Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Het zijn allemaal ruiters uit de Sjef school. Dezelfde Sjef die op het symposium loopt te verkondigen dat LDR niet wordt toegepast bij paarden jonger dan 6 jaar.
En als jij Mireille, denkt dat ze die jonge hengsten thuis met een los teugeltje rijden dan heb je het héél erg mis.
En het heeft niets te maken met hanteren omdat ze jong zijn, want in de ring moet de slof er ook af.
janderegelaa schreef:Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in weer een welles/nietes discussie.
janderegelaa schreef:Er valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Behalve dat er legio ruiters aan de top rijden die met de hengstenkeuring wél zonder slof rijden. Hebben die hun paarden dan verdooft ofzo?
horseyfries schreef:Als je dingen zwart-wit stelt dan lok je dat toch zelf uit?
Probeer ook eens wat begrip te tonen voor andere opvattingen!
janderegelaa schreef:horseyfries schreef:Als je dingen zwart-wit stelt dan lok je dat toch zelf uit?
Probeer ook eens wat begrip te tonen voor andere opvattingen!
Het probleem van een discussie met vrouwen en personen met vrouwelijke trekjes is dat ze emotioneel worden en er daardoor geen objectieve discussie gehouden kan worden.
Als je ziet wat een antwoorden je soms geeft dan denk ik echt "je hebt niet gelezen óf je hebt gelezen wat je wilt lezen."
Ik krijg commentaren als "ik begrijp niet waarom je nog mee discusseert en je hebt er geen verstand van " terwijl werkelijk niemand hier welke bewering ook kan onderbouwen.
Ik begrijp niet goed waarom er op een op de persoon aanvallende manier gediscusseert moet worden. Ik persoonlijk zie dat meer als een vorm van onmacht omdat iemand zo nodig zn gelijk moet halen.
Tyrza schreef:Vandaag weer heerlijk gereden, stap net van het peerd af. Wat ik mij afvroeg: als een paard die achter de loodlijn loopt ook achter de teugel loopt, hoe kan het dan dat er toch durchlassegkeit en losgelatenheid is? Deze punten zijn van belang voor het uitvoeren van de oefening en dus ook een onderdeel van het geven van een punt (beoordelingsfactor) door de jury (althans, de GP jury waar ik dit weekend stage mee liep, vond dat errug belangrijk)
Tyrza schreef:Precies! Maar DAT is juist wel wat bepaalde mensen hier zeggen: achter de loodlijn = achter het bit = geen goede aanleuning.
Citaat:Hiervoor krijg je een Officiele Waarschuwing (OW). Dit is je eerste OW binnen 6 maanden na je terugkomst op bokt, wat voor jou inhoudt dat je 3 maanden geband zal worden.
Karl66 schreef:Niet enkel door LDR toe te passen!Ze heeft het namelijk wel bereikt door LDR in haar training toe te passen.
horseyfries schreef:Fout, daar projecteren jullie mijn beeld op, omdat iemand hier mij toevallig op dat paard heeft bezig gezien.Bij Q is het wel duidelijk: hij projecteert het beeld van zijn eigen verreden paard als voorbeeld voor iets heel anders: LDR. Wat is jouw excuus?
Mireille1970 schreef:Maar over die dingen mag je dan een ander topic openen...Geloof me, de meeste ellende gebeurt thuis en bij mensen die je niet verwacht!! en dat heeft NIETS met LDR te maken!
Tyrza schreef:Die hoeft niet achter de teugel te lopen, maar kan geen losse aanleuning hebben tenzij jij véél gewicht in je hand hebt.Vandaag weer heerlijk gereden, stap net van het peerd af. Wat ik mij afvroeg: als een paard die achter de loodlijn loopt ook achter de teugel loopt, hoe kan het dan dat er toch durchlassigkeit en losgelatenheid is? Deze punten zijn van belang voor het uitvoeren van de oefening en dus ook een onderdeel van het geven van een punt (beoordelingsfactor) door de jury (althans, de GP jury waar ik dit weekend stage mee liep, vond dat errug belangrijk)
horseyfries schreef:Toch is het uit je opmerkingen heel duidelijk op te maken dat je LDR rijden verwart met geen aanleuning of trekken, terwijl iedereen die het doet je vertelt dat het niet zo is blijf je dat doen.
Ik heb even gekeken bij de berichten van SP, blijkbaar is commentaar op moderators de reden van de ban. Wat misschien wel bewijst dat het commentaar terecht was. Dus drie maanden zwijgen, maar wel je punt gemaakt!
@ Jan: ten eerste houdt ik niet van veralgemenen van vrouwen, we zijn allemaal mensen. Het zegt wel veel over wat voor man jij bent....Ten tweede moet je alles misschien toch nog eens terug lezen, jij doet precies dezelfde dingen waar je anderen (mij?) van beschuldigt. Er zijn je veel inhoudelijke vragen gesteld, die vermijd je dan en gooit er gewoon weer een andere uitgesproken mening tegenaan waardoor je niet de indruk geeft nagedacht te hebben over iets.
Tyrza schreef:Kan gewoon niet anders Mireille! Het is voor mij onmogelijk voor te stellen, al haal ik even het rijtechnische gedeelte ervan weg, dat een paard die zo fijn aanvoelt, los door het lijf loopt, aan het been is, de hand volgt en met elke millimeter te bewerken is, niet correct aan de hulpen staat. Gaat er bij mij gewoon niet in.
Peerd waar ik net heb opgezeten heeft 3 weken rust gehad ivm een kou. En dan in 3 dagen weer zo blij aan het werk en bijna weer zo op conditie als voor de rust. Zegt voor mij genoeg...
horseyfries schreef:Ik weet niet waar jij dat elke keer weer vandaan haalt.Toch is het uit je opmerkingen heel duidelijk op te maken dat je LDR rijden verwart met geen aanleuning of trekken, terwijl iedereen die het doet je vertelt dat het niet zo is blijf je dat doen.
Mireille1970 schreef:Probeer de theorie eens te begrijpen voor je het onzin noemt.gebaseerd op de wijze woorden van?.......... en van wanneer? en wie zegt dat?
Laat de theorie eens los en ga dan eens in de praktijk voelen wat er allemaal kan... er kan zoveel meer dan omschreven is... en dat binnen het omschrevene!