Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gr_roos schreef:Dat heb ik inderdaad geschreven en daar sta ik ook achter. Ik heb het hier wel over een pony. Alleen reageer ik nooit in zulke topics. Dat vind ik geen zin hebben.
Er zijn genoeg opmerkingen geplaatst in dit topic en ik heb al eerder aangegeven dat ik het gevoel had dat ik me moest verdedigen mbt mijn gewicht/ het niet hebben van overgewicht. Er waren meer mensen die dit zo ervaarden en er is zelfs al een keer een topic geweest waarin men zich afvroeg waarom er regelmatig zo naar gedaan werd tegen mensen die niet zo zwaar zijn en dat het ook niet leuk is om altijd maar als gratenpakuis afgeschildert te worden.
Net als de veel gemaakte opmerking, iemand van 90kg die goed rijdt geeft minder problemen dan een licht iemand die dat niet doet. Net of alle mensen die lichter zijn niet kunnen rijden om maar even op alle slakken zout te leggen
MB ik houd niet van een slachtoffer rol, maar ik vind dat ik mijn mening mag hebben en dat die nooit hetzelfde is als die van jou, daar kan ik niks aan doen![]()
Net als voor dikke mensen is het voor slanke mensen ook niet leuk om woorden als gratenpakhuis te lezen.
Zo en nu ga ik naar mijn fragiele hobbelpaard ook al weer zo'n positieve benaming
Citaat:Er zijn genoeg opmerkingen geplaatst in dit topic en ik heb al eerder aangegeven dat ik het gevoel had dat ik me moest verdedigen mbt mijn gewicht/ het niet hebben van overgewicht. Er waren meer mensen die dit zo ervaarden en er is zelfs al een keer een topic geweest waarin men zich afvroeg waarom er regelmatig zo naar gedaan werd tegen mensen die niet zo zwaar zijn en dat het ook niet leuk is om altijd maar als gratenpakuis afgeschildert te worden.
Elco schreef:Meiden meiden, snappen jullie nu helemaal niets meer van paardrijden..? Is het nu zo ontzettend moeilijk om het allemaal te snappen..Het gaat er bij sommige van jullie echt niet in he..Zoals ik al in het begin zei 90 kilo is en blijft 90 kilo maar daar kreeg ik ook allerlei commentaar op dat het niet onderbouwd was en dat jullie werkelijk niet snappen dat een rug een rug is..En dan maakt het echt niet uit of het nu een bels, shire of een kwpnner is..Tuurlijk is het mee bewegen van de bewegeningen van het paard ook fijn voor het dier dan bv iemand met een dikke kont wat helemaal over het zadel komt en naar voren hangt en dan beweren dat een perfecte combi zijn..
Maarja hier zullen de dikkere mensen ook wel weer commentaar op hebben want dat past niet in hun straatje..
Maar goed dat die mensen niet op de manege's rijden waar de 90 kilo grens van toepassing is..goh waarom zou dat nu toch zijn denken jullie..????
AMEN..!!!!!!!
MamboBeach schreef:Elco schreef:Meiden meiden, snappen jullie nu helemaal niets meer van paardrijden..? Is het nu zo ontzettend moeilijk om het allemaal te snappen..Het gaat er bij sommige van jullie echt niet in he..Zoals ik al in het begin zei 90 kilo is en blijft 90 kilo maar daar kreeg ik ook allerlei commentaar op dat het niet onderbouwd was en dat jullie werkelijk niet snappen dat een rug een rug is..En dan maakt het echt niet uit of het nu een bels, shire of een kwpnner is..Tuurlijk is het mee bewegen van de bewegeningen van het paard ook fijn voor het dier dan bv iemand met een dikke kont wat helemaal over het zadel komt en naar voren hangt en dan beweren dat een perfecte combi zijn..
Maarja hier zullen de dikkere mensen ook wel weer commentaar op hebben want dat past niet in hun straatje..
Maar goed dat die mensen niet op de manege's rijden waar de 90 kilo grens van toepassing is..goh waarom zou dat nu toch zijn denken jullie..????
AMEN..!!!!!!!
Jij wel?!
randie schreef:precies mindim dat commentaar had ik dus ook allemaal gelezen...
Eigenlijk zouden ze gewoon een goede test moeten doen. Men neemt 2 paarden die op dezelfde leeftijd ingereden zijn,
2 dezelfde types paarden. Men neemt 2 dezelfde merken zadels, Men neem 2 ruiters die aan elkaar gewaagd zijn en dezelfde instructie krijgen. Een ruiter zwaar en een ruiter licht en deze krijgen hetzelfde schema qua training. Volg deze een aantal jaar, ook met hitte metingen & een fysio erbij. En misschien komen daar wat gegevens uit.
Mindim schreef:'Het gaat lekker hier' daar bedoel ik mee, dat het weer een dik-dun topic wordt, terwijl het mijns inziens niet zo is bedoeld, vandaar dat er gewoon ook over het aantal kilo's gewicht gesproken wordt of je dat nu hebt als je slank bent of zwaar.
bandita schreef:Precies........ Het gaat absoluut niet om dik-dun... Maar het gaat erover dat er misschien grenzen zijn, en dat dat vaak in de doofpot gestopt wordt!
bandita schreef:'Het overgewicht van de ruiter heeft een negatief effect op het paard'
Citaat:Denk je dat er al lang geen ondezoek naar gedaan is..??
Hoe komen ze anders bij een limiet van 90 kilo..???
Yamcha schreef:Er is ook al meerdere keren gezegd dat dat geen goede titel is..... misschien heb je dat gemist
Maar er zijn gewoon grenzen aan wat je op een paard kunt parkeren idd.
gr_roos schreef:Beantsje, laat mij even zelf bepalen wat ik met mijn pony doe. Als je dan toch commentaar hebt op mijn gewicht en het feit dat ik niet heel zwaar ben zeg dat dan gewoon. Daarbij heb je mijn berichten niet goed gelezen. Mijn pony heeft een zware peesblessure gehad en waarom zou ik hem onnodig zwaar belasten. Ik rijd geen endurance, dus die gewichten die hij mee zou krijgen interesseren me geen hol.....
Begin het nu echt zat te worden dat je hier niet een normaal gewicht mag hebben!!!!!!!!!
Ik snap best dat jij kijkt naar de dingen die in jou straatje passen dat je daar een hoop medestanders bij hebt die ook wat zwaarder zijn dan gewenst is.