Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nombrado schreef:S_en_Z schreef:Ik laat mijn Peerd ook niet over de kop lopen hoormet de Posts die je plaatst wek je de suggestie altijd met losse teugel en altijd verzameld te rijden. Jouw tip aan iemand was zoveel mogelijk op traag/verzameld tempo te rijden. Imo incorrect aan wat je nu dan zegt te doen.
Overigens is de neerwaartse romp niet iets dat er in gefokt is. Kijk maar naar de wilde/verwilderde paarden en de dieren die nauw verwant staan aan het paard. Zij zijn allen neerwaarts gebouwd, overheersend stuwend, waarom zouden ze gedragen/verzameld draven? Misschien 2 à 3 passen als ze zich opblazen maar dit is uit spanning niet uit ontspanning.
De beste dressuurpaarden hebben bijna allemaal geen ideale bouw hoor(avondje Dekhengsten kijken en horizonnetjes rechttrekken laten je dit goed zien)
Bedankt voor je reacties. Ik weet voldoende.
Dan heb je dat verkeerd begrepen
bij paarden die geen benul hebben van achterhand en liever stuwen , is het van belang ze in dat langzaam tempo spieren op te bouwen. Dus dan geef ik die tip jah
ik wil geen renpaard , ik wil een paard in de dressuur zien die over 4 benen kunnen gaan.
meer is het niet...
ik heb nergens gezegd dat ik de paarden continue verzamel.
overigens is er nogal een verschil tussen verzamelen en langzaam tempo!!!
Ik begrijp je alleen niet helemaal.
Je stelt vragen, je zegt uit interesse en voor ik ze heb kunnen antwoorden eindig je je post, ik weet voldoende...
Wat wil je nou?
ArGieVai schreef:nee heb het ook niet over zijn stand beoordelen, maar meer uitleg over wat je bedoeld met het romp-verhaal
Sam2 schreef:Heb je al een foto gevonden? Ik heb hier als jullie willen een goede standfoto voorhanden welke ik wel wil plaatsen.
annnepannne schreef:oke, mijn foto's zijn bagger, ik zit in stap achterover en in galop houd ik mijn ene hand hoger dan de andere en het ziet er niet uit, mijn handen staan ook te ver uit elkaar en ik heb soms een boogje in de teugels hangen. (ik heb mijn paardje pas 4 weken en rij er om de dag op want wissel af met mijn zusje die dan de andere dag paardrijd, dus ik heb er nog niet zo super vaak op gereden en we moeten nog een beetje aan elkaar wennen)
maar toch, heeft er iemand tips, want ik moet nog veel leren.
stap:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
draf:
[ Afbeelding ]
galop:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
overgang galop naar draf denk ik (weet niet zeker wat ik aan het doen ben haha):
[ Afbeelding ]
S_en_Z schreef:annnepannne schreef:oke, mijn foto's zijn bagger, ik zit in stap achterover en in galop houd ik mijn ene hand hoger dan de andere en het ziet er niet uit, mijn handen staan ook te ver uit elkaar en ik heb soms een boogje in de teugels hangen. (ik heb mijn paardje pas 4 weken en rij er om de dag op want wissel af met mijn zusje die dan de andere dag paardrijd, dus ik heb er nog niet zo super vaak op gereden en we moeten nog een beetje aan elkaar wennen)
maar toch, heeft er iemand tips, want ik moet nog veel leren.
stap:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
draf:
[ Afbeelding ]
galop:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
overgang galop naar draf denk ik (weet niet zeker wat ik aan het doen ben haha):
[ Afbeelding ]
Open een HAW, want je fotos hebben weinig met "aan de teugel" te maken. (dat heb ik al bij meer mensen gezien in dit topic. Daarom ga ik op een aantal ook niet in.
Sorry als dit onvriendelijk over komt, is absoluut niet zo bedoeld.. maar dit is niet het "hoe rijd ik mijn paard aan de teugel topic".. dat is een ander topic die hier op bokt OOK heel makkelijk te vinden is.
Om heel eerlijk te zijn.... Waarom begin je niet eens met les? Daar leer je veel meer van!!!
(en kijk of je zadel wel op de juiste plek ligt, hij lijkt mij wat ver naar voren te liggen)