Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:Heeft u het topic peesblessures gelezen?
Professor schreef:horseyfries:
Waarom steeds dat gedram, dat LDR beter is voor sommige paarden???
Waarom wordt er steeds gezegd dat men scoort??
Waarom zijn er dan jury´s geboycoteert??
Waarom zijn uit de GP oefeningen weggelaten???
Waarom die arrogantie wij zijn 15 jaar in vooruit??
Waarom longeert Coby van Baalen een pony zo brutaal????
Waarom kunnen de Baucher systeem gereden paarden alleen in het horizontale evenwicht gaan???
Waarom mogen wij dit niet op dit forum schrijven???
Waarom wordt er steeds gezegd en geschreven dat Sjefke Janssen dat systeem heeft ontwikkeld???
Wij mogen ons mond niet open doen, wij mogen geen filmpjes laten zien, wij mogen niet zeggen het zijn geen moment opname´s, alhoewel velen het met eigen ogen gezien hebben???
U kunt beter zeggen, dat de modern klassiek rijdende ruiters en paarden, maar momenten hebben waar het er niet zo mooi uit ziet, als omgekeerd.
U verdedigd gewoon uw arbeidsgevers, en die reden niet slecht met mijnheer Hinnemann.
En waarom???
Nu moet u niet komen het is beter, legt u mij nu maar eens uit, wat het manko is van modern klassiek rijden??
Dat LDR alles sneller gaat dat is duidelijk, dat wist Baucher ook, daarom heeft hij het systeem ook ontwikkeld.
Hij wist ook de zeer negatieve zijden van zij 1e systeem.
Dat is knap als je je levenswerk, aan het eind van je leven als verkeerd beschrijft.
modie schreef:Nog maar even de KNHS-reglementen quoten:
Vertrouwensfase: Takt (de zuiverheid van de beweging)
Souplesse/ontspanning/losheid
Aanleuning
Ontwikkeling draagkracht: Impuls
Recht gerichtheid
Verzameling
Geen van de zes begrippen kan los van elkaar worden gezien.
Alle begrippen hangen met elkaar samen en beïnvloeden elkaar.
Uiteindelijk wanneer alle bouwstenen optimaal verankerd zijn in het paard, zal het paard als vanzelf moeiteloos volkomen ontvankelijk zijn geworden voor alle hulpen van de ruiter.
Dit noemen we Durchlässigkeit.
Dit scala geldt voor juryleden ook als leidraad voor de beoordeling.
Geen van deze criteria mag ontbreken in een volledig geslaagde dressuurproef op hoger niveau.
Wanneer ziet men nog, dat jury-leden dit als leidraad voor hun beoordeling hanteren???
Professor schreef:FaberSmid schreef:Heeft u het topic peesblessures gelezen?
Dat heb ik vluchtig, ben meer hier bij het technische gedoe.
Maar het gaat om de Hollandse School, en die rijden Hyperflexie/Baucher.
En misschien dat u overeenkomsten kunt ontdekken met paarden die zo gereden worden, met de blessures die ik vroeg.
Het was maar een vraagje, tussendoor.
Misschien leuk voor een ander Topic.
FaberSmid schreef:Equimotion het systeem van meneer Baucher gaat niet vele malen verder dan alleen ldr rijden. Dus ook niet wat meneer Sjefke Janssen zijn systeem noemt. Hoe kunt u beweren dat het systeem van meneer Janssen niet het systeem van meneer Baucher is? U schrijft ons broodjes aap voor, een systeem op zich van meneer Sjefke Janssen maak dat de kat wijs.
Ik snap niet zo goed waar de drang vandaan komt om Sjef nu de hele tijd met Baucher te gaan vergelijken.
FaberSmid schreef:Nee dat doe ik niet, goed lezen. U snapt niet de ware betekenis.
Maar blijft u maar lekker bij uw geloof, dat meneer Sjefke Janssen de uitvinder is.
Vraagje waarom heeft meneer Sjefke Janssen leren rijden op een Baucher manege? Laat ik het zo maar even noemen, om het simpel te behouden.
FaberSmid schreef:horseyfries hou je zelf maar voor de gek, laat je zelf maar voor de gek houden, denk het maar beter te weten dan meneer Baucher, zijn leerlingen en anderen grootmeesters. En vooral lekker door rijden ten koste van de paarden.
Heeft u enig idee wat meneer Baucher heeft bereikt met zijn systeem? Meneer Sjefke Janssen meer bereikt, laat me niet lachen u kunt ons niet voor de gek houden.
Wat betreft niet mee kunnen rijden, blessures zijn niet de ware redenen. Maar dat weet u best, of wilt u niet weten.
horseyfries schreef:Dus nu heeft Baucher wél veel bereikt met zijn systeem? Het wordt steeds leuker! Vertel!
Hoeveel Europees, wereld en olympisch kampioenen heeft hij met zijn systeem geleverd?
Lees de boeken, die meneer Baucher, zijn leerlingen en anderen grootmeesters geschreven hebben. Ik ga toch echt niet hun meesterwerken quoten, ben geen na aper zoals meneer Sjefke Janssen. Kan wel begrijpen waarom onwetendheid en ego, de systeem na apers zo in de weg zit.
Blessures waren de reden dat Heike Kemmer en Hubertus Schmidt geen deel konden uitmaken van het team. U doelt waarschijnlijk op Isabell maar als
u goed opgelet had, had u al gezien dat ik het had over klassieke ruiters, en daar schaart Isabell zich geenszins onder.
5 - 0?
Natuurlijk niet ben je gek, ja blessures zijn de enige rede.
Mevrouw werth heeft de wijze les mogen leren zoals meneer Baucher en een nieuwe kans gekregen klassiek dressuur te rijden.
FaberSmid schreef:Systeempaarden kun je wel herkennen, onder anderen aan de eigenaar, gedrag, training.
Schreef al eerder dat een hoefsmid meer ziet dan alleen de "hoeven". Komt ook wel eens voor dat ze paarden voor rijden, mijn naam is dan haas.
FaberSmid schreef:Zal er eens voor gaan zitten uitgebreider commentaar te geven, goed Horseyfries?
Professor schreef:Ziet u het ook zo, dat veel peeproblemen door verkeerd rijden komen?
En spronggewricht problemen, vooral bij dressuur??
modie schreef:FaberSmid schreef:Nee dat doe ik niet, goed lezen. U snapt niet de ware betekenis.
Maar blijft u maar lekker bij uw geloof, dat meneer Sjefke Janssen de uitvinder is.
Vraagje waarom heeft meneer Sjefke Janssen leren rijden op een Baucher manege? Laat ik het zo maar even noemen, om het simpel te behouden.
4 - 0 voor FaberSmid
FaberSmid schreef:horseyfries schreef:Dus nu heeft Baucher wél veel bereikt met zijn systeem? Het wordt steeds leuker! Vertel!
Hoeveel Europees, wereld en olympisch kampioenen heeft hij met zijn systeem geleverd?
Lees de boeken, die meneer Baucher, zijn leerlingen en anderen grootmeesters geschreven hebben. Ik ga toch echt niet hun meesterwerken quoten, ben geen na aper zoals meneer Sjefke Janssen. Kan wel begrijpen waarom onwetendheid en ego, de systeem na apers zo in de weg zit.
Blessures waren de reden dat Heike Kemmer en Hubertus Schmidt geen deel konden uitmaken van het team. U doelt waarschijnlijk op Isabell maar als
u goed opgelet had, had u al gezien dat ik het had over klassieke ruiters, en daar schaart Isabell zich geenszins onder.
5 - 0?
Mevrouw werth heeft de wijze les mogen leren zoals meneer Baucher en een nieuwe kans gekregen klassiek dressuur te rijden.
FaberSmid schreef:horseyfries schreef:Dus nu heeft Baucher wél veel bereikt met zijn systeem? Het wordt steeds leuker! Vertel!
5 - 0?
vur schreef:Wie Isabell ooit haar paard met de kin op de borst heeft zien rondrijden, mag nu zijn vinger opsteken. Hoezo rijdt zij volgens de Hollandse school? Echt niet. Laag en lang en een beetje achter de loodlijn ja, maar Hollandse school, lees rollkur, echt NIET!!!!!