Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindfields schreef:Ja je wisselt na verloop van tijd als het paard dus al wat losser is geworden vanaf de lende naar achteren toe, van het ubertreten naar buiten, naartravers naar binnen. En dat blijf je dan steeds wisselen. Je kunt dan natuurlijk ook wisselen van travers naar renvers maar ik gebruik liever geen stelling op het moment dat ze naar buiten toe stappen, omdat je dan toch gauw weer krijgt dat ze over de schouder naar binnen vallen en dan is het effect in de achterhand weg. Wijken op de volte is net weer anders omdat je hierbij toch stelling gebruikt.
Professor schreef:Mindsfield hoe werkt het bekken dan????
Het paard heeft geen buiging minimale stelling.
Het is een rechtpaard dat wijkt voor de kuit, en de benen kruisen zich, meer doet het niet bij Übertreten of tewel wijken voor de kuit.
Professor schreef:Mindsfield hoe werkt het bekken dan????
Het paard heeft geen buiging minimale stelling.
Het is een rechtpaard dat wijkt voor de kuit, en de benen kruisen zich, meer doet het niet bij Übertreten of tewel wijken voor de kuit.
Mindfields schreef:Je moet zorgen dat je een lijn van een volte in je hoofd blijft houden,en de voorbenen/schouder op die lijn houdt, dan blijf je ook voorwaarts gaan. Die volte niet te klein maken, zo'n 12-15 meter is perfect. Het gevaar is dat je snel te kleine voltes gaat rijden waardoor je inderdaad op de voorgand gaat draaien. Dat voorkom je ook weer door hem zo recht mogelijk te houden zodat hij niet zijn hoofd achterna loopt door de stelling.
liberty22 schreef:Mindfields schreef:Je moet zorgen dat je een lijn van een volte in je hoofd blijft houden,en de voorbenen/schouder op die lijn houdt, dan blijf je ook voorwaarts gaan. Die volte niet te klein maken, zo'n 12-15 meter is perfect. Het gevaar is dat je snel te kleine voltes gaat rijden waardoor je inderdaad op de voorgand gaat draaien. Dat voorkom je ook weer door hem zo recht mogelijk te houden zodat hij niet zijn hoofd achterna loopt door de stelling.
ik gaat het maar even in de praktijk brengen dan kan ik er vast een beter beeld bij krijgen
Mindfields schreef:Sorry Prof maar ik ben toch van mening dat je bij wijken echt wel stelling ziet. Bij uebertreten niet. Wezijn het er in elk geval over eens dat het een recht paardis wat op de volte naar buiten toe overstapt.
Professor schreef:Snap het probleem niet zelfs de FEI beschrijft dat wijken voor de kuit met minime stelling gereden word, omdat anders het gevaar ontstaat dat het teugelwijken word.