En als ik dan zie hoe mijn paard loopt met mijn 11 jarige zusje ben ik best trots.

en als ik jullie zo hoor ben ik een amateur maar heb ik wel een superpaard hoe kan dat dan? een uitzondering ofzo
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:_Pat_ schreef:Ja maar dan moet je het wel heeeeel goed doen..En dat kunnen er niet zo veel.
Ik blijf van mening dat na 3 a 4 jaar veel beter is voor de ontwikkeling van het paard..
Je paard ineens patsboem aan het werk zetten is nooit goed. Het 9-jarige paard is vergelijkbaar met een mens van 30. Stel nou dat je dat mens van 30 ineens de gymles instuurt en verwacht dat diegene alles kan, is dat reeel? Het was misschien aardiger geweest om dat lichaam op iets jongere leeftijd voor te bereiden en met gymnastiek het paard wijs te maken over zijn eigen lijf.
Lovely schreef:Pat, ik vind ook niet dat je een paard met 2,5 of 3 'aan het werk' moet zetten, maar ik vind wel dat je ze met 3 jaar op kan starten en kunt beginnen om aan het lijf te werken met gepaste mate. Dat is naar mijn idee beter voor je paard dan te wachten. De crux zit 'm in hoe je het 'werk' en de belasting indeelt voor je paard en hoe zuiniger en geleidelijker, hoe beter. Later beginnen betekent namelijk niet dat je dan sneller door kunt pakken, of dingen over kunt slaan; maar die fout wordt wel heel erg vaak gemaakt.
_Pat_ schreef:Tja.,. Ik kan ook wel op mijn 3e beginnen met voetbal maar dan zal ik vast niet zo goed zijn als Ronaldo..Haha.
Moniek schreef:ik snap niet precies waar je op doelt?
Moniek schreef:_Pat_ schreef:Tja.,. Ik kan ook wel op mijn 3e beginnen met voetbal maar dan zal ik vast niet zo goed zijn als Ronaldo..Haha.
en daarom heb je talentvolle paarden en minder talentvolle paarden.
als ik die van mij pas met 4 aan het werk ga zetten dan heb ik een hoop geld weggegooid.
ja dan kijk ik alleen naar mezelf en dat doen we allemaal ben ik van overtuigd.
Lovely schreef:Moniek, je moet het eerst nog winnen.
Moniek schreef:_Pat_ schreef:Tja.,. Ik kan ook wel op mijn 3e beginnen met voetbal maar dan zal ik vast niet zo goed zijn als Ronaldo..Haha.
en daarom heb je talentvolle paarden en minder talentvolle paarden.
als ik die van mij pas met 4 aan het werk ga zetten dan heb ik een hoop geld weggegooid.
ja dan kijk ik alleen naar mezelf en dat doen we allemaal ben ik van overtuigd.
Brando090309 schreef:Wel ja, idd maar dan kijk je toch naar het paard dat je voor je hebt? Sommige paarden geven aan klaar te zijn om stillaan in het werk gezet te worden op 3 jaar, andere geven aan dat ze nog een jaartje nodig hebben om beter te ontwikkelen. Dat zou in mijn ogen niet mogen afhangen van de prijsklasse van het dier...
Brando090309 schreef:Wel ja, idd maar dan kijk je toch naar het paard dat je voor je hebt? Sommige paarden geven aan klaar te zijn om stillaan in het werk gezet te worden op 3 jaar, andere geven aan dat ze nog een jaartje nodig hebben om beter te ontwikkelen. Dat zou in mijn ogen niet mogen afhangen van de prijsklasse van het dier...