delfa schreef:als VD en NH echt dé weg zijn voor ruiter en paard. waarom rijden dan niet alle mensen zo..?
Dát vraag ik me nou ook al af!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nou, toch is het niet onnatuurlijk. Voor het liggen, gaat een paard knielen. De Jambette doen ze wel eens wanneer ze neuzen! Om dat nu eens iets vaker van je paard te vragen, hoeft het niet meteen zo te zijn dat het onnatuurlijk of wat dan ook is.. Maarja, ieders zijn eigen mening & die vallen niet te verdraaien. Een dat 'zonder betekenis' snap ik niet. Dus een paard laten wijken is ook zonder beteknis?
Citaat:omdat er heel veel paarden zijn die zich daar absoluut niet voor lenen
Citaat:En ik vind VD & NH gewoon een vreemde combi.
Citaat:omdat er heel veel paarden zijn die zich daar absoluut niet voor lenen
Citaat:met betekenis om je paard te gymnastiseren EN omdat het gevraagd wordt in de proeven. Niet betekenisloos dus, een ook niet omdat het alleen leuk om te zien is. Het is functioneel, en dat is zitten, pootje geven
etc. in mijn ogen inderdaad niet.
KiWiKo schreef:Ik zeg dat de huidige generatie sportpaarden te slim is voor mensen met boekenwijsheid.
VD kan prima, alhoewel ze daar nog wel eens wat te nerveus voor kunnen zijn........ en dan dus domme dingen kunnen doen
maar bij een wannabe Monty, heb je echt een bak ellende, want daar prikken ze feilloos doorheen
Arabesk schreef:Zoals velen onder ons reed ook N. eerst met bit. De bit-foto komt uit de tijd dat hij nog met bit reed. Hij komt daar ook openlijk voor uit.
Wie goed zoekt in mijn oude berichten ziet ook dat ik ergens nog aanraad dat een paard dat z'n stal smerig maakt het beste in een stand gezet kan worden.
Laatst werd ik gemaild door iemand dat er ergens nog een foto van mij op i-net zwerft dat ik met bit rij, ik moest 'm maar snel weghalen. Toen zei ik 'waarom?'
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Citaat:kun je met ieder paard wel NH doen
randie schreef:Citaat:kun je met ieder paard wel NH doen
Ben ik niet mee eens, er staat hier op stal een anda hengst.
En die heeft echt schijt aan mensen.
Meisje waarvan hij is, is wel heel erg hiervan, niet slaan is
zielig etc. Wat resulteert in een dier dat andere paarden aan-
vliegt onder het rijden. Wat tegen mij staat te piepen en te
gillen alsof ik een merrie ben, en constant met zijn voorbenen
loopt te zwaaien. En andere paarden zou vermoorden als hij
er bij in de bak zou komen..Hij kent de paardencommunicatie
maar heeft gewoon overal schijt aan.
KiWiKo schreef:tuurlijk kan je NH doen, das geen probleem....... alleen bij het huidige sportpaard loop je dan gigantisch tegen een muur op als je slechts de dvd o\en het boek heb gelezen![]()
Ik denk dat de sportmensen die deze paarden bezitten meer aan NH doen dan menig bokker denkt, alleen dan niet met de Dvd van... op de plank
NH wordt zo enorm opgehemeld terwijl het niks meer of minder is dan met gevoel, inzicht, affiniteit en gezond verstand met een paard omgaan. En dat kneisen die mensen wel hoor, zonder ooit een dvd of boek gelezen te hebben.
NH is gewoon heel normaal
randie schreef:Citaat:kun je met ieder paard wel NH doen
Ben ik niet mee eens, er staat hier op stal een anda hengst.
En die heeft echt schijt aan mensen.
Meisje waarvan hij is, is wel heel erg hiervan, niet slaan is
zielig etc. Wat resulteert in een dier dat andere paarden aan-
vliegt onder het rijden. Wat tegen mij staat te piepen en te
gillen alsof ik een merrie ben, en constant met zijn voorbenen
loopt te zwaaien. En andere paarden zou vermoorden als hij
er bij in de bak zou komen..Hij kent de paardencommunicatie
maar heeft gewoon overal schijt aan.