foto perfecte springhouding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:00

dit is niet echt springen maar moest wel alvast de verlichte zit doen:P
kom maar op met het comentaar :D
-weet dat de foto erg donker is en slechte kwaliteit-
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:26

hiphorse schreef:

Waarom plaats je het dan? Kan hier echt niets van maken behalve een lichtblauwe vlek temidden van een zwart vlak.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:26

ik denk dat ik wel een goede springhouding heb deze foto is van vandaag voor het eerst een sprong van 1.10
Afbeelding

annelindeeee

Re: foto perfecte springhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:46

Ik vind dat je een nette houding hebt, weinig op aan te merken! :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:51

Ben benieuwd wat jullie van mijn houding vinden op mijn 4 jarige paard. Heb de afgelopen 3 jaar alleen maar met een pony gesprongen, daarvoor L niveau met een paard. Maar dat was zeker wel weer even wennen!
Ter info: Paard sprong hier voor de 5e keer onder het zadel.

Afbeelding

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:02

ñette springhouding hoor je zit je paardje hierbij zeker niet in de weg!

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:09

en mijn houding heb alleen een foto waar je het goed kan zien zonder zadel
Afbeelding

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:23

mistid schreef:
hiphorse schreef:

Waarom plaats je het dan? Kan hier echt niets van maken behalve een lichtblauwe vlek temidden van een zwart vlak.

zie nu ook dat door het uploaden nog slechter is :S
hopelijk is ie nu duiderlijker
Afbeelding
By hiphorse at 2011-08-25

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:42

ik vind dat je goed zit

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:16

hee wat vinden jullie van mijn houding?
AfbeeldingAfbeelding
ik spring met een dressuurzadel vandaar dat mijn benen niet geweldig liggen ;)

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:21

wow nog steeds niemand gereageert? dat gaan snel >;)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:53

je hebt je gewicht volgens mij een beetje teveel naar voren. Je onderbeen ligt te ver naar achter, maar het probleem komt meer doordat je te veel met je kont naar voren duwt zoals het lijkt. Als j ekont iets meer naar achter blijft zit je iets meer in balans. Hand mag klein stukje lager. Verder zit je zeker niet slecht hoor volgens mij.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:50

dots83 schreef:
je hebt je gewicht volgens mij een beetje teveel naar voren. Je onderbeen ligt te ver naar achter, maar het probleem komt meer doordat je te veel met je kont naar voren duwt zoals het lijkt. Als j ekont iets meer naar achter blijft zit je iets meer in balans. Hand mag klein stukje lager. Verder zit je zeker niet slecht hoor volgens mij.

dankjewel! ik moet wel zeggen dat het een dressuurzadel is en dus voor geen meter zit :o

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:24

jeetje wat een grote discusie :)

nou ik ben wel benieuwt wat men van mijn springhouding vind.
aangezien ik over 2 of 3 weken mijn 1e springlessen weer krijg.
wel meot ik erbij zeggen dat het paard waar ik mee rij een KWPN Tuigpaard is. en darom soms wat moeilijker over zijn rug springt.
(dress M2+wp)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door heleentjee op 14-09-11 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:26

N_jumping schreef:
ik denk dat ik wel een goede springhouding heb deze foto is van vandaag voor het eerst een sprong van 1.10
Afbeelding

ik vind dat je je hakken teweinig uitdrukt..

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 06:09

heleentjee schreef:
N_jumping schreef:
Afbeelding

ik vind dat je je hakken teweinig uitdrukt..

Ben he twel met Heleentje eens, je lijkt ook iets in de mond te 'hangen' persoonlijk vind ik dat je je hand een cm of 5 meer mee zou mogen geven.
Je bovenlijf is wel heel netjes

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 06:12

heleentjee schreef:

wel meot ik erbij zeggen dat het paard waar ik mee rij een KWPN Tuigpaard is. en darom soms wat moeilijker over zijn rug springt.
(dress M2+wp)
Afbeelding
Afbeelding

Type paard of ras moet eigenlijk niet uitmaken. ziet er niet zo verkeerd uit volgens mij, tenen zouden iets verder naar binnen mogen en onderbeen iets minder ver naar achter maar zo zit ik zelf ook :P
Hand zou je tikkie lager kunnen houden, Schoenie heeft hier het eea over verteld stukje terug

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:40

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:00

dots83 schreef:
heleentjee schreef:

(dress M2+wp)
Afbeelding
Afbeelding

Type paard of ras moet eigenlijk niet uitmaken. ziet er niet zo verkeerd uit volgens mij, tenen zouden iets verder naar binnen mogen en onderbeen iets minder ver naar achter maar zo zit ik zelf ook :P
Hand zou je tikkie lager kunnen houden, Schoenie heeft hier het eea over verteld stukje terug

nee dat klopt maar ik heb dat er meer bijgezet om opmerkingen over het springen van mijn paard te voorkomen.. ;)

ik denk dat mijn benen een beetje een vertekent beelt zijn. de foto zijn schuin van voren genomen.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:36

heleentjee schreef:
ik denk dat mijn benen een beetje een vertekent beelt zijn. de foto zijn schuin van voren genomen.

Maakt niet uit vanwaar de foto gemaakt is, je been ligt een stuk achter de singel ;)

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:00

nou gelukkig vind de maker van dit topik dat niet had haar namelijk van alles gevraacht over de BP omdat zij hier nu een opleiding in doet en ik ook.
dan hebben we een ander mening.
ik vind dat als je echt steunt op je voetzolen en je paard neit prikt met eventueel je sporen dan stoor je je paard absolut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:10

heleentjee schreef:
nou gelukkig vind de maker van dit topik dat niet had haar namelijk van alles gevraacht over de BP omdat zij hier nu een opleiding in doet en ik ook.
ik vind dat als je echt steunt op je voetzolen en je paard neit prikt met eventueel je sporen dan stoor je je paard absolut niet.

dat je hier een opleiding in doet wilt niet zeggen dat je meteen gelijk hebt. Ik denk dat je beter naar Schoentje en Dots kan luisteren ;)

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:29

Ik wilde net zeggen, als er mensen zijn die er echt verstand van hebben, zijn het die bokkers wel :j
Gezien je om tips vraagt en die krijgt, vind ik dat een beetje een rare reactie.

Ik ben trouwens benieuwd of iemand tips voor mij heeft? Ergens in dit topic staat een springfoto van mij, ik heb de neiging om mezelf op te drukken zeg maar, dus het tegenovergestelde van mijn hakken uitdrukken. Hoe kan ik dit afleren? Instructrice blijft roepen dat ik mijn hakken uit moet drukken, maar misschien dat iemand nog een handige tip heeft? :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:40

Hier wat beelden van de man die deze rijstijl (voorwaartse zit, Caprili systeem) uitgevonden heeft.
Uiteraard is dit nu verder geëvolueerd, maar het is altijd interessant om eens te kijken waar het vandaan komt.
http://www.ushorsemanship.net/people.htm

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:13

dots83 schreef:
heleentjee schreef:

(dress M2+wp)
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben het hierin eens met Dots. Op deze foto's lijkt je ook wat achter de beweging de zitten, je houd te veel balans aan de hals en de teugels, probeer eens je verlichte zit in draf, galop en op de sprong te trainen zonder teugels in je handen en zonder te steunen op de hals.

heleentjee schreef:

Waarom vraag je om tips, als je niet tegen opbouwende kritiek kunt?
Je tenen draaien op die foto's naar buiten, dus je prikt je paard wel met je sporen op de sprong, dat is geen ramp, maar perfect is het ook niet.
Dit topic heet de perfecte springhouding, alles wat niet perfect is word dus opgenoemd, er is nergens gezegd dat je slecht zit. We zijn in dit topic dan ook al tot de conclusie gekomen dat bijna niemand de perfecte houding heeft, er is althans nog geen foto van gevonden.

Bandida schreef:
Hier wat beelden van de man die deze rijstijl (voorwaartse zit, Caprili systeem) uitgevonden heeft.
Uiteraard is dit nu verder geëvolueerd, maar het is altijd interessant om eens te kijken waar het vandaan komt.
http://www.ushorsemanship.net/people.htm

goede site!