Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:46

Als een paard uit angst steigert, zal ik nooit slaan maar er zijn ook paarden die steigeren om domweg onder het werk weg te komen en die krijgen wel degelijk een fledder van me, MRIIS.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:47

MRIIIS schreef:
Zwak om een paard voor zijn angst te straffen. Gebeurt helaas maar al te veel.
als het uit angst of pijn is ja dat is dan zwak maar als die aant kl*ten is dan is het nog veel zwakker om niet te slaan en in het ziekenhuis te belanden !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:47

Inderdaad, met dat getut en penny gedrag krijg je helaas de paarden die op veetransport naar Italie gaan, gewoon omdat het onhandelbare paarden zijn. Omdat ze nooit de grenzen van het toelaatbare zijn bijgebracht Ja
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 01-01-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:48

Suleilitja, als je zo met het verhaal van Lotus in je maag zit?
Mag ik je uitnodigen om bij haar langs te komen?
Maar wees ook sportief genoeg om toe te geven dat je haar nog nooit gezien hebt.
Kom langs meis, niemand houdt je tegen, jij begon over mijn Lotje, niet ik en wat jij ook zegt ovr haar boeit me niet, over je gereformeerde manege, waar je nog nooit 1 stap binnen gezet hebt, meis laat me niet lachen, wil je on topic blijven prima maar hou Lotus erbuiten want kan niets over haar horen ook niet van jou, je kent de manege niet, Lotje niet, je wilt alleen mij een hak zetten, nou prima maar open een topic of hou er over op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:49

Dat is helemaal waar, Danieke, maar het is dwars tegen de principes van velen in om luttele minuten na een "overtreding" van het paard nog een keer keihard in te komen, dan ontaard het in slaan uit onmacht en dat zou never nooit niet mogen!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:52

suleilitha schreef:
Dat is helemaal waar, Danieke, maar het is dwars tegen de principes van velen in om luttele minuten na een "overtreding" van het paard nog een keer keihard in te komen, dan ontaard het in slaan uit onmacht en dat zou never nooit niet mogen!

daar bereik je dus ook het verkeerde mee. dat vind ik ook gewoon uiten van frustratie !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:53

OF je komt gelijk in............... OF je laat het

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:55

KiWiKo schreef:

eens... Je moet hem wel straffen als die het gedrag vertoond, een paard heeft niet genoeg hersenen (en da's wetenschappelijk bewezen) om te denken van "oh die klap die ik nu krijg is voor dat gedrag van een kwartier geleden" Dan denkt die: "Wat krijgen we nou Bloos!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:55

berpie schreef:
Maar wees ook sportief genoeg om toe te geven dat je haar nog nooit gezien hebt.
Kom langs meis, niemand houdt je tegen, jij begon over mijn Lotje, niet ik en wat jij ook zegt ovr haar boeit me niet, over je gereformeerde manege, waar je nog nooit 1 stap binnen gezet hebt, meis laat me niet lachen, wil je on topic blijven prima maar hou Lotus erbuiten want kan niets over haar horen ook niet van jou, je kent de manege niet, Lotje niet, je wilt alleen mij een hak zetten, nou prima maar open een topic of hou er over op.

Doe alsjeblieft niet zo defensief en kijk eens met een kennersblik, aan de houding van de rug is alleen al te zien dat het paard pijn aan de benen heeft...... maar hou in dit topic even op over je gehandicapte paard. En ik ken de manege wel en wil niemand een hak zetten, ben alleen fel tegen het berijden van paarden die pijn hebben en dan ook nog voor adoptie worden doorverkocht voor een honderdje meer dan de slachtprijs. Een paard als jouw reddingsobject kan ontaarden in levensgevaarlijk en mensen doden uit noodweer, puur uit wanhoop en pijn. Verder wil ik je geen hak zetten alleen zit het me erg dwars dat je een manege en een dierenarts die hun uiterste best hebben gedaan voor een paard dat helaas is verworden tot chronisch pijnpatient, koste wat koste in leven wilt houden en zodra dit paard weer enigszins licht wordt gebruikt sluit ik ongelukken niet uit.
Het enige wat je kunt doen is een dier als deze verdoven met zakken vol buut en dan zal ze ongetwijfeld af en toe een goede dag hebben en goed lopen maar dat is pas mishandeling.
Je paard is op en top versleten en opgebruikt, Berpie.
Verder hou ik er over op, ik hoop dat jij dat ook doet en het dier een einde gunt.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:56

slimmerik schreef:
Inderdaad, met dat getut en penny gedrag krijg je helaas de paarden die op veetransport naar Italie gaan, gewoon omdat het onhandelbare paarden zijn. Omdat ze nooit de grenzen van het toelaatbare zijn bijgebracht Ja

Goh miste jou al??????
Dappere slimmerik waar was je toch al die tijd??????
Kun je meschien je antwoord even toelichten?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:58

suleilitha schreef:
berpie schreef:

Doe alsjeblieft niet zo defensief en kijk eens met een kennersblik, aan de houding van de rug is alleen al te zien dat het paard pijn aan de benen heeft...... maar hou in dit topic even op over je gehandicapte paard. En ik ken de manege wel en wil niemand een hak zetten, ben alleen fel tegen het berijden van paarden die pijn hebben en dan ook nog voor adoptie worden doorverkocht voor een honderdje meer dan de slachtprijs. Een paard als jouw reddingsobject kan ontaarden in levensgevaarlijk en mensen doden uit noodweer, puur uit wanhoop en pijn. Verder wil ik je geen hak zetten alleen zit het me erg dwars dat je een manege en een dierenarts die hun uiterste best hebben gedaan voor een paard dat helaas is verworden tot chronisch pijnpatient, koste wat koste in leven wilt houden en zodra dit paard weer enigszins licht wordt gebruikt sluit ik ongelukken niet uit.
Het enige wat je kunt doen is een dier als deze verdoven met zakken vol buut en dan zal ze ongetwijfeld af en toe een goede dag hebben en goed lopen maar dat is pas mishandeling.
Je paard is op en top versleten en opgebruikt, Berpie.
Verder hou ik er over op, ik hoop dat jij dat ook doet en het dier een einde gunt.

Sul de foto was op de manege genomen, nogmaals kom eens langs, denk je nou echt dat ik een dier met pijn, meis dan ken je me nog niet.
Vind het alleen erg onsmakelijk dat je er hier over begint, had je ook via pb kunnen doen, wat denk je hiermee te winnen.

slimmerik

pharagirlke schreef:
KiWiKo schreef:

eens... Je moet hem wel straffen als die het gedrag vertoond, een paard heeft niet genoeg hersenen (en da's wetenschappelijk bewezen) om te denken van "oh die klap die ik nu krijg is voor dat gedrag van een kwartier geleden" Dan denkt die: "Wat krijgen we nou Bloos!"

Gaat eigenlijk voor àlle dieren hè.... een hond die wegloopt op de plaats van de overtreding straffen en niet later als ie thuiskomt etc etc.

Laura_Wodan

als het uit angst is, nee maar anders neemt ie je in de zeik, mag die best een klap tussen ze oren hebben, zal die het niet heel snel nog een keer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:00

Ik heb een tem verstuurd, Berpie. je bent nu bewust aan het zoeklen naar reacties die niet in je straatje zijn en daar zit niemand op te wachten.
On topic maar weer Knipoog

Op de foto op de manege had het dier al slechte onderbenen en een dikke spat, Berpie, en een stijve rug. Verder hou ik niet van achterkamertjespolitiek en ook niet van PBtjes versturen, heel Bokt mag lezen wat ik vind Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:03

KiWiKo schreef:

Ben ik helemaal mee eens!
Ken ook mensen die het rijtechnisch niet op kunnen lossen als ze erop zitten en dan eraf gaan en hem dan afrossen nou in mijn ogen kun je dan niet lager zinken.
Mijn merrie steigert ook regematig en grijp gelijk in dan weten ze waar het voor is ben altijd heel eerlijk tegen haar ook met rijden maar als ze de grens overgaat kan ze er soms van langs krijgen!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:06

Tja daar heb ik ook geen moeite mee maar vertel je er ook even bij dat jij over Lotus begonnen bent en niet ik maar nogmaals je bent welkom, slimmerik ook, nee hoor ik ben geen Penny al vins ik het wel een mooi maandblad maar nu je zelf schoonpraten hoe bedoel je schijnheilig, nou weet je dan maar ow, je bent gewoon een super schijnheilige trut, me hier aanvallen over Lotus, een paard die je nopg nooit gezien hebt en een manege giedpraten waarje nog nooit geweest bent, laat me niet lachen schijnheilige trut en jij ook slimmerik, me rechtstreeks aanvallen durf je niet, misselijke figuren, me aanvallen over de rug van een paardje, bah en dt noemt zich paardengek, laat me niet lachen, al breek je je nek erover dan nog zal je een echte paardengek niet herkennen, stakkerds, in het dagelijkse leven geen leven en hier doen alsof je iemand bent, laat me niet lachen zeg, stakkerds

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:08

berpie schreef:
Tja daar heb ik ook geen moeite mee maar vertel je er ook even bij dat jij over Lotus begonnen bent en niet ik maar nogmaals je bent welkom, slimmerik ook, nee hoor ik ben geen Penny al vins ik het wel een mooi maandblad maar nu je zelf schoonpraten hoe bedoel je schijnheilig, nou weet je dan maar ow, je bent gewoon een super schijnheilige trut, me hier aanvallen over Lotus, een paard die je nopg nooit gezien hebt en een manege giedpraten waarje nog nooit geweest bent, laat me niet lachen schijnheilige trut en jij ook slimmerik, me rechtstreeks aanvallen durf je niet, misselijke figuren, me aanvallen over de rug van een paardje, bah en dt noemt zich paardengek, laat me niet lachen, al breek je je nek erover dan nog zal je een echte paardengek niet herkennen, stakkerds, in het dagelijkse leven geen leven en hier doen alsof je iemand bent, laat me niet lachen zeg, stakkerds

he dit klinkt als onmacht ! schelden is een teken van onmacht !

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:08

danieke94 schreef:
berpie schreef:

he dit klinkt als onmacht ! schelden is een teken van onmacht !

Ik scheld niet op jou maar wel op die schijnheilige hierboven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:10

Tjonge, het is gemeld bij de mods en verder gewoon negeren dat gedrag zou ik zeggen en ontopic blijven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

berpie schreef:

Tem!!!!!!
Jij beweert dat ik de manege nooit heb gezien maar dat kun je niet weten!!!!! Verder val je nu persoonlijk aan en scheldt, trut en misselijk figuur hoef ik van niemand te pikken dus ook niet van jou. Verder is het niet aan jou te bepalen of iemand een leven heeft of niet, meid. En je hebt paarden gekken en paardenmensen, ik hoop nog altijd dat ik tot de tweede categorie behoor. En nogmaals, ik ben allesbehalve schijnheilig.
Onze twenter waar we niks in zien en die niet goed is gaat volgende week weg, wij lopen niet weg voor de feiten maar zijn eerlijk tegenover onze dieren.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:12

zoals slimmerik ook volgens mij bedoelt ze gewoon dat je een paard aan moet pakken en anders krijg je een levensgevaarlijke rotbok ! maar dan nog om iemand een trut te noemen ?? dan is het tijd om volwassen te worden maar dat is allemaal offtopic en verder bemoei ik me er ook niet mee !

berpie

slimmerik schreef:
Tjonge, het is gemeld bij de mods en verder gewoon negeren dat gedrag zou ik zeggen en ontopic blijven Haha!

ja had je meschien eerder moeten doen, bovenstaande bericht was zeker ook erg ontopic toch, schijnheil

Nikka

Hè gaan we lekker met iemands topic verklöten?

Als een paard bij mij steigert om ergens onderuit te komen kan hij ook mijn zweep tussen zijn oren vinden. Liever 1 x goed doorkomen dan dat ie een kunstje leert. Zachte heelmeesters en stinkende wonden zullen we maar zeggen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:18

danieke94 schreef:
zoals slimmerik ook volgens mij bedoelt ze gewoon dat je een paard aan moet pakken en anders krijg je een levensgevaarlijke rotbok ! maar dan nog om iemand een trut te noemen ?? dan is het tijd om volwassen te worden maar dat is allemaal offtopic en verder bemoei ik me er ook niet mee !

Ja, dat bedoel ik Danieke. Paarden die als watjes behandeld worden en daardoor de grenzen van het toelaatbare niet kennen, worden van kwaad tot erger. En dan is er vaak nog maar één oplossing: de slager.

Wij hadden ook zo'n paardje. Vervelend, steigeren, bokken etc. Dochterlief durfde er niet meer op. Dochter èn paard de kans gegeven tot zichzelf te komen. Paardje is twee jaar de wei op gegaan.... Na twee jaar was dochterlief in staat de wildste paarden te berijden, dus paard maar weer eens van de wei gehaald.

En ja hoor, bokken en toen één keer steigeren: direct een enorme lel tussen de oren met de bovenhandse zweep. Ja Het was gewoon komisch om te zien hoe het paard achterom keek. Dochter en paard keken elkaar strak aan.... paard heeft nóóit meer één stap verkeerd gezet Haha! En ze zijn nu onafscheidelijk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:20

Nou, dan zegt een welgemikte zweepslag toch meer dan honderd woorden, Slimmerik Knipoog