Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Er zijn natuurlijk heel erg veel gevallen waar men wel sluimerende schades aan de pezen verwaarloost en dat er pas na een tijdje een echte ernstige blessure ontstaat, maar die oude schade is dan wel op het scanbeeld te zien.
Citaat:Dan ben ik erg benieuwd naar die cijfers en statistieken??? Heb ik die gemist soms? Waar kan ik die vinden?
Citaat:Ik vind het altijd zo flauw iemand te beschuldigen van 'de kop in het zand steken' en onwil omdat iemand niet dezelfde mening deelt als jou.
Goofy44 schreef:Die gegevens zijn van vele honderden paarden gedurende het gehele leven bijgehouden en verzameld, gebundeld en uitgegeven, dit onder hetzelfde trainings- en rijdregime. Dat is in de meeste landen gebeurd en door verschillende personen.
.
Heb je namen? uitgevers? ISDN-nummers? Ik ben ook heel benieuwd... Ik verslind graag vanalles van met rijden en trainen en alles daaromheen met maken heeft, en ik heb straks twee weken vrij..... Als er echt zo'n naslagwerk is dan MOET ik die hebben
Goofy44 schreef:De "One-liners" die inhoudelijk weinig voorstellen, klinken in paardrijland in het algemeen aardig.
LDRD schreef:Maar de vraag blijft vooralsnog hoe die peesproblemen er nou komen.
jasmijn78 schreef:LDRD was me voorHeb je namen? uitgevers? ISDN-nummers? Ik ben ook heel benieuwd... Ik verslind graag vanalles van met rijden en trainen en alles daaromheen met maken heeft, en ik heb straks twee weken vrij..... Als er echt zo'n naslagwerk is dan MOET ik die hebben
. Lovely schreef:Een groot deel door verwaarlozing van kleine beschadigingen door overbelasting. Een iets kleiner groot deel door te vroeg weer de belasting te verhogen terwijl de (kleinere) schade nog niet afdoende geheeld is. Een klein deel door grote impact die beter gemanagd had moeten worden en dan blijven er ook nog de absolute pechgevallen over.
De plaatsen waar deze gegevens verzameld konden worden, liggen ook voor de hand, anders kon dit niet. Tact schreef:Het zijn (C)opyright gegevens waarnaar gevraagd wordt, die niet publiek/openbaar en vrij toegankelijk zijn. Je zal per pagina of per publicatie voor de gegevens moeten betalen.
Tact schreef:Dus geen populair paardenblad of - boek om met een krentenbol te lezen.....
Tact schreef:De plaatsen waar deze gegevens verzameld konden worden, liggen ook voor de hand, anders kon dit niet.
jasmijn78 schreef:Als jij het weet kun je toch gewoon antwoord geven?
randalinpony schreef:Nog even terug over die peesblessures: ik zou daar inderdaad conclusies aan kunnen verbinden. En dat doe ik ook. Ik ben voorzichtig met mijn paarden, ik train heel langzaamaan met een opbouwende intensiteit, ik vermijd ten allen tijde slechte of zware bodems (als dat tijdelijk niet trainen betekent: pech.) Ik ben van de los en uitstappen, scheelt ook.
Dat zijn wel allemaal factoren die bijdragen aan het gezond houden.
....
Lees vooral dit!Citaat:ik train heel langzaamaan met een opbouwende intensiteit,
)