Achterbeengebruik Totilas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:30

en nog eens bergop MET een fantastisch zweefmoment.
mooie foto desperado!
ben benieuwd of er nog iemand is die hier kritiek op kan geven...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:42

Daar kan ik niet over oordelen aangezien ik de top niet meer kijk :)
Alleen deze kur dan, aangezien die op bokt staat. En met een score van over de 90% ben ik dan wel nieuwschierig hoe het er uit ziet.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 21-07-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit de tekst verwijderd.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:43

Inderdaad zoals de meesten zeggen:
In verhouding qua voorbeen gebruik is achter best weinig gebruik.
Natuurlijk het is super hij haalt niks voor niks 90%.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:50

HLPhoto schreef:
astridklomp schreef:
Niks is makkelijker dan kritiek geven en net doen alsof je er verstand van hebt ;) en veel (uit de nek) kletsen maar weinig daden.
Klopt. Helaas is ook niks naïever dan er klakkeloos vanuit gaan dat de groten van onze wereld het allemaal goed doen en het beste met ons voor hebben. Wederom verwijs ik naar de wielersport en de politiek.

Nee natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat de groten het goed doen, zijn ook maar mensen, zij maken ook fouten! Wat je je dan af moet vragen is waarom deze mensen groot zijn geworden? Niet omdat, om even on-topic te blijven, Totilas door juryleden die brood op de plank willen de hemel in geprezen wordt. Juryleden krijgen echt niet meer betaald of meer werk als ze Totilas hoge punten geven. Dan is het nog zo dat juryleden echt niet van de straat geplukt zijn om 'effe wat punten te geven', ze zijn daar uitgebreid voor opgeleid, moeten aan een heel eisenpakket voldoen en worden elk jaar bijgespijkerd. Totilas scoort zo hoog omdat hij iets bijzonders laat zien wat we voorheen nog nooit gezien hebben. Of je dat mooi vind of niet, dat is een ander verhaal. Is het correct wat deze combinatie laat zien en zijn de hoge scores terecht: ja. Ik twijfel niet aan de bekwaamheid van alle juryleden. Dat het niet perfect is, natuurlijk niet, dat is het pas als hij 100% scoort.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:22

Totilas is een super paard, maar helaas, t viel mij ook op dat er een verschil in zijn manier van lopen is ten op zichte van een paar maanden terug in bv Den Bosch. Heb hem toen gefilmd. Lijkt alsof hij in Aken wat meer opgekropt loopt, meer met zijn staart zwiept en zijn oortjes wat meer naar achter heeft als toen. Ook zijn achterbeen is tov van toen wat minder heb ik t idee, maar dat kan ook komen dat t voorbeen juist nóg spectaculairder is als in Den Bosch. Ik blijf ze een geweldig team vinden, maar ik vond t in Aken minder simpel kijken en minder vrolijk dan in Den Bosch, toen waren de oortjes er wel op en naar voren en beduidend minder gezwiep met z'n staart. Door die onrustige staart, de opgekropte hals en de oortjes die er niet zo vrolijk op staan, oogt t allemaal wat gespannen. Neemt niet weg dat er geen paard is die in Totilas' buurt kan komen, tjee wat is t toch een plaatje om te zien.

__Elizabeth

Re: Achterbeengebruik Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:30

:')

Ik vind totilas al een hele tijd niet meer fijn lopen. Te veel voorbeen gebruik en te weinig achter :j

Als 3 jarige vond ik hem veel beter :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:33

__Elizabeth schreef:
:')

Ik vind totilas al een hele tijd niet meer fijn lopen. Te veel voorbeen gebruik en te weinig achter :j

Als 3 jarige vond ik hem veel beter :)

Waarschijnlijk dat ie daarom zo'n hoge punten scoort, omdat ie nu niet meer zo fijn loopt :+

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:35

Dat ben ik met je eens.

Omdat ik niet in de top rij mag ik niet zeggen dat ik het BEENGEBRUIK minder vind geworden. Ja hij is spectaculair maar dat achterbeen....

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:44

x_Marr schreef:
Jammer dat er weer zo onserieus gereageerd moet worden als je het ergens niet mee eens bent, er bestaat ook nog zoiets als dan gewoon uit het topic weggaan als je niet normaal kan reageren.
Desperado_: Dat is nu precies wat ik zeg.
Waarom zou je geen kritiek op de top mogen hebben? Volgens jou mag je dus alleen ja en amen zeggen en ze aanbidden, tenminste dat leid ik af aan hoe jij hier reageert.

Natuurlijk mag je je mening geven, over wat je persoonlijk mooier en beter zou vinden. Feit is dat de juryleden bepalen wat correct is, ook al zijn wij het er niet mee eens en zouden bv liever een paard zien wat zonder hoofdstel of bit dezelfde verzameling en goed achterbeen-gebruik laat zien. Ha, misschien leuk een freestyle-dressuur proef op topnivo, net als in de western-reining? :D Of ga ik wel erg ver nu?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:35

Overigens wel grappig; zodra iemand iets negatiefs over Totilas te melden heeft, wordt er direct geroepen dat ze er niks over te zeggen hebben, dat ze eerst zichzelf maar moeten bewijzen en zelf geen topjury zijn, en er dus eigenlijk over op moeten houden.
Echter zijn er wel degelijk mensen zijn die op topniveau rijden, die eenzelfde mening delen, Totilas geeft geen fijn beeld. Zij zijn echter niet in de positie om zich daar over uit te laten; wat zou er wel niet gebeuren als men hun mond daar over open deed. Er zou een hel los barsten..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:14

dezelfde hel die op bokt los barst als je zo'n topic opent...

Kijk, totilas is goed, maar hij kan nog beter...
edward wil voor de 100% gaan?
dan moet hij wat aan dat achterbeen gaan doen,
want mischien is dat achterbeen wel steeds het punt waar deze combinatie over struikeld ;)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:47

Hij heeft gewoon terecht gewonnen wat mij betreft, zelfs met "slecht" achterbeengebruik. De rest was nog veel beroerder om naar te kijken. }>

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:57

Bomba schreef:
Overigens wel grappig; zodra iemand iets negatiefs over Totilas te melden heeft, wordt er direct geroepen dat ze er niks over te zeggen hebben, dat ze eerst zichzelf maar moeten bewijzen en zelf geen topjury zijn, en er dus eigenlijk over op moeten houden.
Echter zijn er wel degelijk mensen zijn die op topniveau rijden, die eenzelfde mening delen, Totilas geeft geen fijn beeld. Zij zijn echter niet in de positie om zich daar over uit te laten; wat zou er wel niet gebeuren als men hun mond daar over open deed. Er zou een hel los barsten..

Haha zoals wie? Isabel bijvoorbeeld? Die mensen zijn misschien een beetje jaloers :P Want op moment is het Edward die op top niveau rijdt, de rest rijdt allemaal minder zo simpel is het.
Maar over zn achterbeen gebruik: ik denk dat als ie zn achterbenen niet zou gebruiken, hij nooit zo makkelijk een grand prix proef zou kunnen lopen.

En eerlijk gezegt vind ik het ook nogal bizar; hebben we eindelijk duitsland dik ingehaald, met een fantastische combinatie die alle wereldrecord verbreekt, begint bokt te zeuren 8)7 Jezus mina wees eens trots! Wij mogen in onze handen knijpen dat we zulke goede combinaties in ons land hebben rijden. En Totilas is door al behoorlijk wat top juryleden gejureerd, hij was nooit zo hoog gestegen als hij zo slecht was. Die mensen hebben er behoorlijk wat meer verstand van dan iedereen hier op bokt.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:07

hallo, ik ben ten eerste geen Edward Gal tegenstander hoor!

en ik denk dat ze echt wel weten wat hun doen!
weten wij dat ook dan? wat wij doen? Rijden wij ook Grand prix?
en weten we hoe alles in elkaar steekt? :D NEEEN! Want wij zijn simpele basisruiters (tenminste ik wel)! en dan kijkend hoe onze eigen paarden lopen, heb ik toch liever en zie ik ook liever TOOT :D

en ik vind het behoorlijk knap van Edward!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:11

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:12

DDW1190 schreef:
hallo, ik ben ten eerste geen Edward Gal tegenstander hoor!

en ik denk dat ze echt wel weten wat hun doen!
weten wij dat ook dan? wat wij doen? Rijden wij ook Grand prix?
en weten we hoe alles in elkaar steekt? :D NEEEN! Want wij zijn simpele basisruiters (tenminste ik wel)! en dan kijkend hoe onze eigen paarden lopen, heb ik toch liever en zie ik ook liever TOOT :D

en ik vind het behoorlijk knap van Edward!

Helemaal mee eens!
En x_Marr: niet iedereen op bokt is basisruiter maar 99,9% wel. En jij zowiezo. Niks mis mee overigens! Maar doe dan niet of je het beter weet dan grand prix juryleden. Een kritische blik ten opzichte van de dressuursport is prima maar overdrijf niet, wij weten er immers simpelweg minder vanaf.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:07

Maar zelfs als basisruiter is toch te zien dat hij tijdens de wedstrijden een holle rug heeft? Ja behalve bij de piaffe ed, daar gaat hij wel zitten.

Ik oordeel toch op wat ik zie?
Prima als die juryleden het zo goed weten, maar ik trek daar toch wel mijn twijfels bij als ze dit met ruim 90% laten winnen. Dan kijken ze steeds meer subjectief.
Want als het volgens de regels zou gaan zou hij dit niet hebben gescoord, ik zie tenminste geen harmonie tussen de voorkant en achterhand. Plus de fouten die daarbij kwamen in de kur.

Als wij iets anders zien dan wat door de FEI is voorgeschreven vraag ik mij af hoezo we er dan minder vanaf weten? Die regels zijn immers gewoon openbaar.

Nogsteeds wil ik graag het antwoord op mijn vraag weten.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:35

x_Marr schreef:
Maar zelfs als basisruiter is toch te zien dat hij tijdens de wedstrijden een holle rug heeft? Ja behalve bij de piaffe ed, daar gaat hij wel zitten.

Ik oordeel toch op wat ik zie?
Prima als die juryleden het zo goed weten, maar ik trek daar toch wel mijn twijfels bij als ze dit met ruim 90% laten winnen. Dan kijken ze steeds meer subjectief.
Want als het volgens de regels zou gaan zou hij dit niet hebben gescoord, ik zie tenminste geen harmonie tussen de voorkant en achterhand. Plus de fouten die daarbij kwamen in de kur.

Als wij iets anders zien dan wat door de FEI is voorgeschreven vraag ik mij af hoezo we er dan minder vanaf weten? Die regels zijn immers gewoon openbaar.

Nogsteeds wil ik graag het antwoord op mijn vraag weten.

wie zegt dat ik dat niet zie dan? ik denk ook dat ik heel wat meer paarden gezien heb dan jij denkt, maar dat doet er niet echt toe!

Citaat:
Misschien moet je even voor jezelf spreken. Want geloof niet dat hier alleen maar basisruiters zitten ;)
Overigens vraag ik mij af als je alleen maar kennis van de basis hebt wat je hier dan doet, of als je al wat verder bent waarom jij geen holle rug ziet.

Ik krijg eerder kippenvel van mijn verzorgpaard die zijn best doet en mooi gaat nageven en fijn gaat lopen dan van de huidige top.

Hou dat moment dan graag vast, ik zie liever wat anders! ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:45

_Ella_ schreef:
Ik krijg in dit topic een beetje de smaak mee van, hij loopt aan de top, dus er moet wel iets mis zijn.

Nou dan krijg je een verkeerde smaak want van wat ik zie is er iets mis en dat klinkt bij mij niet met in de top lopen.

DDW1190: Mag ik het raar vinden dat jij liever wat anders ziet? In mijn ogen is het de basis, en die basis moet je overal terug zien.
Wat doet het er toe hoeveel paarden je hebt gezien? :+ Dan ik denk? :') Aangezien dat hier helemaal niet in de orde is in dit topic denk ik daar helemaal niet zo over na. Ik kijk alleen naar de posts.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:48

nou het ging mij om deze opmerking!

Citaat:
Misschien moet je even voor jezelf spreken. Want geloof niet dat hier alleen maar basisruiters zitten ;)
Overigens vraag ik mij af als je alleen maar kennis van de basis hebt wat je hier dan doet, of als je al wat verder bent waarom jij geen holle rug ziet.

Ik krijg eerder kippenvel van mijn verzorgpaard die zijn best doet en mooi gaat nageven en fijn gaat lopen dan van de huidige top.

je mag het raar vinden hoor, iedereen heeft zijn eigen mening!
ik denk dat een sportpaard zoals totilas het beter heeft als menig paard! en dan heeft hij maar een ''slecht'' achterbeen (volgens sommigen hier).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:02

Moderatoropmerking:
Zullen wij het hier een klein beetje gezelliger houden? Elkaar afkraken op elkaars rijkunst en niveau heeft geen zin. Het is prima als jullie Edward en Totilas beoordelen als combi en daar proberen nuttig over te discussiëren, maar hou het wel een beetje vriendelijk en respectvol naar elkaar toe!! Ik heb helaas diverse berichten moeten verwijderen wegens ONELINERS en Persoonlijke Aanvallen, dit is uiteraard niet de bedoeling! Prima als je wil reageren,maar doe dat dan wel met een concrete, goed onderbouwde en respectvolle reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:15

Ik wilde hier niet meer reageren maar toch doe ik het.

Het nadeel van dressuur is, is dat het een jurysport is, dat betekend dus dat er altijd een mening blijft.
Dat komt ook in dit forum weer terug.

Je ziet dat veel mensen een ander beeld hebben van paarden en hun manier van lopen. Waar xMar vind dat er geen harmonie meer is, vind ik dit juist wel. Omdat het in mijn ogen met eenvoud en ontspanning wordt gepresteerd.

Ten tweede denk ik dat er idd een hoop jaloezie heerst en dat in dit soort topics ten uiting komt.

Ik ben het er ook niet mee eens dat dressuur is gebaseerd op spectakel en wat ik al helemaal erg vind is dat mensen suggereren dat Totilas 'geforceerd' is om op deze manier te lopen.

En trouwens, ging het hier niet alleen om het achterbeen gebruik van onze Toot? Waar we geloof ik al redelijk uit zijn dat het achterbeen gebruik wel goed is maar dat het beeld van zijn totaalhouding is veranderd...????

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:18

Ach zo loopt het wel vaker dat er andere punten worden aangekaart Joolien!

het is inderdaad een jurysport, maar ik ga er niet uit dat alle records wat Edward met Toot door dezelfde jury zijn gejureerd!

Ik vind de harmonie tussen Toot en Edward heel groot, dat mis je juist bij veel ruiters!

Ik vind het er ook heel vloeiend en ontspannen uitzien, maar wie ben ik, ik ben maar een simpel basisruitertje :Y)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

En een stukje van joolien:

En trouwens, ging het hier niet alleen om het achterbeen gebruik van onze Toot? Waar we geloof ik al redelijk uit zijn dat het achterbeen gebruik wel goed is maar dat het beeld van zijn totaalhouding is veranderd...????
Laatst bijgewerkt door Revanches op 21-07-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit de tekst verwijderd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:20

Over zijn ruggebruik stond ook al in de openingspost :) Kijk naar de plaatjes.

Er is naar mijn mening geen harmonie te zien tussen achterhand en voorhand.

Timilon: groene opmerking gemist?