Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:48

hmzzz ik heb er voor 1 gewerkt........... en verder komen er mij maar 4 bekend voor :)

kan zijn dat er een berg komen uit het stenen tijdperk :) en dat ik ze daarom niet ken..........

van 6 weet ik dat ze zowizo niet een deuk in een pakkie boter rijden op dat niveau.........

er stond hier vandeweek ook een website op van hogerrijdende mensen waaronder wat topsporters die Pro Hyper waren........ maar die link is weggehaald :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:53

KiWiKo schreef:
hmzzz ik heb er voor 1 gewerkt........... en verder komen er mij maar 4 bekend voor :)

kan zijn dat er een berg komen uit het stenen tijdperk :) en dat ik ze daarom niet ken..........

van 6 weet ik dat ze zowizo niet een deuk in een pakkie boter rijden op dat niveau.........

Ik denk het, want ik ken (van naam) praktisch iedereen van de lijst ;) ;)

geerke

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:54

deze leek kent ook de meeste namen....en ik heb nog wel onder een steen gezeten de laatste 25 jaar....of misschien ken ik ze daarom wel...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:57

geerke schreef:
deze leek kent ook de meeste namen....en ik heb nog wel onder een steen gezeten de laatste 25 jaar....of misschien ken ik ze daarom wel...

Ja, Geerke, dit zijn allemaal namen die je alleen kent als je iets weet van de paardensport. Als je ze niet kent dan weet je zeer waarschijnlijk niet eens wat van manegeniveau! Dan mag je blij zijn als je ooit een paard geaaid hebt.
haha....zelfs onder je steen kon je die namen nog horen, he? hahaha....wat een geweldig nieuws dit. Daar gaat een shock vanuit naar de dressuurwereld die zn weerga niet kent. Dit gaat verboden worden, wat ik je brom.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:01

MarcelDufour schreef:
geerke schreef:

Ja, Geerke, dit zijn allemaal namen die je alleen kent als je iets weet van de paardensport. Als je ze niet kent dan weet je zeer waarschijnlijk niet eens wat van manegeniveau! Dan mag je blij zijn als je ooit een paard geaaid hebt.
haha....zelfs onder je steen kon je die namen nog horen, he? hahaha....wat een geweldig nieuws dit. Daar gaat een shock vanuit naar de dressuurwereld die zn weerga niet kent. Dit gaat verboden worden, wat ik je brom.

Ik hoop het van ganser harte.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:03

Klaus Balkenhol (Olympic medalist)
- Laura Bechtolsheimer (British Record Holder, 3. Europameisterschaften 2009)
nooit van gehoord
- Wilfried Bechtolsheimer (Trainer)
noot van gehoord

- Ingrid Klimke (Olympic medalist)
- Ruth Klimke (Vice President of the German Riders Union)
de klimkes kennen we wel.......... maar geen noemenswaardige prestaties

- Beezie Madden (Olympic medalist)
wie??
- John Madden (Trainer)
Who??
- Debbie McDonald (Olympic Bronze medalist)
die kom je nog wel eens tegen ( doet het paard ook wel eens een heel stuk ronder instellen...... maargoed das een amerikaan, als je het niet ziet is het er niet :)

- Susanne Miesner (Trainer)
wie?
- George Morris (Chef d’equipe USEF show jumping team, Olympic silver medalist)
nooit van gehoord :)

- Martin Plewa (former German national Three-Day Event trainer, Director of the Riding and Driving School of Westfalia)
Ook nooit van gehoord
- Michael Putz (Trainer and judge)
mijn manke maar nooit van gehoord
- Klaus-Martin Rath (Trainer, member of the Dressage Committee of the German Olympic Committee)
idem
- Matthias Alexander Rath (German Meister 2009)
who??

- Hinrich Romeike (Olympic medalist)
wanneer?????
- Hubertus Schmidt (Olympic medalist)
toen de mannen nog van ijzer waren???

- Günter Seidel (Olympic bronze medalist)
idem
- Christine Stückelberger (Olympiic medalist)
nooit van gehoord
- Paul Stecken (Trainer)
nooit van gehoord

- Hans Günter Winkler (Olympic medalist)
zegt me vaag iets

- Harry Boldt, Dressur. Doppel-Olympiasieger, früherer Bundestrainer Dressur, GBR
wie???

- Beatrice Büchler-Keller, Swiss, FEI O-Richter
hmzz vaag bekend moet nog weten waarvan

- Nadine Capellmann, Dressur, Olympiasiegrin
werkte bij haar in de tijd van de rel rond de afkoopsom Anky :)

- Carsten Huck, Springen, Olympia Bronze-Gewinner
huh?

- Michael Klimke, Deuscther Meister, Dressur
klimkes kennen we wel

- Ann Kathrinne Linsenhoff, Olympiasiegerin, WElt- und Europameisterin, Mitglied im FN-Präsidium
nooit van gehoord
- Michael Robert, Olympia-Gewinner Bronze, Trainer
long, long time ago :)

zoals ik al zei........... hmzzz :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:05

geerke schreef:
inderdaad....vreemd ik zie sjef janssen er niet bij staan :D

Haha...ik ook niet. Maar wat zal hij geschrokken zijn van deze lijst. Want neem maar van mij aan dat dit in Wellington (Winter Dressage Festival) ook bekend is geworden vandaag!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:08

nee hoor die is niet geschrokken :)

iemand met enige kennis over hoe het int werkt, weet dat die mensen absoluut niet onder de indruk zijn van welke mening over hun dan ook..........

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:10

O Kiwiko, dat is echt erg :roll: Dat je het nog uitschrijft ook. Christine Stückelberger, Ann Kathrinne Linsenhoff onbekend :oo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:11

waar moet ik die van kennen dan? welke prestatie van formaat hebben die neergezet???

ik heb het waarschijnlijk over het hoofd gezien :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:14

Dressuur natuurlijk. Christine Stuckelberger bijvoorbeeld heeft meerdere Olympische medailles gewonnen (waaronder individueel goud), is ook individueel europees en wereldkampioen geweest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:15

in blubberend 1976 :D :D ........ waar hebben we het over :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:16

Nikka schreef:
Dressuur natuurlijk. Christine Stuckelberger bijvoorbeeld heeft meerdere Olympische medailles gewonnen (waaronder individueel goud), is ook individueel europees en wereldkampioen geweest.

tja....voor sommige is dit geen prestatie...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:17

Citaat:
The winner of five Olympic medals in dressage, Stückelberger is the most successful woman ever in international dressage events. From 1970 to 1979 she was Swiss champion in individual dressage. Apart from her Olympic medals she was also successful at the World Championships, winning the individual championship in 1978 and silvers in 1982 and 1986. She also earned team medals at the Worlds in 1974, 1978, 1982, and 1986.

waar, waar hebben we het over......... we zijn nu 24 jaar verder :) :)

ondertussen is de beste mevrouw al behoorlijk ingehaald door ons alom vergruwelijkte anky
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-02-10 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:17

Ojee, Kiwiko, dat had je beter niet kunnen doen.
Laura Bechtolheimer won team zilver en individueel brons op het EK in '09. De ander is haar vader.
Ingrid Klimke won in '08 nog een medaille in HongKong.
Beezie Madden won team goud en individueel zilver in Hongkong. John is haar man en trainer. Net als Sjef dus. :)
George Morris is de bekendste spring trainer van Amerika. Iedere internationale Amerikaanse springruiter heeft wel eens om raad gevraagd bij George. Zijn nickname hier is GOD. :)
Michel Robert won vorig jaar nog de Global Champions Tour in Doha. Hij eindigde voor die nutteloze, niets presterende Lamaze met Hickstead.

Ik kan alle namen wel nalopen, maar daar heb ik nu ff geen tijd voor.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:18

Nikka schreef:
O Kiwiko, dat is echt erg :roll: Dat je het nog uitschrijft ook. Christine Stückelberger, Ann Kathrinne Linsenhoff onbekend :oo

Ja....inderdaad....ik heb nog pijn in mijn buik van het lachen. De tranen biggelen nog over mijn wangen van zoveel onwetendheid...hahaha.....oh, stop....mn buik....kan niet meer.
Geerke schreef:
tja....voor sommige is dit geen prestatie...
Vooral niet voor diegene die zelf al zoveel gewonnen hebben.......in het B!!! Oooohhh......daar ga ik weer...
Even een vraagje....Hoeveel OS, WK's of EK's heeft Sjef gereden?
*buikenschuddende onder tafel ligt*
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 00:25, in het totaal 3 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:18

Met jouw logica mag Sjef dus ook niets zeggen, want die heeft ook al jaren niets zelf meer gepresteerd?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:19

Kiwiko is niet zo "dom", hoor ;)

Kikkie, trek het je niet aan :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:20

clarence schreef:
Ojee, Kiwiko, dat had je beter niet kunnen doen.
Laura Bechtolheimer won team zilver en individueel brons op het EK in '09. De ander is haar vader.
Ingrid Klimke won in '08 nog een medaille in HongKong.
Beezie Madden won team goud en individueel zilver in Hongkong. John is haar man en trainer. Net als Sjef dus. :)
George Morris is de bekendste spring trainer van Amerika. Iedere internationale Amerikaanse springruiter heeft wel eens om raad gevraagd bij George. Zijn nickname hier is GOD. :)
Michel Robert won vorig jaar nog de Global Champions Tour in Doha. Hij eindigde voor die nutteloze, niets presterende Lamaze met Hickstead.

Ik kan alle namen wel nalopen, maar daar heb ik nu ff geen tijd voor.

moet je even de disciplines erbij zetten :) ik ben meer van de dressuur, dat volg ik meer :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:21

MarcelDufour schreef:
Nikka schreef:

Ja....inderdaad....ik heb nog pijn in mijn buik van het lachen. De tranen biggelen nog over mijn wangen van zoveel onwetendheid...hahaha.....oh, stop....mn buik....kan niet meer.

als jij je nou gewoon aan de woorden in jouw pb aan mij houd :) dan blijft het leuk en vriendelijk op dit forum :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:22

clarence schreef:
Met jouw logica mag Sjef dus ook niets zeggen, want die heeft ook al jaren niets zelf meer gepresteerd?

ja........... ik denk dat je daar gelijk in hebt :) hij begeleid ruiters heel goed........ doet hij heel goed, maar ik geloof werkelijk dat hij zelf op dat niveau niet mee kan komen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:24

als je meer van de dressuur bent moet je stuckelberger toch wel kennen?
Of je moet 16 jaar zijn...dan zeg ik niets...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:26

geerke schreef:
als je meer van de dressuur bent moet je stuckelberger toch wel kennen?
Of je moet 16 jaar zijn...dan zeg ik niets...

Als je googled op stuckelberger......... dan kom je uit op 1800 en wat nikszeggende mannen :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-02-10 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:26

KiWiKo schreef:
ja........... ik denk dat je daar gelijk in hebt :) hij begeleid ruiters heel goed........ doet hij heel goed, maar ik geloof werkelijk dat hij zelf op dat niveau niet mee kan komen :)

Heb je ooit Sjef indertijd zelf wedstrijden zien rijden? Nee dat was het niet helemaal.

Probeer StückelberGer eens :D

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:27

modie schreef:
Kiwiko is niet zo "dom", hoor ;)

Kikkie, trek het je niet aan :+

Oh, dat denk ik ook zeker niet. Ik dacht alleen dat haar lijstje veel reacties op zou roepen.

@Kiwiko, Laura is dressuur, Ingrid military en de rest springen.
Oh, de Raths zijn ook dressuur ruiters en Klaus Balkenhol ook. :D