Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:48

Mijn vorige instructrice had Tessa grotendeels ingereden, dus ook toen ik nog les kreeg van haar ging ze er wel eens op.
Mijn andere paard is ook ingereden door de vrouw waar ik nu les van krijg, dus ja ook die heb ik op mijn paard laten rijden.

Ik vind het wel fijn omdat ik zo zelf eens kan zien hoe ze lopen, of anders het beeld krijg waar ik naartoe moet werken.
Met mijn instructrice van nu is dat niet nodig, die kan me vanaf de kant precies vertellen hoe ik mijn paard op een bepaalde manier kan laten lopen. :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:54

Mijn instructrice heeft ook wel eens op mijn paard gezeten.
Vooral om te kijken waar de problemen op dat moment liggen.
Zodat ze even kan voelen waar we aan moeten werken of als ik of mijn paard iets niet begrijpt of er iets niet lukt.
Had laatste keer ontzettend moeite om Sharonne schouderbinnenwaarts te krijgen. Dus heeft zij het geprobeerd.

Op die manier kan zij ons door een moeilijk punt heen helpen en weet ze precies wat ik voel als ik aan het rijden ben.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:59

heb een instructriece gehad die standaard bij alle nieuwe paarden eerst zelf ging rijden, zo kreeg ze een idee hoe het paard reageerd, hoe het op de hulpen is, en wat de probleem stukken zijn.

Ik ben voor +:)+

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:06

Bij mijn eerste lesgeefster Waarmee ik met As leste deed ik het niet. Omdat ik er zelf geen goed gevoel bij had dat zei op haar reedt!

Voor mij lag het heel erg aan hoe het paard is, en hoe de lesgeefster is en om welke reden ze erop wil.

Mijn huidige lesgeefster mag er zo op van mij op het paard waarmee ik nu rijdt.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:09

Het lijkt mij dat je je instructice vertrouwd, anders heb je geen les van haar, dus natuurlijk mag ze dan op je paard. Als zij denkt dat hij daar beter van wordt? Mijn instructrice is er zelf niet zo van en wil mij liever helpen om mijn problemen op te lossen. Wel heeft ze mijn paardje al een paar keer gereden en ja, dan is mijn paard ineens een ECHT dressuurpaard :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:32

Vroeger reed een instructrise op mijn pony en die van me zus. Dat deed ze om ze op niveau te houden aangezien wij nog FNRS deden (F7 ofzo.. :P) en de pony's Z waren met hun vorige eigenaar.. Natuurlijk blijvne de knopjes er altijd in zitten maar het is wel zo fijn als die knopjes actief blijven en niet na een aantal jaar pas weer worden gebruikt en dan lang moeten trainen voordat je alles weer goed hebt..

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:15

Mijn instructrise rijdt heel af en toe ook op mijn paard.
Gewoon om te voelen wat ik voel. Zodat ze nog beter aanwijzingen aan mij kan geven.

Tassie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:34

ja ik liet haar er ook wel eens op als iets mijn niet lukte ging zij het proberen om te laten zien hoe het moest . en zo leert je instructeur/trice je paard ook kennen vind ik

pearl02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:10

mijn instructrice is deze week ook nog op mn paard geweest. ze liet me zien wat ik moest doen, en daar heb ik van geleerd, want nu snap ik het en kan ik het ook buiten mn lessen om zelf goed oplossen

puissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:41

Ik doe het soms wel als ik les geef. Juist om het paard door een punt heen te helpen of de ruiter het langs de kant te laten zien kan soms hee verhelderend zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:43

Die van mij mag er zo op hoor geen probleem
Ze rijd op de zelfde manier als ik (leerling v Edward gal)
Super manier

Ik breng haar ruin ook op wedstrijden uit

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:49

mijn instructrice heeft mijn paard in training gehad voor 3 maanden voordat hij naar mij thuis kwam, dit om hem net iets verder te trainen en ik zelf iets verder in mijn westernkunsten kon komen (ik ben over gestapt van engels naar western)

nu rijd ze hem af en toe, als ik ergens niet doorheen kom of anders om gewoon eens te voelen hoe hij loopt en dan mij vervolgens weer kan vertellen waar ik aan moet werken.

ik ben er inmiddels wel achter dat 99 van 100 dingen die fout gaan de fout is van de ruiter, dus vind ik het heel fijn dat mijn trainster wel de sterren van de hemel met hem kan rijden. ook al ben ik zelf dan nog niet doortastend genoeg, dan weet ik dat ik gewoon puur aan mezelf moet werken en dat hij het in ieder geval wel kan!!!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:50

mijn trainster gaat aan het einde van het jaar ook mijn jonge hengst inrijden, dit puur om te zorgen dat het op een nette en foutloze manier word gedaan.
en dan kan ze mij ook weer precies leren wat wel en en wat niet te doen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:21

Waarom niet?
Vanaf de grond kun je niet voelen.
Daarbij is elk paard anders en wat voor het ene paard wel werkt kan voor het andere paard inkomen als l*lkoek.
Als je dat dan zelf even kan ervaren kun je de ruiter ook beter begeleiden.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:24

Nee geen problemen mee.
alleen wil/gaat ze er nooit op :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:47

Mijn instructrice klimt er ook wel eens op, gewoon om m even aan te voelen.
Zo weet ze wat ik voel, en kan ze me makkelijker helpen.
Ik vind dat wel fijn, zodat we allebei weten dat we over hetzelfde praten.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:48

Een goede instructeur ziet in één oog opslag, vanaf de grond, waar een rij-technisch probleem zit!!! Als de ruiter echter niet kundig genoeg is om het probleem op te lossen, d.m.v. het commentaar van de instructeur, dan moet deze er wel even op rijden om het paard het een en ander aan zijn verstand te brengen. Het paard snapt dit vrij gauw, waardoor het voor de ruiter daarna veel makkelijker is, het probleem niet meer tegen te komen. Een instructeur is dus onmisbaar.

indultia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:23

Mijn instructrice stapt ook weleens op. Soms krijg ik het gewoon echt ff niet voor elkaar en dan is het wel fijn als zij hem even doorpakt.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:14

Mijn vorige instructrice is er wel eens op gaan zitten om te laten zien wat ze precies bedoelde.

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:35

Een vriendin van mij zei dat een lesgeefster moet ZIEN wat wel en niet goed gaat, dus dat
het echt niet nodig is om erop te rijden. Nou, daar ben ik het TOTAAL NIET mee eens. Een instructriece kan niet
alles zien, maar moet het ook voelen. Ik kan bijvoorbeeld totaal niet doorzitten op mijn pony.
Iedereen zit mij daar steeds op te corrigeren, totdat ik zoiets had van, probeer het zelf dan! Je
ziet toch gewoon dat het NIET kan! En ik heb er 2 vriendinnen op laten zitten, en die zeggen gewoon
ook dat het ONMOGELIJK is op mijn pony. Dus ik vind het zelfs heel erg goed als mijn instructriece erop
rijd, zodat ze kan voelen! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:37

Waarom niet?! Ik doe het bij mijn lesklanten, en mijn instructeur doet het bij mij. :)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:10

jaa, ik vroeg het aan haar.
als iets dan moeilijk ging kon ze het voelen, en mij het daardoor beter uitleggen.
denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:53

ja, want dan weet hij/zij ook wat jij voelt tijdens het rijden, en kan zij/hij veel beter uitleggen wat je moet doen :).

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:56

Mijn instructrice rijd nooit op mijn paard omdat dit simpelweg niet mogelijk is, ze heeft een botziekte en dan zou ze daar nog dagen last van hebben.
Anders zou ik het soms wel fijn vinden dat ze er even op zou klimmen. :j

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:19

ja hoor als ze mij iets niet uitgelegd krijgt dan mag ze het voordoen of om haar te laten voelen wat ik bedoel.