Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:M_D_H schreef:van de rij fotos of de sta foto en de longeer foto?
want bij de rij foto (die als laatste geplaatst zijn heeft hij toch echt geen valse knik...
daar heb ik overgens ook nog een foto van
Ik bedoel toch wel de laatste foto's waar een duidelijke valse knik te zien is..
Nefertarie schreef:bedankt voor jullie reacties!
Olympus_ @ Nefertarie, ik zie bij jou geen nafeeflijkheid. Het paard is niet door de kaak en het achterbeen is niet voldoende actief. Je beugels zouden een gaatje korter kunnen voor je balans.
Sodeletuut @Nefertarie, ik vind het niet slecht hoor . Echte aanleuning zie ik nog niet. Is ze misschien wat scheef? Op de eerste foto is ze lekker aan het flierefluiten.
Tancreda4@ Nefertarie; ook ik zie niet echt nageeflijkheid of aanleuning.
Paardje was ontzettend scheef, we zijn dus nu inderdaad voornamelijk bezig met rechtrichten. Ontspannen naar beneden is lastig voor haar.
Ze gebruikt snel haar onderhals. Door haar ziekte heeft ze nog eens extra moeite met ontspannen.
Ik heb deze ook nog, waarbij de wel naar voren naar het bit zoekt, maar de achterkant niet voldoende meekomt, oefenen blijven dus!:
https://lh3.googleusercontent.com/-wW_I ... 520045.JPG
Sodeletuut schreef:Als je foto twee en drie samenvoegt, heb je een heel net plaatje denk ik! Ik vind je houding wel vele malen beter. Op foto één word je uit het zadel getrokken, en dat is op foto twee en drie niet meer zo. Van foto drie wordt ik zelf het gelukkigst. Een blij paard en gewoon een net plaatje.
M_D_H schreef:Tancreda4 schreef:De sta foto ook, maar ook deze;
http://i40.tinypic.com/20qgqqx.jpg
Hij is daar wel mooi actief van achteren lijkt het, maar lijkt wle een valse knik te hebben.
hmm denk dat het eerder lijkt
net als dat het lijkt als of hij actief van achter is want dat is die ook niet
hij heeft wel wat spanning, dat wel
M_D_H schreef:dan verschillen we daarin toch duidelijk van mening
Citaat:Bij een valse knik heeft de ruiter geprobeerd de aanleuning met terugwerkende handen af te dwingen. Het hoogste punt zit niet meer achter de paardenoren bij de nek, maar in het eerste stuk van de hals, meestal tussen de derde en vierde halswervel. Dit is een ernstige fout, die, als hij nog te herstellen is, alleen door zeer langdurige en consequente gymnastisering verbeterd kan worden.
M_D_H schreef:overgens om op je raad terug te komen sodeletuut
er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, iedereen hemelt het voorwaarts neerwaarts rijden op, en voor de meeste paarden is dit ook duidelijk de manier... maar voor sommige niet...
gil is daar helaas een van
dus voorwaarts neerwaarts zou bij hem alleen maar averrechts werken
nicky_rilana schreef:ik vindt het met de neus op de grond ook niet goed hoor, mijn pony moet juist ronder, en daar is ze wel beter van gaan lopen. en niemand heeft iets op mijn hoofd hals houding cometaar gegeven ( als je mijn pony wil zien ze staat ergens op pagina 1 of 2 ofzo) ik vind dat de jouwe nog wel iets lager zou mogen, maar dan niet met zijn neus er uit