Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Femke16 schreef:Arme paarden ja. Ik zie ze zelfs vaak in de B zo raar, want is de basis ook niet een paard dat voorwaarts aan je been is? ZONDER hulp van stomme sporen. Ik vind dat ze dat moeten afschaffen in de B. L, kan ik me voorstellen ivm met wijken, al ik zelf wel probeer mijn paard zijwaarts ook gewoon netjes op mijn eigen been te kunnen rijden. Maar iedereen zijn eigen idee daarover. Daar zal ik dan niet over oordelen. Al vind ik een gewoon spoortje daarvoor voldoende. Ik moet eerljik zeggen dat ik zelf ook niet zonder mijn instructrise met sporen rijd, want ik ben altijd veel te bang voor mijn eigen been, dat ik te veel prik. Dat vind ik troch wel zielig.
Snoevie schreef:Femke16 schreef:Arme paarden ja. Ik zie ze zelfs vaak in de B zo raar, want is de basis ook niet een paard dat voorwaarts aan je been is? ZONDER hulp van stomme sporen. Ik vind dat ze dat moeten afschaffen in de B. L, kan ik me voorstellen ivm met wijken, al ik zelf wel probeer mijn paard zijwaarts ook gewoon netjes op mijn eigen been te kunnen rijden. Maar iedereen zijn eigen idee daarover. Daar zal ik dan niet over oordelen. Al vind ik een gewoon spoortje daarvoor voldoende. Ik moet eerljik zeggen dat ik zelf ook niet zonder mijn instructrise met sporen rijd, want ik ben altijd veel te bang voor mijn eigen been, dat ik te veel prik. Dat vind ik troch wel zielig.
sporen zijn niet voor het voorwaartse....![]()
en wat is volgens jou een gewoon spoortje?
Snoevie schreef:Femke16 schreef:Arme paarden ja. Ik zie ze zelfs vaak in de B zo raar, want is de basis ook niet een paard dat voorwaarts aan je been is? ZONDER hulp van stomme sporen. Ik vind dat ze dat moeten afschaffen in de B. L, kan ik me voorstellen ivm met wijken, al ik zelf wel probeer mijn paard zijwaarts ook gewoon netjes op mijn eigen been te kunnen rijden. Maar iedereen zijn eigen idee daarover. Daar zal ik dan niet over oordelen. Al vind ik een gewoon spoortje daarvoor voldoende. Ik moet eerljik zeggen dat ik zelf ook niet zonder mijn instructrise met sporen rijd, want ik ben altijd veel te bang voor mijn eigen been, dat ik te veel prik. Dat vind ik troch wel zielig.
sporen zijn niet voor het voorwaartse....![]()
en wat is volgens jou een gewoon spoortje?

Maaike14 schreef:Ik ook niet en dan zeg je er wat van krijg je alle mensen over je heen van en ja dat kan zat en blablabla ze kan fantastisch rijden dus dat kan wel tsss stom gedoe
Jij snapt ook niet gelijk alles als je 1 bent ofzo
Femke16 schreef:Maaike14 schreef:Ik ook niet en dan zeg je er wat van krijg je alle mensen over je heen van en ja dat kan zat en blablabla ze kan fantastisch rijden dus dat kan wel tsss stom gedoe
Jij snapt ook niet gelijk alles als je 1 bent ofzo
haha;).
Mensen willen gewoon te snel tegenwoordig. Alsof een paard gauw versleten is. Dat word hij ook al je ergens te snel mee begint. Laatst ook een drie jarige al met Z oefeningen bezig. Agh, niks aan te doen. Sommige mensen denken dat ze dan goed bezig zijn. Ik denk van niet. Maar wat heb ik daarover te zeggen?
Maaike14 schreef:ja het is een verfijnde hulp maar tis een marteltuig voor jonge paarden die het niet snappen en net onder het zadel zijn
x_Elise schreef:Ik heb tot de Mdressuur met sporen gereden.
Paard nam me gewoon niet serieus als ik ze niet op had.
Nu rij ik heel vaak zonder (9van de 10 keer) en neemt hij me wel serieus.
Ligt ook maar net aan je paard
Spoortje heeft me geholpen om daar beter mee om te gaan en nee ik prik niet en blabla, ik heb ons geholpen om het duidelijker te maken/worden.
x_Elise schreef:Als manegeruiter op een paard geplant worden die M1 dressuur heeft gelopen en daarna 2 jaar in een stal word gedumpt is moeilijkSpoortje heeft me geholpen om daar beter mee om te gaan en nee ik prik niet en blabla, ik heb ons geholpen om het duidelijker te maken/worden.
Paard was lui en had er gewoon geen zin in, nu heeft hij elke keer weer plezier als we gaan. Soms is dat dus gewoon nodig

Chaneltjee schreef:Yamcha schreef:Nu, dat heb je dan rijtechnisch totaal verkeerd opgelost, gefeliciteerd
Dat kan je toch niet bepalen als je niet eens weet hoe ik rij![]()
Zijn eigenaar weet echt wel wat hij doet en jij kent Cosmo niet eens dus houdt je commentaar maar lekker voor je.