Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
themuisje schreef:tendace:
volgens mij gaan wij het hierover niet eens worden
dat geeft niet. meerder helft van de tijd kan ik me in jouw posts vinden en vind ik dat je gelijk hebt.
nu even niet
Fitzroy schreef:Ik snap even niet wat dat denken ermee te maken heeft? Het gaat om natuurlijke aanleg van zowel het paard als de ballerina. Denken doet niet terzake, bewegen en souplesse daar gaat het om. Daarom is de vergelijking ballerina - paard prima te maken.
Tendance schreef:themuisje schreef:tendace:
volgens mij gaan wij het hierover niet eens worden
dat geeft niet. meerder helft van de tijd kan ik me in jouw posts vinden en vind ik dat je gelijk hebt.
nu even niet
Dat mag ook zeker. Natuurlijk ben ik blij, dat jury's zo doen, want daardoor pak ik ook met een iets mindere proef prijzen, maar nu ik wat ouder word vind ik het ergens niet altijd eerlijk tegenover anderen.
Moet ik dan eigenlijk L1 gaan? Ja dat zou kunnen, maar het doorzitten vindt mijn vent nog niet helemaal fijn, dus doe het nog maar niet.
Tendance schreef:Ze gaat van hand veranderen moet middendraf rijden en het paard komt iets uit evenwicht dus is even 1 tel tegen de hand, dan krijgt zij een 4.
Ik maak met mijn apart bewegende ruin dezelfde fout alleen doet hij ook 1 stapje galop, maar krijg een 6. Dat klopt toch niet? Mijn fout was vele malen groter dan die van haar, maar het cijfer dat ik krijg is hoger.
Tendance schreef:Het enige wat ik eraan toevoeg is dat die beide ballerina's voor zichzelf kunnen denken en jij dat voor je paard moet doen, die jouw op zijn beurt moet begrijpen, dus dat ik daarom de vergelijking vreemd vind.
themuisje schreef:pearlie schreef:Pfff....
Het gaat erom dat het in mijn ogen gaat om wie de beste proef neerzet, niet wie het mooiste paard heeft. Natuurlijk heeft een mooi en goed paard meer kans, ik ben niet onnozel. In de meeste gevallen zal dat paard ook wel de beste proef laten zien en dus de meeste punten krijgen. Maar in sommige gevallen niet en dat vind ik dan jammer aan de wedstrijdsport. Daar is dit topic toch voor? Om aan te geven wat je van de wedstrijdsport vindt? Nou dit vind ik dus.
we mogen daar toch wel op in gaan met onze mening?
dat is volgens mij het hele punt van een discussie. en aangezien dit een discussie is mogen mensen die het niet met jouw eens zijn daar ook hun mening over geven.
vind dat je voor een groot deel gelijk hebt. helaas werkt het alleen niet zo. en dat is niet alleen in de sport. maar in de hele maatschappij
pien_2010 schreef:Dressuur rijden doe ik voor mezelf. Ik meet mezelf nooit met de prestaties van de anderen. Ik weet wat ik en mijn paardje waard zijn. Dus rijd ik zelf hoger en hoger en dat is mijn prestatie. Los van de prestatie van de anderen.
Ik ben ook maar een mens dus toen ik een keer eerste was stond ik te blozen van genoegen als een 16 jarige. Had ik totaal niet verwacht. Dat jonge mensen met schitterende paarden dan met slaande deur de ruimte verlaten verbaast me heel erg, want ik ben altijd blij voor iedereen met hun prijs. Met name een aantal instructeurs vonden het heel erg leuk voor me en ook terecht zeiden ze.
pien_2010 schreef:Dressuur rijden doe ik voor mezelf. Ik meet mezelf nooit met de prestaties van de anderen. Ik weet wat ik en mijn paardje waard zijn. Dus rijd ik zelf hoger en hoger en dat is mijn prestatie. Los van de prestatie van de anderen.
Ik ben ook maar een mens dus toen ik een keer eerste was stond ik te blozen van genoegen als een 16 jarige. Had ik totaal niet verwacht. Dat jonge mensen met schitterende paarden dan met slaande deur de ruimte verlaten verbaast me heel erg, want ik ben altijd blij voor iedereen met hun prijs. Met name een aantal instructeurs vonden het heel erg leuk voor me en ook terecht zeiden ze.
Tendance schreef:pien_2010 schreef:Dressuur rijden doe ik voor mezelf. Ik meet mezelf nooit met de prestaties van de anderen. Ik weet wat ik en mijn paardje waard zijn. Dus rijd ik zelf hoger en hoger en dat is mijn prestatie. Los van de prestatie van de anderen.
Ik gun het een ander ook altijd om een prijs te hebben, maar mezelf toch altijd het meest! Sorry egoïstisch ik weet het maar daarom noemen ze het ook een individuele sport.
Zooist schreef:Ach, ik kan me daar totaal niet druk om maken. De ene keer krijg je een punt als je hem niet denkt te verdienen, de andere keer heb je geen punt als je gevoel je verteld dat je er wel twee hebt.
Ik vind de ervaring en het leren op cc veel belangrijker.
Tendance schreef:Ik gun het een ander ook altijd om een prijs te hebben, maar mezelf toch altijd het meest! Sorry egoïstisch ik weet het maar daarom noemen ze het ook een individuele sport.
KarinvdM schreef:Tendance schreef:Ik gun het een ander ook altijd om een prijs te hebben, maar mezelf toch altijd het meest! Sorry egoïstisch ik weet het maar daarom noemen ze het ook een individuele sport.
Wat mij betreft moet de beste combinatie winnen. En nee, dat zijn wij momenteel niet. De prijzen zijn nu dus, terecht, niet voor ons.
En individueel? We moeten het toch echt samen doen, Winston en ik. Soms heb ik m'n dag niet, Winston soms ook niet. Geeft niks, hoeft ook niet.Ik heb graag iets om op te trainen, te verbeteren.