Mensen die zichzelf willen bewijzen ten koste van het dier en als uitvlucht naar een slof grijpen of andere hulpteugels zouden beter een prof kunnen zoeken.
Ik vind die hulpteugels zo vaak een slap excuus.. Als het ding toch geen inwerking heeft omdat het zo geweldig los hangt, waarom hangt men het dan uberhaupt aan een paard?!?
Blijf er dan gewoon af!En mijn vriendin heeft een hengst die heel goed weet dat hij niet met de dames bezig mag zijn tijdens werk.
Hoe dat komt? Puur opvoeding. Eerst op de grond, dan op het paard!
mbt De stelling: Er zitten best rotte appels tussen de paarden met een fysiek gezond gestel, maar het is aan de ruiter om in waarde te kunnen schatten wat hij of zij kan richting het dier.
Als men zichzelf wil bewijzen, daarmee het dier verpest en in het ziekenhuis belandt, tsja, da's dan toch eigen risico.
en het dier daardoor niet meer te benaderen is (door trauma) vind ik het niet direct een ruiterfout...dat het dier zo is is haar fout niet. als ze er dan idd toch weer op gaat zitten ondanks dat het echt nog niet kan dan is het wel weer een fout
Maar van fouten leer je..
Maar wat als het rijden niet gaat omdat je gewoon geen klik hebt met het paard? Is het dan ook fout van de ruiter?