Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paardentango schreef:He, EstherHegt, lees nou goed wat er staat, ik zeg nergens dat jij iets insinueert, de mevrouw op het filmpje vertelt iets, en er zijn vele theorienen over dit filmpje. Die 'iets' insinueren.
Omdat iemand anders er iets bij zegt? Zet dan gewoon het geluid van het filmpje uit, dan zie je dat een paard een veulen doodt, punt uit. Wat de reden is, telt in dit kader niet, het filmpje toont aan dat je ongelijk had met je uitspraak. Geef dat dan gewoon toe en ga niet lopen draaien. Dit maakt namelijk een goede discussie onmogelijk. Paardentango schreef:Insinuaties over paardengedrag zijn aan de orde van de dag, dat doe ik vanuit mijn achtergond, en op basis van vragen aan anderen etc. etc. Dat doet een ander vanuit berekeningen en optelsommen.
Daar kunnen andere conclusies uitkomen.
Paardentango schreef:'Een zwaluw maakt geen zomer', oftewel niet iedere donkergekleurde medemens is een misdadiger. Kom nou toch.
Alleen, om nou een discussie met alleen mij te voeren lijkt me niet zo relevant en leerzaam. Dat kan wel, maar niet hier.
Daar waar het gaat om gelijk ben ik bereid iedereen gelijk te geven, het maakt me niet uit, ik vind het hoogstens jammer dat er dan niet dezelfde bereidheid is als die ik heb. Verder willen kijken, en me te verdiepen in de denkwereld van paarden.
Als je dat gaat doen raak je steeds meer verwonderd over mensen, maar vooral hun gedrag. Bazig, boosaardig, snel geirriteerd, konstant aan je plukken noem het maar op.
Paardentango schreef:Foei, dat ik heb gezegd nooit, terwijl ik op de hoogte ben van dat het wèl zo is.
Foei PT.
Zoiets?
Citaat:paarden zijn in werkelijkheid nogal vredelievende dieren, ze vermoorden elkaar niet zoals de vele filmpjes wel doen vermoeden.
Paardentango schreef:Blijf bij de stelling: Paarden vermoorden elkaar niet. Dat het wel gebeurt, en gebeurd is klopt, maar het zegt niet veel over paarden in het algemeen, en zo wordt het wel gepresenteerd.

Ik zal voortaan idd over ik spreken ipv we, wel zo netjes en overzichtelijk.Paardentango schreef:De roze wolk, is het droombeeld wat 'men' tegenwordig heeft over paardenhouderij.
Citaat:Het wrdt gepresenteerd als moeten, alle paarden moeten.. en daar zet ik vraagtekens bij. Is dat zo?
Lusitana schreef:Ik kom zomaar even binnenvallen, want wil even kwijt dat ik soms toch wel hevig teleurgesteld ben in wetenschappers. Er is nl ook ooit nog eens door wetenschappers beweerd dat paarden geen persoonlijkheid hebben, want ze doen allemaal hetzelfde...
Paardentango schreef:Weer een aparte vraag, wie is de primaire bron, onderzoeksvraag, conclusie, gepubliceerd... ? Huh ?
Zijn de paarden op het filmpje jouw paarden, en mag ik vragen wat je hier precies mee bedoelt pf wil zeggen?
Ik zocht naar een hooiberg, maar die vond ik niet, en toch heet het filmpje hooibergwijsheid?
En wat tzalwelnietwaarzijn ?