Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:01

horseyfries schreef:
Breghje, ik heb er wat op gevonden hé, voor ik de clinic begin doe ik eerst alle deuren en nooduitgangen op slot! Werkt perfect!

Ahaaaaaa!!! Vandaar. Daar zijn die barricaden voor. En de mensen die worden uiteraard betaald om netjes ja te knikken en net te doen of die zwarte haarballen ineens nu wél doen wat ze willen. Eusj!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:01

randie schreef:
Maar ik wilde een echt allround paard wat het ook goed doet tussen de hindernissen ..

Tussen of over? ;)

Maar ik snap je punt wel hoor. Ik word een beetje moe van het gegeneraliseer. Tuurlijk zijn er Friezen die mij totaal niet aanspreken, net zoals er KWPNers zijn die mijn smaak niet zijn. Maar om nou te stellen dat Friezen níet thuishoren in de dressuur, is natuurlijk dikke vette onzin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:04

Gulpje schreef:
randie schreef:
Maar ik wilde een echt allround paard wat het ook goed doet tussen de hindernissen ..

Tussen of over? ;)

Maar ik snap je punt wel hoor. Ik word een beetje moe van het gegeneraliseer. Tuurlijk zijn er Friezen die mij totaal niet aanspreken, net zoals er KWPNers zijn die mijn smaak niet zijn. Maar om nou te stellen dat Friezen níet thuishoren in de dressuur, is natuurlijk dikke vette onzin.

:') al snap ik je opmerking wel, mijn merrie doet het super tussen de hindernissen maar vraag haar niet om er over heen te gaan... Ze komt wel aan de andere kant hoor... Maar hoe en of jij mee bent? :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:04

Gulpje schreef:
Sorry Horseyfries....en tis nog een nepfries ook, hij wordt namelijk bruin in de zomer, harige nepKWPNer :(

Das dan echt een Valse Fries... Kan nooooit een stamboom hebben dan, want een Echte Fries is Zwart. Altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:05

Ik heb ook een Valse Fries, met een holle stamboom. En zelf ben ik ook maar een lege doos :+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:09

Citaat:
al snap ik je opmerking wel, mijn merrie doet het super tussen de hindernissen maar vraag haar niet om er over heen te gaan... Ze komt wel aan de andere kant hoor... Maar hoe en of jij mee bent?

heey phara, scherp ben je weer :Y) . Natuurlijk is ook lang niet iedere KWPN-en een dier dat allround bruikbaar is..( vooral
niet zoiets als die tante van jou :+ )
Maar ik denk dat je gemakkelijker een warmbloed type vind dat geschikt is voor allround dan een koudbloed. Uitzonderingen
daar gelaten aangezien hier op bokt zat koudbloedjes zijn die het erg verdienstelijk doen in allerlei takken van de sport :).
maar even beperken tot de friesen & en een beetje zwart wit gekeken. Ik ben meer van het grijs :D .

in ieder geval wilde ik even mededelen dat ik friezen prachtig vind & absoluut niet vind mistaan in de dressuur!

Anoniem

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:10

Hoe komt het dat het nu opeens over koudbloedjes gaat, Randie?? Ik dacht dat we het over Friezen in de dressuur hadden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:10

hihi het was Gulpje die scherp was :') Ik zei gewoon even waarom ik vond dat die opmerking niet eens zo stom was. :')

Mijn tante is heel allround hoor O:) Spaanse rijschool, gewone dressuur, hindernissen (ze geraakt er immers wel over :') ) cross (de geimproviseerde modderbak was iig geen probleem en reken maar dat ze snel ging :') ) en volbloedenraces zijn allemaal een optie :')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:12

_O- Geweldig ...!

Enne ik ga overigens wel liever OVER de hindernissen, de andere opties er door, er langs
staan me toch niet zo heel erg aan }:0

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:13

suleilitha schreef:
Ik heb ook een Valse Fries, met een holle stamboom. En zelf ben ik ook maar een lege doos :+

Ik heb een zwart gat... das nog veul erger... en die stamboom.. breek me de bek niet open. Predikaat, model, wat bedoelen ze daar in vredesnaam mee?? Oja, haar pa is Sport. Duh.. een spoiler erop en alles is sport...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:13

randie schreef:
_O- Geweldig ...!

Enne ik ga overigens wel liever OVER de hindernissen, de andere opties er door, er langs

Je hebt er nog eentje he, die ene waar jij gelanceerd wordt over de hindernissen en het paard lachend blijft staan..... :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:15

Breghje schreef:
randie schreef:
_O- Geweldig ...!

Je hebt er nog eentje he, die ene waar jij gelanceerd wordt over de hindernissen en het paard lachend blijft staan..... :P

:') Die heeft mijn merrie helaas ook verrekte goed door... Hoe noemen ze dat ook alweer "beleefde paarden"? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:15

Er onderdoor staat ook zo raar ;)

Predikaat komt van predikant, model is van Doutzen Kroes maar die link zie ik dan weer wel want zij komt uit Friesland. Zwart gat, was dat niet een tv-programma van Alfred Lagarde in de jaren 80?
Sport, tja, ik zie nu ook een Golf GTI in mijn binnenkant van mijn oogjes :D Maar wel een zwarte ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:17

Dat niet alleen, balken tegen je hoofd zijn ook niet dat denk ik... Dan vlieg ik er liever alleen over. :D

Zwart gat ken ik alleen van de ruimte overigens :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:17

pharagirlke schreef:
Breghje schreef:

:') Die heeft mijn merrie helaas ook verrekte goed door... Hoe noemen ze dat ook alweer "beleefde paarden"? _O-

Dat ligt eraan... hoe erg ze liggen te stuiptrekken van het lachen aan de andere kant....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:18

oh jullie zijn lekker bezig :))

Laatst ook een man (waarvan zijn vrouw aardig goed rijd) tegen mijn zus. zegt de beste man, is dat een Fries, dat paard is zo bruin? _O-

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:19

Als je alleen een zwart gat kent van de ruimte: wees blij, van dat bleachen wordt je ook niet gelukkig ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:19

suleilitha schreef:
Er onderdoor staat ook zo raar ;)

Predikaat komt van predikant, model is van Doutzen Kroes maar die link zie ik dan weer wel want zij komt uit Friesland. Zwart gat, was dat niet een tv-programma van Alfred Lagarde in de jaren 80?
Sport, tja, ik zie nu ook een Golf GTI in mijn binnenkant van mijn oogjes :D Maar wel een zwarte ;)

Gut zou ze al zo oud zijn?? Volgens dat papier nog maar 9... zie je wel vrauwde bij de karrepaarden!!! Ut komt uit!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:21

Breghje schreef:
Dat ligt eraan... hoe erg ze liggen te stuiptrekken van het lachen aan de andere kant....

:') _O- Als die het goed kan verbergen is hij dan beleeft of gewoon schijnheilig? :+

Foei zo offtopic gaan :')
HF :') Is er uberhaupt iets dat werkt tegen zo'n zwart gat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:23

Ik schaam me opeens diep voor mijn Fryske ploegpaard met olifantengalop, ik denk dat ik hem op Marktplaats ga zetten:
Citaat:
Te koop wegens verregaand minderwaardigheidscomplex:
Friese Griezelbaldi met sokken, loopt L1 voor de ploeg, met winstpunten. Plaatselijk kampioen van de gemeente Schübbekütteveen in 2008. Kent oefeningen ploegen L2 al, zoals keertwending op de kopakker en in olifantengalop de voren dichtwalsen. Geluidskaart er los bij te verkrijgen. Geen onzinbiedingen en alleen serieuze reacties.

Zoiets??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:24

Ik verdenk een aantal Friezen ruiters ervan hun Friese paarden te willen laten doorgaan voor KWPNers door druk in de weer te gaan met bleekmiddel in de zomer, ook op en rond hun "zwarte gat". Gezien bovenstaande opmerkingen lukt het in sommige gevallen ook nog!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:24

pharagirlke schreef:
Breghje schreef:

:') _O- Als die het goed kan verbergen is hij dan beleeft of gewoon schijnheilig? :+

Foei zo offtopic gaan :')
HF :') Is er uberhaupt iets dat werkt tegen zo'n zwart gat?

Offtopic?? Heus? Neeej joh, is allemaal nog steeds over de karrepaarden.

Volgens de fokker is mijn knol een gat, omdat ze net geen ster kreeg bij de laatste keuring en dan is ut geen vol papier?? heb jij wel eens een vol papier gezien? Nou ze zijn allemaal plat hoor... Nou bijt ik regelmatig zelf in haar, dus keur ik haar zelf wel of ze mals is of niet, hoef ik toch niet voor naar een keuring... Een vreemde die haar bijt, die lanceert ze regelrecht het ISS in...

Als jou paard het goed kan verbergen (dus bv niest in een zakdoekje, of even moet kuchen als jij daar ligt stof te happen) dan is ie echt heul schijnheilig... Want als ie beleeft zou zijn zou ie je omhoog helpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:26

:') Omhoog helpen doet ze me niet helaas... Die wandelt doodrustig om de hindernis heen en komt effe snuffen aan baas :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:26

suleilitha schreef:
Ik schaam me opeens diep voor mijn Fryske ploegpaard met olifantengalop, ik denk dat ik hem op Marktplaats ga zetten:
Citaat:
Te koop wegens verregaand minderwaardigheidscomplex:
Friese Griezelbaldi met sokken, loopt L1 voor de ploeg, met winstpunten. Plaatselijk kampioen van de gemeente Schübbekütteveen in 2008. Kent oefeningen ploegen L2 al, zoals keertwending op de kopakker en in olifantengalop de voren dichtwalsen. Geluidskaart er los bij te verkrijgen. Geen onzinbiedingen en alleen serieuze reacties.

Zoiets??

Kweeetnie... ik zou zwaar twijvelen hoor, als ik dit zou zien staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:27

Hmmm, dit was even aan de hand van een eerdere reactie in dit topic ;)