Mijn zwepen zijn heel lief, die aaien, en daarmee kun je heel lekker kriebelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

door gewoon hem tegen de hals te leggen en eventueel wat druk te geven, of gewoon naast zijn lichaam in zicht te houden, weet hij dat hij moet wijken

Billie1 schreef:Cassidy schreef:![]()
Dit is een heel oud topic? Kunnen we niet meer op reageren, dus ben benieuwd wat je wil zeggen hiermee?![]()
Overigens kan ik me absoluut niet vinden in het topic... mocht dat de vraag zijn

Anne_GTI schreef:Was in mijn rijtje van nuttig zweepgebruik nog de functie van zweetmes vergeten.![]()
Daar heb ik hem vandaag voor gebruikt.
Noeni schreef:Ik zie wel eens dat mensen hun benen van het paard af houden en als die dan stopt ineens been geven (zo niet heel hard omdat die stopt) maar dan denk ik toch, waarom houd je je been niet eraan? Wat vinden jullie hiervan?
eelkie schreef:Het enige waar ik mijn zweep soms voor pak is als mijn paard wat naar binnen valt ( na de galop heeft ze op een of andere manier moeite om over de hoefslag te lopen ). Het enige wat ik hoef te doen dan is mijn zweep aan de binnenkant houden en dan wijkt ze eigenlijk voor de druk van de zweep aan die kant en blijft ze netjes op de hoefslag, ik raak haar dus geeneens aan. Verder gebruik ik hem echt nooit. Niet met springen, niet in het bos. Ze is zo fijn voor de hulpen dat het ook echt niet nodig is.