hoe denken jullie over deze uitspraak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:28

ikdoemaarwat schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Geef er tien dan kan ik er misschien wat mee.

een kanl van een ongeluk, een toeter, een gillend persoon, een zeil wat opwaait, een sisser van een vrachtwagen, een scooter die onverwachts van rechts komt, iemand die onverwachts een paraplu opsteekt, een paard wat niet lekker in zijn vel zit (rugpijn ofzo) en ontloopt (vlucht) een eend die opvliegt, gestoken worden door een wesp,

heb je zo genoeg ?

Boskabouters, paard-etende vlinders, achtervolgende grassprietjes moet je vooral ook niet vergeten :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:38

jullie vergeten de paarse muizen met gele stippen en slagtanden nog!!

Ayasha
Blogger

Re: hoe denken jullie over deze uitspraak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:10

en de automatische paardmoordende boomstammen die LANGS het pad liggen moeten er ook nog bij :j Uit maisvelden kan beslist een poema springen en koeien zijn ook niet helemaal betrouwbaar...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:11

billenbijtende bankjes! alles verslindende vuilnisbakken???

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:14

ja echt he dat zie die van mij ook altijd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:16

Aanvallende blaadjes willen ook wel eens een probleem zijn. Die dingen komen van overal en zonder waarschuwen he!!

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:47

Ik zou t gewoon doen want wat heb je te verliezen ?? Als t fout gaat krijg je er spijt van..

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:13

persoonlijk vind ik dat als je niet goed genoeg kunt rijden om een paard dat schrikt weer onder controle te krijgen, dat je helemaal niet buiten moet rijden. rijd je met een paard dat makkelijk schrikt dan hoor je ook nog niet thuis op een buitenrit.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:27

jantergouw schreef:
persoonlijk vind ik dat als je niet goed genoeg kunt rijden om een paard dat schrikt weer onder controle te krijgen, dat je helemaal niet buiten moet rijden. rijd je met een paard dat makkelijk schrikt dan hoor je ook nog niet thuis op een buitenrit.

TJha weet je wat ik van zo'n uitspraken vindt.
Eerste deel van je uitspraak ben ik het volkomen mee eens.
Maar die 2e tjha als een paard nooit buiten komt, kan hij ook niet leren om rustig te doen buiten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:21

kyrkelover schreef:
jantergouw schreef:

TJha weet je wat ik van zo'n uitspraken vindt.
Eerste deel van je uitspraak ben ik het volkomen mee eens.
Maar die 2e tjha als een paard nooit buiten komt, kan hij ook niet leren om rustig te doen buiten.

Precies, maar dan kan beter iedereen maar binnen blijven omdat elk paard kan schrikken. Het blijft toch een dier. Natuurlijk wordt het door veel te doen (vaak) wel beter maar dan nog....
ik ben het er trouwens totaal niet mee eens. Ik kan het je nog beter vertellen; ik heb nog nooit een slof 'aangeraakt', zou niet eens weten hoe je ermee moet rijden :o. En eerlijk gezegd hoef ik het ook niet te weten.

xxm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:18

rare uitspraak voor een man die aan natural horsemanship doet.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 06:33

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:14

jantergouw schreef:

Een jury raadde me juist aan om met de merrie naar buiten te gaan omdat het zo'n angsthaas is. Omdat ze dan op een plezierige manier leert kennismaken met nieuwe dingen en ze "nieuwe omgeving" niet meer zo snel zal linken aan "eng" maar aan "leuk"

maayke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:29

neee, wij hebben een paard op stal en die rijd alleen met slofteugel buiten omdat het goed is voor zijn rug om aan de loodlijn te lopen. maar als je ponylekker loopt in het bos vind ik het dierenmishandeling

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:05

nog nooit aan gedacht
eigenlijk is dat best wel handig
ja...... erg slim

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:24

ik heb ook wel eens met een slof gereden maar mijn lesgeefster zei dat als de pony ging bokken of ervandoor ging dat ik de slof juist losser moest laten dat hij zich niet opkrulde......

Emmy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:28

Natural horsmanship met een slofteugel?

salato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:31

Ik deed het maar nu enit meer.. nu rijd ik liever zonder. Want als ik inneens aan die slo trek ben ik bang dat het voor hem te hard aan komt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:42

Citaat:
Precies, maar dan kan beter iedereen maar binnen blijven omdat elk paard kan schrikken. Het blijft toch een dier. Natuurlijk wordt het door veel te doen (vaak) wel beter maar dan nog....

ook binnen de rijbak kan je leren/trainen om na een schrikreactie je paard onder controle te houden.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:43

Brillant schreef:
ik heb ook wel eens met een slof gereden maar mijn lesgeefster zei dat als de pony ging bokken of ervandoor ging dat ik de slof juist losser moest laten dat hij zich niet opkrulde......

zit wel iets in hoor, zogauw je paard zich opkrult(door bijv. de slof) en hij begint 'n flinke bokpartij heb je 'n probleem. met 'n hoofd naar boven kan je paard niet of nauwlijks bokken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:55

misschien ligt het aan mij, maar ik kan een hoofd heel goed de lucht inkrijgen met een slof :D :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:29

Ik heb niet eens een slof en rijdt al 13 jaar buiten, máár ik heb ook geen bloedpaardjes.
Ben zelfs nog nooit op hol gegaan met een paard. :P

Kan me voorstellen dat het in sommige gevallen wel zo veilig is...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:38

Hmm.. misschien iets om over na te denken bij mijn lieve ik-ga-op-weg-naar-huis-graag-aan-de-kletter-als-ik-alleen-buitenrij-paard. :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 05:30

Als je kan rijden met een slof, zie ik er het probleem niet zo van in. Om iedere keer met een slof te rijden...ben ik niet van in ieder geval.

Ik ga zelf binnenkort voor het eerst met mijn jonge merrie naar het strand. Dan doe ik voor de zekerheid de slof erom heen. Zolang alles goed gaat, hangt deze dan natuurlijk lekker los. Verder rijd ik haar nooit met slof.

cvmele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:07

Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen, als het goed voelt en je kent je paard goed en je hebt veel vertrouwen, doe het dan niet. Ben je eerder wat onzeker en helpt het je, doe het dan wel. Onlangs heeft mijn vriend zen rug gebroken doordat zijn paard struikelde, hij is nu ook steeds heel voorzichtig.