Apple schreef:Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Het lukt mij ook steeds vaker, beter en langer om in harmonie samen met mijn paard van onze ritten te genieten.
Dan ben ik niet lief. Dan zet ik mijn paard op een volte halve meter (en nee, dat is vast niet diervriendelijk) En ik beken dat ik een tijdje terug flink heb zitten flossen in zijn muiltje. Hij stond meteen stil
Gisteren nog stond ik met hem in het bos, peerd met z'n neus richting huis en hij wilde gaaaaaan terwijl ik nog op de grond stond. Dan is HO ook HO. Stapje terug, en eerste het mens aan boord voordat er gelopen wordt.
bokkers die het gewoon toegeven.
Daarentegen is een harde hand bij mij vaak onderdeel van de training. Tja wie niet luisteren wil moet maar voelen. Vroeger was het als ik haar simpel een rustiger tempo vroeg een halfuur aan kloten.
inkepink schreef:gelukkig dat er op bokt nog mensen zijn die gewoon realistisch zijn...
en ook ik beken...
ik heb hier 1 hele duidelijke stelregel: tot hier en niet verder.
tja ik heb nu eenmaal 4 merenstanken staan die af en toe proberen om verder dan hier te gaan..........niet dat ik veel aanricht met mijn amper 1.65 en schoenmaat 36 maar indruk maakt het altijd wel.

Huertecilla schreef:Hoe zouden die in hun relatie zijn of reageren op een partner die met hen omgaat zoals zij met hun paard?
Laat maar, ik hoef dat niet te weten. IEEEEEEK.
)GamblersCup schreef:Ik hoef er niet voor uit te komen, ik ga nooit over de schreef wat eerlijk rijden betreft, ik doe mijn paard niet bewust pijn omdat ze wat uithaalt en ik word niet strenger omdat ze even niet loopt zoals het hoort. Ik vang het op een andere manier op, gewoon paardvriendelijk.

)
.

Asyaa schreef:*ziet de bokt-moraal-ridders zich al klaar maken voor de aanval*