[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:32

hij lijkt misschien korter, maar recht lijken door meer richting de camera te staan met zijn billen??

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:33

nombrado schreef:
S_en_Z schreef:
Ik laat mijn Peerd ook niet over de kop lopen hoor :) met de Posts die je plaatst wek je de suggestie altijd met losse teugel en altijd verzameld te rijden. Jouw tip aan iemand was zoveel mogelijk op traag/verzameld tempo te rijden. Imo incorrect aan wat je nu dan zegt te doen.

Overigens is de neerwaartse romp niet iets dat er in gefokt is. Kijk maar naar de wilde/verwilderde paarden en de dieren die nauw verwant staan aan het paard. Zij zijn allen neerwaarts gebouwd, overheersend stuwend, waarom zouden ze gedragen/verzameld draven? Misschien 2 à 3 passen als ze zich opblazen maar dit is uit spanning niet uit ontspanning.

De beste dressuurpaarden hebben bijna allemaal geen ideale bouw hoor :) (avondje Dekhengsten kijken en horizonnetjes rechttrekken laten je dit goed zien)

Bedankt voor je reacties. Ik weet voldoende.

Dan heb je dat verkeerd begrepen
bij paarden die geen benul hebben van achterhand en liever stuwen , is het van belang ze in dat langzaam tempo spieren op te bouwen. Dus dan geef ik die tip jah
ik wil geen renpaard , ik wil een paard in de dressuur zien die over 4 benen kunnen gaan.
meer is het niet...
ik heb nergens gezegd dat ik de paarden continue verzamel.
overigens is er nogal een verschil tussen verzamelen en langzaam tempo!!!

Ik begrijp je alleen niet helemaal.
Je stelt vragen, je zegt uit interesse en voor ik ze heb kunnen antwoorden eindig je je post, ik weet voldoende...
Wat wil je nou?

Sorry mijn post klopt van geen kant ik had eerst iets anders getypt (ben mobiel online, vandaar)

Oké daar ontstaat de verwarring waarschijnlijk. Maar hoe kun je dan vanaf een traag tempo over gaan in verzameling?

Ik hen vroeger altijd geleerd paard actief maken (niet te verwarren met over het tempo jagen das iets anders) van daaruit op zit schakelen en beetje bij beetje meer terug in tempo door terugrijden op zit icm halve ophoudingen (met vorig paard hoor, deze is nog niet zo ver)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:35

ArGieVai schreef:
hij lijkt misschien korter, maar recht lijken door meer richting de camera te staan met zijn billen??

Ik start even computer op (wil er alleen niet te lang over uitwijden want het is geen stand-beoordelingstopic := )

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:40

nee heb het ook niet over zijn stand beoordelen, maar meer uitleg over wat je bedoeld met het romp-verhaal

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:57

ArGieVai schreef:
nee heb het ook niet over zijn stand beoordelen, maar meer uitleg over wat je bedoeld met het romp-verhaal

Heb je geen foto waar hij met zijn achterhand en voorhand recht staat? Hij staat wat gedraaid. Als ik hem zou aanpassen dan valt het paard op zijn snufferd :') Heb helaas geen mogelijkheid om er een 3D model van te maken.

Ik ben op zoek naar een goede foto om er krijtstreepjes op te trekken :+ moment.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:19

Heb je al een foto gevonden? Ik heb hier als jullie willen een goede standfoto voorhanden welke ik wel wil plaatsen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:25

Sam2 schreef:
Heb je al een foto gevonden? Ik heb hier als jullie willen een goede standfoto voorhanden welke ik wel wil plaatsen.

Laat maar zien. Ik heb zoveel foto's maar een foto vinden/maken waarbij het paard absoluut recht staat blijft lastig.

Er is overigens op bokt (vorig jaar ergens geloof ik) nog een flinke discussie geweest betreft opwaartse en neerwaartse romprichting (waar nombrado ook in zat volgens mij)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:30

oke, mijn foto's zijn bagger, ik zit in stap achterover en in galop houd ik mijn ene hand hoger dan de andere en het ziet er niet uit, mijn handen staan ook te ver uit elkaar en ik heb soms een boogje in de teugels hangen. (ik heb mijn paardje pas 4 weken en rij er om de dag op want wissel af met mijn zusje die dan de andere dag paardrijd, dus ik heb er nog niet zo super vaak op gereden en we moeten nog een beetje aan elkaar wennen)
maar toch, heeft er iemand tips, want ik moet nog veel leren.

stap:
Afbeelding
Afbeelding

draf:
Afbeelding

galop:
Afbeelding
Afbeelding

overgang galop naar draf denk ik (weet niet zeker wat ik aan het doen ben haha):
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:33

annnepannne schreef:
oke, mijn foto's zijn bagger, ik zit in stap achterover en in galop houd ik mijn ene hand hoger dan de andere en het ziet er niet uit, mijn handen staan ook te ver uit elkaar en ik heb soms een boogje in de teugels hangen. (ik heb mijn paardje pas 4 weken en rij er om de dag op want wissel af met mijn zusje die dan de andere dag paardrijd, dus ik heb er nog niet zo super vaak op gereden en we moeten nog een beetje aan elkaar wennen)

stap:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

draf:
[ Afbeelding ]

galop:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

overgang galop naar draf denk ik (weet niet zeker wat ik aan het doen ben haha):
[ Afbeelding ]

Open een HAW, want je fotos hebben weinig met "aan de teugel" te maken. (dat heb ik al bij meer mensen gezien in dit topic. Daarom ga ik op een aantal ook niet in.

Sorry als dit onvriendelijk over komt, is absoluut niet zo bedoeld.. maar dit is niet het "hoe rijd ik mijn paard aan de teugel topic".. dat is een ander topic die hier op bokt OOK heel makkelijk te vinden is.

Om heel eerlijk te zijn.... Waarom begin je niet eens met les? Daar leer je veel meer van!!!

(en kijk of je zadel wel op de juiste plek ligt, hij lijkt mij wat ver naar voren te liggen)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:40

S_en_Z schreef:
annnepannne schreef:

stap:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

draf:
[ Afbeelding ]

galop:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Open een HAW, want je fotos hebben weinig met "aan de teugel" te maken. (dat heb ik al bij meer mensen gezien in dit topic. Daarom ga ik op een aantal ook niet in.

Sorry als dit onvriendelijk over komt, is absoluut niet zo bedoeld.. maar dit is niet het "hoe rijd ik mijn paard aan de teugel topic".. dat is een ander topic die hier op bokt OOK heel makkelijk te vinden is.

Om heel eerlijk te zijn.... Waarom begin je niet eens met les? Daar leer je veel meer van!!!

(en kijk of je zadel wel op de juiste plek ligt, hij lijkt mij wat ver naar voren te liggen)

ik dacht dat dit topic daar ook voor was omdat bijna iedereen zulke foto's plaatst, daarom dacht ik dat ik het hier goed plaatste.
en ik heb nu 9 jaar manege les, maar niet met mijn eigen paard omdat we nog geen trailer hebben, en daar leer ik niks meer van omdat we altijd een beetje op hetzelfde niveau blijven doordat er steeds iemand nieuws komt die weer vanaf begin af begint of een nieuw kind waar alle aandacht naartoe gaat.
Het zadel schuift heel snel naar voren dus daar moet ik nog wat aan laten doen.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:41

Fotoootjes :+

Afbeelding
Argg.. mijn houding.. waarom hou ik mijn rug opeens niet meer recht :') Maar goed bright in draf, iets te diep dacht ik zo maar wel goed actief.

Afbeelding
Nog een keer draf, loopt ie al minder diep, mag mijn teugels wel iets korter volgens mij :o

Afbeelding
niet de mooiste houding qua benen, maar goed :+

Duss.. barst maar los :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:43

Annepanne

Japp dat is wat ik ook meteen zag...zadel ligt te ver naar voren.
Daardoor zou ik ook niet willen zakken.

Daarnaast mogen je beugels ook wel 1 gaatje langer

wat ik ook zie is ontzettende spanning in jou armen en handen, waardoor je dus druk oplevert in de mond, en daardoor kan je paard ook niet zakken.

Mijn tips?

beugels langer, zadel naar achteren, of een passend zadel er op leggen.
Ontspan je armen, tip: neem zitles, daardoor leer je prettig te zitten...

Verder? Lees dit topic goed door, dan zul je enige kleine foutjes snappen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:44

Maar lieverd.. dat is toch geen standfoto := (ik dacht dat je dat bedoelde _O- )

annepanne er zijn ook instructeurs die op locatie komen ;)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-08-12 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:45

Euwm, tegen wie heb je het??

Freppy

Bij deze

[img][img]http://i265.photobucket.com/albums/ii211/Peppolinadotcom/FotoNK001.jpg[/img][/img]

Edit; Oké, foto wil niet...Even kijken hoe ik dat ga oplossen.....momentje :D
Laatst bijgewerkt door Freppy op 14-08-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

maralyn schreef:
Euwm, tegen wie heb je het??

tegen jes_sam _O-

edit: tegen de verkeerde sam

*lacht zichzelf uit*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:46

Annepanne...miss is priveles nemen ook wel een optie

dat is 1 op 1 en daar leer je sneller en makkelijker van

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:47

Sam2 schreef:
Bij deze

*PAARD VAN SAM2*

Knap paard zeg!

Duidelijk neerwaartse romprichting en horizontale hals

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:49

Ah, Dank u! _/-\o_ ( echt, ik ben zo'n doos in dit soort dingen)

Het is bij hem inderdaad wel lastig om hem goed op het achterbeen te krijgen, dat vind hij gewoon erg moeilijk. Ik heb laatst een lesje meegepakt van een andere instructeur welke op een totaal andere manier les geeft dan ik gewend ben. Ik heb andere oefeningen om zijn achterhand actiever te krijgen. Daarnaast moest ik ik traag tempo galopperen en draven. Het wierp wel vruchten af moet ik zeggen :j
Laatst bijgewerkt door Freppy op 14-08-12 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:50

S_en_Z schreef:
Sam2 schreef:
Bij deze

*PAARD VAN SAM2*

Knap paard zeg!

Duidelijk neerwaartse romprichting en horizontale hals

Edit: sorry, ik was te snel. :+
Laatst bijgewerkt door Endlessly op 14-08-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:51

Afbeelding

Mijn strepen zitten volgens mij nog steeds niet helemaal correct, heel lastig met dat wit.. haha!

(prachtig dier Sam :j echt. Ik hou er van)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-08-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:54

wij gaan eerst thuis een bak aanleggen voor we les gaan nemen omdat we er niet kunnen rijden als er slecht weer is dus als ik dan al les neem en het is slecht weer is het weer zo'n gedoe met afbellen enzo.
en we willen eerst het paard een beetje beter leren kennen.
en op de manege geven ze geen prive les dus dat is ook geen optie.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:02

Dank je wel! Ik heb mijn bericht ook weer even ge-edit voor een toelichting.

Hij vind zichzelf trouwens ook erg knap! :')

Weer een edit: Even een foto om te laten zien waar ik het in mijn vorige bericht over had.
Op deze foto's ga ik dus erg traag maar draagt hij zichzelf voor zijn doen erg goed. Mijn houding daarentegen is weer niet zo fraai, dat komt doordat hij in training heeft geleerd om te vertragen wanneer ik wat voorover ga zitten, zodra ik meer achterover ga zitten gaat hij versnellen. Dat was op dit moment dus niet de bedoeling.

http://i265.photobucket.com/albums/ii21 ... Peppy3.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii21 ... Peppy4.jpg
Laatst bijgewerkt door Freppy op 14-08-12 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:05

@ S_en_Z dankje! Ik vermoed dat Maan een opwaartse romrichting heeft (kont is redelijk veel lager dan schoft, maar weet niet hoe dat zit met kont/schouder..) maar weet niet of het daar mee te maken heeft? (kont/schoft)

@ annnepannne; ik zou toch gewoon priveles nemen, leer je veel meer van dan van hier foto's plaatsen. Dan maar gewoon afbellen als het weer niet mee zit, maar voorlopig blijft het geloof ik goed :) plus volgens mij scheelt het redelijk wat geld in vergelijking met manegelessen.. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:06

Waarom nombrado fan is van "evenwichtsmodellen" mag ze zelf uitleggen, kan ik niet voor haar doen.

Persoonlijk vind ik dat uit ieder paard goede gangen te halen zijn. 9 van de 10 GP paarden hebben absoluut geen rechte of opwaartse romprichting. (als het er niet minder zijn)

Argievai als ik je paard denkbeeldig zou draaien met zijn billen (vanaf pc gezien, met mijn mobieltje was het lastiger)

Dan heeft je paard wel een wat neerwaartse romprichting (net zoiets als mijn paard) maar heeft hij een vrij hoge schoft.