Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) van. Ik houd meer van wat pit.
Sita_ schreef:Letterlijk bloed, zweet en tranen er in moeten stoppen om te bereiken waar we nu zijn. En heb ook de nodige hulpmiddelen, sporen/zweep erbij. Maar nu heb ik eigenlijk een heel fijn paard er aan, de zweep komt er niet of nauwelijks meer aan te pas en dat vind ik al een hele vooruitgang..
Chaos schreef:Jemig. Ik heb altijd geleerd: Zorg dat je paard met jou wil samen werken, dus maak het je paard gemakkelijk om iets goed te kunnen doen. Daar krijgt een paard ook zelfvertrouwen van. Als ik hier enkele berichten lees.... Als je een flegmatiek paard snel wil maken met hulpmiddelen waar blijft voor dat paard dan de plezier in het rijden? Want van plezier in het rijden krijg je looplust en activiteit. Je moet je paard motiveren, niet net zo lang slaan tot hij het doet..

Chaos schreef:Jemig. Ik heb altijd geleerd: Zorg dat je paard met jou wil samen werken, dus maak het je paard gemakkelijk om iets goed te kunnen doen. Daar krijgt een paard ook zelfvertrouwen van. Als ik hier enkele berichten lees.... Als je een flegmatiek paard snel wil maken met hulpmiddelen waar blijft voor dat paard dan de plezier in het rijden? Want van plezier in het rijden krijg je looplust en activiteit. Je moet je paard motiveren, niet net zo lang slaan tot hij het doet..
Michel123 schreef:Chaos schreef:Jemig. Ik heb altijd geleerd: Zorg dat je paard met jou wil samen werken, dus maak het je paard gemakkelijk om iets goed te kunnen doen. Daar krijgt een paard ook zelfvertrouwen van. Als ik hier enkele berichten lees.... Als je een flegmatiek paard snel wil maken met hulpmiddelen waar blijft voor dat paard dan de plezier in het rijden? Want van plezier in het rijden krijg je looplust en activiteit. Je moet je paard motiveren, niet net zo lang slaan tot hij het doet..
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Haha.