M_D_H schreef:maar...
een discussie is toch meestel een soort van welles nietes? de een is voor, de ander is tegen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een discussie is toch meestel een soort van welles nietes? de een is voor, de ander is tegen
Citaat:ik heb op een grand prix stal in training gestaan (meerdere malen) en daar reden ze de paarden die op trens getraind werden (ipv S&T) altijd met een slofje..
en je kan mij niet wijsmaken dat die mensen niet kunnen rijden

Don_Zhivago schreef:Ja tuurlijk.. je weet geen eens om WIE het gaat en je beweerd al dat er geen verstand is!!
alles is fout in jou ogen maar onderbouwing ho maar.. alleen rare citaten..
ik kap ook met deze nutteloze discussie.. want het gaat enrgens heen.
ik heb mn punt ook gemaakt, gelukkig heb ik vaak zat gelezen dat de slof met VERSTAND gebruikt werd en vaak ook onder begeleiding..
ik kan maar 1 dinge zeggen..
rij met verstand en doe wat goed voelt voor jou en je paard, elke paard is een individu dus ze zijn allemaal anders..
Laat je niet tevel wijs maken door mensen die denken dat ze alle wijsheid op zak hebben

)

)
wijken is het voordeurtje dicht en het zijdeurtje open
)
Safiera schreef:Ik kan het niet laten:
Vind het een heel mooi doel, om op je zit, zonder dwangmiddelen zoveel mogelijk (of lees alles) voor elkaar te krijgen. Maar ik zie bitten en slofteugels dan als hulpmiddel op de weg daar naar toe... Mijn zusje (die nu met bit en af en toe slof traint) heeft (heel penny) als doel met neckrope of helemaal zonder iets te rijden, en dan nog het liefst buiten ook.
Waarschijnlijk gaat dat haar(ons) nog lukken ook, alleen willen we eerst dat de pony in kwestie leert haar ruiter op de juiste manier te dragen. Helaas is het met beleren (niet ons werk, overigens) fout gegaan, en liep ponylief als we met bijv. alleen een halstertje reden met weggedrukte rug, dikke onderhals en helemaal in twee stukken.. En dan viel er met de beste wil niks te zeggen over richting of snelheid. Ze reageerde gewoon totaal niet, of overreactie (= bokken en rennen). Tja, we hebben niet alle weisheid, maar wel goede wil, en dat is misschien genoeg. Ook bij mijn jonge pony (die ik wel zelf beleerd heb) zitten er (door ons gemaakte) fouten, en dingen waar we aan moeten werken. Rome is niet in een dag gebouwd.

Professor schreef:Mensen die met slofteugel rijden, hebben of geen tijd, of kunnen niet rijden.
Denkt u maar eens over deze zin na.
en ben heel hard bezig met leren paardrijden. Helaas lukt dat niet in een paar maanden, zelfs niet in een paar jaren. Mijn paard was vooral recreatief in het bos bereden en had al meer dan een jaar stil gestaan. Ze was een echte sterrenkijker en ik had niet genoeg in huis om hier verbetering in aan te brengen. Had wel elke week priveles, soms 2x in de week, maar leren rijden heeft nou eenmaal veel tijd en oefening nodig. M_D_H schreef:je kunt je ook afvragen wat beter is he...
een paard wat enorm sterrenkijkt en daardoor last van zijn rug krijgt daardoor gaat kreupelen oid, of slijtage aan de wervels krijgt oid.
of een paard wat 2 of meer keer gereden wordt met een slofje om hem te helpen de ontspanning te vinden...