Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik vind het ook erg leerzaam, maar ook erg lastig om het zelf goed te zien. Zoals ik het begrijp laat het paard met zijn buikspieren de bekken kantelen waardoor ze over de rug komen. Heb even gekeken naar een foto van mijn pony.
Zo wat ik eruit haal kantelt ze haar bekken niet echt en loopt ze op de voorhand. Maar ik heb wel het idee dat ik haar buikspier zie werken? Zie ik dit verkeerd of is hier een verklaring voor? En als ik het goed zie loopt ze hier stuwend?
ponyparadijs schreef:loveulla94 schreef:Uitstekende puntje van de kont? kun je dan een voorbeeld voor mij maken waar een paard wel zijn bekken kantelt (met streeepjes op paint ofzo) en 1tje waar een paard het niet doet?
Ik hou er niet zo van om foto's van andere te gebruiken als ik niet weet of dat mag.
Dus heb de foto's van mijn eigen paard maar even gepakt.
Niet de beste voorbeelden. Maar volgens mij snap je dan wel wat ik bedoel.
Yamcha schreef:ponyparadijs schreef:Ik hou er niet zo van om foto's van andere te gebruiken als ik niet weet of dat mag.
Dus heb de foto's van mijn eigen paard maar even gepakt.
Niet de beste voorbeelden. Maar volgens mij snap je dan wel wat ik bedoel.
Oké, ik ga even verder op deze 2 in, vind dit wel echt heel leuk, hieraan kun je ook zien namelijk of de rug weggedrukt wordt.
Bij paard 2 zie je een heel mooie vloeiende lijn in de rug lopen.
ponyparadijs schreef:Vindt je dat dit paard op foto 1 de rug weg drukt en foto 2 niet?
Naar mijn mening is het paard op foto 1 namelijk niet helemaal met een weggedrukte rug bezig.
Wel moet ik zeggen dat ze daar de rug ook niet optimaal gebruikt. Maar weg drukken met een lage hoofd-hals houding is volgens mij niet mogelijk.
Yamcha schreef:Nee, op foto 1 drukt ze de rug zeker neit weg, maar op foto 2 is OPTIMAAL ruggebruik te zien, en daarom vind ik hem zo gaaf...... daarom gebruikte ik je foto even.
Wegdrukken is met zo'n lage houding idd niet mogelijk, klopt (dat is het idee achter LDR ook: als je je paard zo diep de kin op de borst trekt, trek je de rug achter de schoft omhoog, dus voor een lossere rug werkt het zeker wel, maar het is van voor naar achter imo)