nombrado schreef:roxxxiejjj schreef:Er zijn genoeg friesen, die wel Z lopen, en die daar wel lol in hebben. Er zijn ook zat KWPN'ers die ook Z lopen en er totaal GEEN lol in hebben. Het hangt van het paard zelf af, hoe het beestje zich voelt, en ook wat binnen het bereik ligt, hoe hij getraint wordt en ook wat het paard zelf wil. Er zijn genoeg paarden die bepaalde oefeningen totaal niet willen, omdat ze deze niet leuk vinden, of dat ze te moeilijk zijn, en als je toevallig een paard heeft die dit wel allemaal wil, en probeert, kom je al een stuk verder. Verder dan met een paard "met tegenstrijdig karakter" zoals sommige zeggen van een paard dat niet mee werkt. Maar ik vind het persoonlijk nogal kort door de bocht om te zeggen dat een fries er nooit lol in zal krijgen.
ik denk dat elk paard plezier kan hebben in dressuur
of het wedstrijdgericht gaat worden? daar zit hem het probleem.
door de snelheid en competitiedrang van de mens loopt het verkeerd. dit komt echt niet door het paard.
geduld, plezier is al voldoende.
zelfs voor een fjord,haflinger,fries,draver...maakt niks uit.
als je ze gymnastiseert en ze goed leert bewegen, hebben ze er allemaal baat bij.
Hier ben ik het dan wel weer met eens, in dit opzicht dus ook met roxxiejjj
. Maar ik vind het persoonlijk nogal kort door de bocht om te zeggen dat een fries er nooit lol in zal krijgen.
Maar ik vind het altijd zo kort door de bocht om te zeggen dat bepaalde rassen niet ver kunnen komen. Net als dat sommigen zeggen dat tinkers NIET kunnen springen. Ik heb er toch wel een aantal hoger zien springen dan de gemiddelde pony.
dus