[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patrss_

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:13

interessant topic! ik bleef het even volgen :D

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:13

Dat vind ik er al een stuk beter uit zien. Paard is ontspannen en lijkt los te laten bij de kaak, te zien aan jouw binnenhand die kan ontspannen. Achterhand kan nog beter ondertreden maar de ontspanning is er :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:14

Ik vind de foto hierboven er al beter uit zien. Hij is in ieder geval aan het zoeken.
Op een lieve manier in de krul trekken lijkt me ook erg stug..
Foto's van Olympus_ zien er netjes uit.

Nog mensen over mijn foto's?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:16

@Robin: je foto's zijn voor mij te onduidelijk om goed te beoordelen. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:17

Idd een fijner beeld :j Het scheef zijn helpt idd niet, dat is ook het verhaal waar ik met mijn merrie zat. Zo scheef als een banaan en dat zat de ontspanning zoeken en de nageeflijkheid ook in de weg. Flink scheef zijn, en niet goede balans hebben, dan kan je ook niet goed ontspannen. Goed dat je met het rechtrichten bezig bent, het plaatje hierboven ziet er beter uit dan de andere fotos. Nu nog de achterhand ook actiever, maar dat is ook niet 123 gedaan.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:22

@ Robin: Ik zie een beetje hetzelfde als bij de Fjord waar ik wel eens op zit.
Bij de tweede foto zie je dat hij/zij graag een duikboot wil zijn :)
Foto 2 vind ik fijn beenwerk en een iets lichtere aanleuning.

Wederom bedankt voor het commentaar op mijn foto!
Hier zie je haar idd "zoeken" naar voren. Als ze nog iets verder gaat, dan gaat ze vaak erg sperren.

Ik hoop dat we deze weg gaan volgen:

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:35

Afbeelding
Hier rijd ik een beetje met de handrem erop (zonder te trekken maar dat gevoel) mag dus wat actiever van achter naar voren zodat het paard net zo hard werkt als ik.

Afbeelding
pony kruipt achter de teugel, echter hier al eens stuk ontspannender als een paar maanden terug, toen krulde ze zich op, begon als een gek te kauwen en gaf een ruk aan de teugels.
Meer lengte in de pony rijden en dan langzaam de achterhand er meer onder rijden, zo kort als ze hier wordt/gaat worden is de achterhand er amper meer onder te rijden.

Afbeelding
sterrekijker die zoekende is en behalve dat ze heel scheef door de bocht gaan (ruiter zakt erg naar rechts) vind ik dit een fijn beeld.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:36

M_D_H schreef:
van de rij fotos of de sta foto en de longeer foto?
want bij de rij foto (die als laatste geplaatst zijn heeft hij toch echt geen valse knik... :n
daar heb ik overgens ook nog een foto van :+

Ik bedoel toch wel de laatste foto's waar een duidelijke valse knik te zien is..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:41

Lailapri, leuke paarden, alle drie heel erg verschillend. Misschien is het voor de paarden goed om wat werk aan de hand te gaan doen? Voor het tweede paardje om goed te leren ontspannen vanuit rechtgerichtheid, en voor het derde paardje om recht te worden. :) Mijn paard heeft erg veel baat bij werk aan de hand.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:43

Wat een leerzaam topic zeg, erg goed idee :j.

Dan wil ik ook graag 2 foto's plaatsen, ben erg benieuwd naar jullie meningen/tips. Ik heb hier 2 foto's die goed onze 'uitersten' weergeven, we zijn opzoek naar een middenweg hiertussen :).

Afbeelding
fout; te diep, valt teveel op de voorhand. Neus(je) mag er wat meer uit. Dit is nog een foto van met het oude zadel, waar ik ook helemaal niet goed in zat.
goed; toch redelijk actief, en hij is toch goed op zoek naar mijn hand. :)

Afbeelding
fout; hij maakt zich sterk
goed; mooi actief, achterhand ook actief, nette halshouding met het neusje er mooi uit.

En nog even een 3e in link, deze geeft ook wel een net beeld
http://i43.tinypic.com/x52y5l.jpg
fout; valt weer op voorhand, wel minder als de eerste foto.
goed; maakt zich niet sterk en loopt lekker door :)
Deze foto vind ik al een beetje een nette middenweg, maar nog te weinig actie en de achterhand er te weinig onder.

Ben erg benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:46

Als je foto twee en drie samenvoegt, heb je een heel net plaatje denk ik! Ik vind je houding wel vele malen beter. Op foto één word je uit het zadel getrokken, en dat is op foto twee en drie niet meer zo. Van foto drie wordt ik zelf het gelukkigst. Een blij paard en gewoon een net plaatje. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:59

Sodeletuut schreef:
M_D_H schreef:
van de rij fotos of de sta foto en de longeer foto?
want bij de rij foto (die als laatste geplaatst zijn heeft hij toch echt geen valse knik... :n
daar heb ik overgens ook nog een foto van :+

Ik bedoel toch wel de laatste foto's waar een duidelijke valse knik te zien is..

dan verschillen we daarin toch duidelijk van mening :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:00

Nefertarie schreef:
bedankt voor jullie reacties!

Olympus_ @ Nefertarie, ik zie bij jou geen nafeeflijkheid. Het paard is niet door de kaak en het achterbeen is niet voldoende actief. Je beugels zouden een gaatje korter kunnen voor je balans.

Sodeletuut @Nefertarie, ik vind het niet slecht hoor . Echte aanleuning zie ik nog niet. Is ze misschien wat scheef? Op de eerste foto is ze lekker aan het flierefluiten.

Tancreda4@ Nefertarie; ook ik zie niet echt nageeflijkheid of aanleuning.

Paardje was ontzettend scheef, we zijn dus nu inderdaad voornamelijk bezig met rechtrichten. Ontspannen naar beneden is lastig voor haar.
Ze gebruikt snel haar onderhals. Door haar ziekte heeft ze nog eens extra moeite met ontspannen.

Ik heb deze ook nog, waarbij de wel naar voren naar het bit zoekt, maar de achterkant niet voldoende meekomt, oefenen blijven dus!:
https://lh3.googleusercontent.com/-wW_I ... 520045.JPG

vindt dit er een stuk beter uit zien :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:00

Sodeletuut schreef:
Als je foto twee en drie samenvoegt, heb je een heel net plaatje denk ik! Ik vind je houding wel vele malen beter. Op foto één word je uit het zadel getrokken, en dat is op foto twee en drie niet meer zo. Van foto drie wordt ik zelf het gelukkigst. Een blij paard en gewoon een net plaatje. :)

eens :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:03

M_D_H schreef:
Tancreda4 schreef:
De sta foto ook, maar ook deze;
http://i40.tinypic.com/20qgqqx.jpg
Hij is daar wel mooi actief van achteren lijkt het, maar lijkt wle een valse knik te hebben.

hmm denk dat het eerder lijkt :))
net als dat het lijkt als of hij actief van achter is want dat is die ook niet :+
hij heeft wel wat spanning, dat wel :))

Misschien dat de foto vertekend, maar ik vind toch wel dat hij een valse knik heeft. Ik ga wat dat betreft met Sodeletuut mee :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:04

denk dat de foto dan vertekend maar hij liep daar absoluut niet in een knik :n

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:04

M_D_H schreef:
dan verschillen we daarin toch duidelijk van mening :)

Hier onder een quote van onderstaande website.
Citaat:
Bij een valse knik heeft de ruiter geprobeerd de aanleuning met terugwerkende handen af te dwingen. Het hoogste punt zit niet meer achter de paardenoren bij de nek, maar in het eerste stuk van de hals, meestal tussen de derde en vierde halswervel. Dit is een ernstige fout, die, als hij nog te herstellen is, alleen door zeer langdurige en consequente gymnastisering verbeterd kan worden.

BRON: http://www.paardentips.com/artikelen/nu ... _hals.html

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

ik weet wat een knik is sodeletuut, dat hoef je me echt neit uit te leggen :n
ik weet alleen voor honderderd procent zeker dat hij het daar niet deed :n
mischien dat de foto dan vertekend maar hij deed het daar niet!!
ik weet het omdat ik dat zelf voel :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:08

Ok ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:14

hier heeft hij een valse knik :)
Afbeelding
en dat voel ik dan ook :)
overgens ben ik het niet helemaal eens met de beschrijving, ik heb met gil nog nooit terug gereden met mijn handen :n dan komt hij namelijk om hoog of hij gaat nog veel harder vooruit :') _O-
dus daar kan de valse knik niet van komen bij ons :)

overgens om op je raad terug te komen sodeletuut :)
er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, iedereen hemelt het voorwaarts neerwaarts rijden op, en voor de meeste paarden is dit ook duidelijk de manier... maar voor sommige niet...
gil is daar helaas een van :)
dus voorwaarts neerwaarts zou bij hem alleen maar averrechts werken :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:18

ik vindt het met de neus op de grond ook niet goed hoor, mijn pony moet juist ronder, en daar is ze wel beter van gaan lopen. en niemand heeft iets op mijn hoofd hals houding cometaar gegeven ( als je mijn pony wil zien ze staat ergens op pagina 1 of 2 ofzo) ik vind dat de jouwe nog wel iets lager zou mogen, maar dan niet met zijn neus er uit

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:24

M_D_H schreef:
overgens om op je raad terug te komen sodeletuut :)
er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, iedereen hemelt het voorwaarts neerwaarts rijden op, en voor de meeste paarden is dit ook duidelijk de manier... maar voor sommige niet...
gil is daar helaas een van :)
dus voorwaarts neerwaarts zou bij hem alleen maar averrechts werken :)

Maar als een paard niet voorwaarts neerwaarts loopt, is er ook geen ontspanning en aanleuning.. Ben je het daar dan niet mee eens? Het is toch zo dat wanneer een paard de lange rugspier kan ontspannen, er automatisch een voorwaarts neerwaartse tendens is? En dat krijg je alleen maar voor elkaar als je paard in balans loopt. Een andere volgorde zou ik niet kunnen bedenken..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:25

nicky_rilana schreef:
ik vindt het met de neus op de grond ook niet goed hoor, mijn pony moet juist ronder, en daar is ze wel beter van gaan lopen. en niemand heeft iets op mijn hoofd hals houding cometaar gegeven ( als je mijn pony wil zien ze staat ergens op pagina 1 of 2 ofzo) ik vind dat de jouwe nog wel iets lager zou mogen, maar dan niet met zijn neus er uit

Neus op de grond is natuurlijk onzin, dat hoeft helemaal niet. Vind ik nogal zwart-wit gezien..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:27

ja dat is ook. ik ga even tekene wat ik graag zie en wat jullie over het algemeen willen zien

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:27

Je lijkt je aangeavllen te voelen. Maar als je die foto kritisch terug kijkt, zonder het gevoel dat je toen had toen je in het zade was, snap je toch wel dat dat wordt gezegt van die foto? Die misschien een hoop vertekend

Neus op de grond moet je niet alleen zien. Dat kan fout zijn, maar hoeft ook niet fout te zijn mits er een achtieve dragende achterhand achter zit. Anders heeft het idd geen nut. k ga verder helemaal met Sodelutut mee wat dat betreft :)