Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:en dan mensen die dat niet hebben een graag een naar gevoel willen geven.
mirgino schreef:weet je wat mij erg opvalt in dit topic.........![]()
dat mensen die weinig of een mooi gewicht hebben dat heel graag hier neerzetten![]()
en dan mensen die dat niet hebben een graag een naar gevoel willen geven.
ik ben te zwaar volgens BMI maar zit mezelf niet in de weg, heb een goede conditie,pas prima in mijn zadel [ heb ruimte over ]
ik vraag me dan ook af hoe bv jasmijn78 denkt te weten dat zwaardere mensen dat allemaal niet hebben?
ben je zelf zwaar geweest en heb jij dat toen ondervonden of denk jij alleen maar dat dat zo moet zijn?
om een vb te geven mijn vriendin is een lekker dikkertje en heeft meer conditie dan mij en ligt zo in de splagaat wat mij echt niet lukt![]()
en dat word er gezegd dat de zwaardere mensen reageren in dit topic, is toch logisch .......moet je maar eens lezen wat er allemaal geschreven word!!!
en ik geloof zeker dat sommige zich dat erg aantrekken![]()
en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
paardrijden is leuk voor iedereen en iedereen wilt het beste voor zijn paard, en helaas is het nu eenmaal zo dat we niet allemaal een super figuurtje hebben sowhat!
laat mensen lekker in hun waarde en laat iedereen lekker plezier hebben met zijn paard,niemand wil zijn paard in de kreukels rijden!

Citaat:paardrijden is leuk voor iedereen en iedereen wilt het beste voor zijn paard, en helaas is het nu eenmaal zo dat we niet allemaal een super figuurtje hebben sowhat!
driebergen schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ik zag op de eerste of tweede pagina staan dat de combi paard-ruiter bekeken moet worden.
Nu ben ik zelf 1.87 en voor de lengte heb ik een normaal gewicht.
Mijn vriend is even lang, maar zwaarder. Hij zit met zijn BMI op de 25. Hij is aan het afvallen.
Mijn vriend rijdt ook paard op een manege. Daar is geen vaste stelregel over het gewicht, maar hij rijdt op een vast groepje paarden, waarvan verwacht wordt dat die dit gewicht kunnen dragen.
We willen ooit een keer een paard kopen, maar hoe schat je in wat een paard kan dragen?
waar let je dan op?
dat mensen die weinig of een mooi gewicht hebben dat heel graag hier neerzetten![]()
ik ben te zwaar volgens BMI maar zit mezelf niet in de weg, heb een goede conditie,pas prima in mijn zadel [ heb ruimte over ]
ik vraag me dan ook af hoe bv jasmijn78 denkt te weten dat zwaardere mensen dat allemaal niet hebben?
ben je zelf zwaar geweest en heb jij dat toen ondervonden of denk jij alleen maar dat dat zo moet zijn?
om een vb te geven mijn vriendin is een lekker dikkertje en heeft meer conditie dan mij en ligt zo in de splagaat wat mij echt niet lukt![]()
en dat word er gezegd dat de zwaardere mensen reageren in dit topic, is toch logisch .......moet je maar eens lezen wat er allemaal geschreven word!!!
paardrijden is leuk voor iedereen en iedereen wilt het beste voor zijn paard, en helaas is het nu eenmaal zo dat we niet allemaal een super figuurtje hebben sowhat!
laat mensen lekker in hun waarde en laat iedereen lekker plezier hebben met zijn paard,niemand wil zijn paard in de kreukels rijden!
chanel1985 schreef:En hoeveel keer heb ik al niet aangehaald, jij vind dat bv. zoveel kilo niet meer op een paard gaat, want JIJ vind dat teveel terwijl IK misschien kan vinden dat het wel gaat. Iets wat jij dik vind, vind ik misschien niet dik. In de maatschappij vind men ook rap mensen te dik, maar is dit objectief wel zo. Als men de standaard critteria naar beneden haald, ja dan is gauw iedere persoon te zwaar om op een paard te zitten.
en ik praat mezelf niks aan hoor
ik voel me prima met maatje meer
aan sommige dingen die neergezet worden.
toen was dat ineens toch wel veel
_Arwen_ schreef:Ik denk niet dat iedereen goed weet wat zijn eigen paard aankan. Sommige mensen zitten een beetje in een ontkenningsfase volgens mij (waarmee ik niemand persoonlijk bedoel hoor!). Maar je schuift je eigen grenzen snel op.
Natasja22 schreef:Ik heb zelf ook licht overgewicht volgens de berekening met BMI (1.70m en 85 kg).
Ik ben erg bewust dat het toch wat minder makkelijk is met rijden dan iemand die gewoon wat lichter is, want inderdaad het zit gewoon in de weg. Ik ben daarom erg bezig met hoe ik zit door zitles om hem zo min mogelijk in de weg te zitten.
Ik probeer daarnaast ook aan een wat betere conditie te bouwen door gezonder te eten en meer te bewegen.
Ik ben van mening als je echt serieus wedstrijd wil rijden dat je gewoon meer aan jezelf moet werken aangezien het toch zwaarder is voor een paard dan recreatief rijden. Dus recreatief rijden kan best met licht overgewicht (op een passend paard).
Bij serieus overgewicht moet je toch eerst even aan het paard denken en soms is het gewoon echt te zwaar voor een paard.