Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
randalinpony schreef:Ja, maar wat wil je daarmee zeggen?
Overigens, als het paard bij zijn eerste uitbraakpogingen ontmoedigd is, geeft ie het gauw op.
Als je een échte houdini wilt kweken, dan moet je iedere keer een nét niet sloop- of uitbraakvaste omheining plaatsen en als het paard er dan door komt, een verbetering aanbrengen die maar nét iets lastiger is voor het paard dan de vorige.![]()
tis een beproefd concept.
Nien1984 schreef:randalinpony schreef:Ja, maar wat wil je daarmee zeggen?
Overigens, als het paard bij zijn eerste uitbraakpogingen ontmoedigd is, geeft ie het gauw op.
Als je een échte houdini wilt kweken, dan moet je iedere keer een nét niet sloop- of uitbraakvaste omheining plaatsen en als het paard er dan door komt, een verbetering aanbrengen die maar nét iets lastiger is voor het paard dan de vorige.![]()
tis een beproefd concept.
Ja! Hebben wij er ook één van... eerst dwarsbalkje, die ging open... toen een verticaal balkje erboven, werd opzij geduwd, toen een extra haak eraan, gaat ook open, dan een splitpen door de haak... gaat ook open, nu een plankje ervoor zodat hij er niet meer bij kon.
Hilarisch paard! En toen maakte hij de deur van de buurvrouw maar open
Shanelle schreef:Bij ons op stal staat een heel goed springpaardje, maar met een heel 'apart' karakter. Zo heeft hij al verscheidene mensen getrapt in de wei (die daar niet voor hem waren en hem al helemaal niet voor de voeten liepen), iemand aan d'r haren gepakt in de stal en enkele dagen terug was hij uit de piste gesprongen en toen -een zeer rustig en correct- iemand hem aan zijn halster wou pakken in de gang, beet hij in haar vinger, hield vast en trok haar naar de andere kant.
Dit is toch absoluut geen normale reactie meer? Oké, hij ontbreekt best wat opvoeding maar dit gaat mij toch een stap te ver eigenlijk... Zou dit dan geen gevalletje van 'de verkeerde kronkel' zijn?
Magrathea schreef:Ik bedacht me vandaag iets leuks in de les.
De manegepaarden.lijken er de hilarische gewoonte van te hebben gemaakt om aan het verste eind van de bak te poepen. De instructrice moet dan de hele bak door sjouwen om het op te ruimendat vinden wij erg grappig. Dat kan je als kliergedrag zien, maar beloon je de paarden niet gewoon door de positieve energie die er vrijkomt als wij de instructrice uit/toelachen?
Sizzle schreef:Randalinpony, Ik zeg juist niet dat een paard expres een boom tot de grond afbreekt om de baas dwars te zitten maar dat dit speelgedrag is. Dat het wel irritant is voor de baas betekend niet altijd dat je er boos om mag zijn.
Je interpreteerd mijn post dus verkeerd om
Magrathea schreef:Ik bedacht me vandaag iets leuks in de les.
De manegepaarden.lijken er de hilarische gewoonte van te hebben gemaakt om aan het verste eind van de bak te poepen. De instructrice moet dan de hele bak door sjouwen om het op te ruimendat vinden wij erg grappig. Dat kan je als kliergedrag zien, maar beloon je de paarden niet gewoon door de positieve energie die er vrijkomt als wij de instructrice uit/toelachen?
randalinpony schreef:Sizzle schreef:Randalinpony, Ik zeg juist niet dat een paard expres een boom tot de grond afbreekt om de baas dwars te zitten maar dat dit speelgedrag is. Dat het wel irritant is voor de baas betekend niet altijd dat je er boos om mag zijn.
Je interpreteerd mijn post dus verkeerd om
Nee hoor, ik interpreteer je post niet verkeerd, ik reageerde op pmarena, al was dat wellicht niet helemaal duidelijk.
Joolien schreef:Magrathea schreef:Ik bedacht me vandaag iets leuks in de les.
Nee dat lijkt me echt niet. Paarden poepen gewoon vaak op dezelfde plek in de bak, toevallig is dat achterin.