heb makkelijk praten, dat is zo.

Er rijden er zo heel wat in de topsport hoor. In de gehele top 10 van de OS kun je dat zeker wel terugvinden. Dat de ene combi je meer aanspreekt dan de andere, dat kan. Het gaat om verschillen in accenten. Niet in verschil tussen goed of fout.

Ansie schreef:
Jasmijn, het is de vraag of de LDR discussie daar niet onder valt. Ik heb vaker gehoord en ik denk het zelf inmiddels ook wel te kunnen zien dat de paarden die echt LDR getraind worden anders door de baan gaan dan paarden die niet zo getraind worden.

Babootje schreef:

Precies.

nombrado schreef:
wel een verschil

Is dit nou het enige wat je kunt aandragen? Weer dat discutabele geneuzel over foto's? Waarvan de ene foto op een totaal ander moment is geschoten dan de andere? Waarbij ik meteen afvraag of de achteroverhangende meneer (veroordeelde jij daar Edward Gal niet om?) ook nog iets meer/anders kan laten zien dan een paar passen piaffe?

nombrado schreef:
[/quote]
Zegt wie?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:08

pien_2010 schreef:
Ach weet je Jasmijn78 ik ben het zeker niet met alles eens van Nombrado. MAAR wat mij opvalt is dat mensen die zich bezig houden met de correcte dressuur al heel lang zich niet meer op BOKT posten omdat ze doodmoe worden van de toon van de discussies en het weggezet worden. Ik denk dan aan een aantal mensen waar je nooit meer iets van hoort zoals Murphy, Quandripes, Piepenfiep, Mindfield, Moll en verschillende anderen.

De berichten van Mindfield, Moll en Murphy heb ik altijd fijn gevonden om te lezen, duidelijk en de waarheid. Terwijl ik bij Nombrado niet anders zie als slechte vergelijkingen, onduidelijke of geen uitleg, ze valt alleen aan op posts waar iets op aan te merken is en op kritische vragen reageert ze niet. Al Nombrado's berichten duiden er bij mij op dat ze vooral heel graag anders wil worden gevonden, bij het bovenstaande groepje wil horen, maar eigenlijk helemaal niet zo goed weet waar ze over praat. Ze maakt slechte vergelijkingen (zo ook weer hierboven :roll: ), heeft werkelijk nog NIKS duidelijk uitgelegd, overal komen alleen maar halfslachtige uitlegjes (overigens zonder goede interpunctie) voorbij en vragen aan 'de meute' of dat zij het uit kunnen leggen. Nee sorry, ik vind de vergelijking bovenstaande bokkers met Nombrado niet terecht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:15

nombrado schreef:
Babootje schreef:

Gek genoeg, hebben paarden die LDR getraind zijn een valse knik , niet de nek hoogste punt, en lendenen en achterhand achter de beweging. achter de teugel. Allemaal reglementen die opgenomen zijn in het FEI, die niet als zodanig gejureerd worden gek genoeg.
Voorbeen veel te hoog ivm achterbeen
duidelijk te zien als ze de piaffe uit moeten voeren.
deze paarden hebben nauwelijks kracht in de draagspieren van de achterhand.

Wat wil je,
meer spectakel voorbeengezwaai?
of een correct gereden volgens de FEI proef?

Of, de FEI moet de reglementen aanpassen naar de maatstaven van de huidige polderdressuur (hoop ut niet)
of ze moeten weer gaan jureren volgens de normen waarin ze vroeger jaren gejureerd hebben.

Die indruk heb ik zeker niet. Hoe denk jij dan dat LDR training moet worden uitgevoerd en hoe groot dat onderdeel is t.o.v. de daadwerkelijke training.
En welke spieren denk jij dan dat er met LDR training worden getraind? Weet je eigenlijk uberhaupt wel iets over LDR training?

Ik denk dat wat jij bedoelt meer te maken heeft met de fokkerij, dan de training zelf.