DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:44

Er is nog een heleboel wat kan gebeuren tussen op hol slaan en braaf rondrijden in, wat je wel beter onder controle houdt met een slof.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:47

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in weer een welles/nietes discussie.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:52

Als je dingen zwart-wit stelt dan lok je dat toch zelf uit?
Probeer ook eens wat begrip te tonen voor andere opvattingen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:55

janderegelaa schreef:
Het zijn allemaal ruiters uit de Sjef school. Dezelfde Sjef die op het symposium loopt te verkondigen dat LDR niet wordt toegepast bij paarden jonger dan 6 jaar.

En als jij Mireille, denkt dat ze die jonge hengsten thuis met een los teugeltje rijden dan heb je het héél erg mis.

En het heeft niets te maken met hanteren omdat ze jong zijn, want in de ring moet de slof er ook af.

Waar lees je dat?

En ehm... wie noem je ruiters uit de Sjef-school?

Happie? Werkte ik mee samen in de tijd dat hij nog groom was bij Leida en hij nam daarna mijn baantje over bij de KWPN voorzitter, hij heeft zijn sporen verdient bij onze Anne.

Edward? Groot geworden met Nicole en eigen inbreng, lijkt in de rijderij niets op Sjef en Anky... kijk maar eens goed. Tussen ergens lessen en precies dat doen wat je trainer zegt zit op dat niveau een groot verschil. Jeanette H. is bij Sjef gaan lessen maar haakte na les 1 af omdat Sjef vond dat ze terug naar de B moest, terug naar de B van Basis. Alleen maar nageven, controleren, rondjes rijden, geen oefeningen, basis basis basis... Edward slaat dat stuk over... en niet omdat Sjef dat wil!

Heb zelf ooit geholpen het door Tineke in elkaar gezette kur voor dekhengsten in goede banen te leiden. Ik kan je zeggen: niets zo gevaarlijk! En toch stuk voor stuk hengsten die al wel wat gewend waren, maar zelfs de training was elke keer weer staats-gevaarlijk... dat vergt wat hoor.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:55

janderegelaa schreef:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in weer een welles/nietes discussie.

Dan moet je daar ook niet om roepen, je vraagt er toch om?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:59

Er valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Behalve dat er legio ruiters aan de top rijden die met de hengstenkeuring wél zonder slof rijden. Hebben die hun paarden dan verdooft ofzo?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:08

janderegelaa schreef:
Er valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Behalve dat er legio ruiters aan de top rijden die met de hengstenkeuring wél zonder slof rijden. Hebben die hun paarden dan verdooft ofzo?

hahahahaha oeps durf het bijna niet te zeggen maar ehm: heel veel wel Bloos Bloos

Maar uiteraard niet allemaal, maar ehm niet elk paard is hetzelfde hoor! Je mag niet elk paard over een kam scheren, heel afhankelijk van paard, dag, vorm, zin.

Sprong Leida nog gillend van Lancet af als 4 jarige hengst op Indoor Brabant, nu loopt hij nog steeds als hengst op OS en WK zonder enkel probleem...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:55

horseyfries schreef:

Het probleem van een discussie met vrouwen en personen met vrouwelijke trekjes is dat ze emotioneel worden en er daardoor geen objectieve discussie gehouden kan worden.

Als je ziet wat een antwoorden je soms geeft dan denk ik echt "je hebt niet gelezen óf je hebt gelezen wat je wilt lezen."

Ik krijg commentaren als "ik begrijp niet waarom je nog mee discusseert en je hebt er geen verstand van " terwijl werkelijk niemand hier welke bewering ook kan onderbouwen.

Ik begrijp niet goed waarom er op een op de persoon aanvallende manier gediscusseert moet worden. Ik persoonlijk zie dat meer als een vorm van onmacht omdat iemand zo nodig zn gelijk moet halen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:01

janderegelaa schreef:
horseyfries schreef:

Het probleem van een discussie met vrouwen en personen met vrouwelijke trekjes is dat ze emotioneel worden en er daardoor geen objectieve discussie gehouden kan worden.

Als je ziet wat een antwoorden je soms geeft dan denk ik echt "je hebt niet gelezen óf je hebt gelezen wat je wilt lezen."

Ik krijg commentaren als "ik begrijp niet waarom je nog mee discusseert en je hebt er geen verstand van " terwijl werkelijk niemand hier welke bewering ook kan onderbouwen.

Ik begrijp niet goed waarom er op een op de persoon aanvallende manier gediscusseert moet worden. Ik persoonlijk zie dat meer als een vorm van onmacht omdat iemand zo nodig zn gelijk moet halen.

Als ik het hier even mag openen:

Er is al 1000x inhoudelijk gereageerd MET onderbouwing.

Als jij dan met FEITEN en STELLINGEN komt die gewoon helemaal niet waar zijn, dan word je daarop aangekeken ja...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:17

Vandaag weer heerlijk gereden, stap net van het peerd af. Wat ik mij afvroeg: als een paard die achter de loodlijn loopt ook achter de teugel loopt, hoe kan het dan dat er toch durchlassigkeit en losgelatenheid is? Deze punten zijn van belang voor het uitvoeren van de oefening en dus ook een onderdeel van het geven van een punt (beoordelingsfactor) door de jury (althans, de GP jury waar ik dit weekend stage mee liep, vond dat errug belangrijk)
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 30-08-06 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:25

Tyrza schreef:
Vandaag weer heerlijk gereden, stap net van het peerd af. Wat ik mij afvroeg: als een paard die achter de loodlijn loopt ook achter de teugel loopt, hoe kan het dan dat er toch durchlassegkeit en losgelatenheid is? Deze punten zijn van belang voor het uitvoeren van de oefening en dus ook een onderdeel van het geven van een punt (beoordelingsfactor) door de jury (althans, de GP jury waar ik dit weekend stage mee liep, vond dat errug belangrijk)

ALS dat het geval is, moet je opnieuw beginnen hihi, want dan ben je heel verkeerd bezig en is enige durchlassigkeit ofzo niet mogelijk. Lossigheid bij een los paard wel, maar dat is dan van nature en niet gereden zoals we het hier bedoelen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:27

Precies! Maar DAT is juist wel wat bepaalde mensen hier zeggen: achter de loodlijn = achter het bit = geen goede aanleuning.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:28

Tyrza schreef:
Precies! Maar DAT is juist wel wat bepaalde mensen hier zeggen: achter de loodlijn = achter het bit = geen goede aanleuning.

Dat zijn mensen die het nooit ervaren hebben en die krampachtig vasthouden aan één manier van aanleuning en daarin geen verandering aanbrengen...

Immers, als je hebt ervaren een juiste aanleuning niet te laten vastroesten maar juist veel af te wisselen en zo steeds ronder en meer bovenin en meer door links en rechts eraan te kunnen houden en erdoorheen te kunnen houden daar waar jij dat wilt en wanneer jij dat wilt, en dan die durchlassigkeit en lossigheid ervaren hebben, die zouden ook weten dat er een waanzinnige wereld van verschil tussen achter de loodlijn en achter de teugel is...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:33

Kan gewoon niet anders Mireille! Het is voor mij onmogelijk voor te stellen, al haal ik even het rijtechnische gedeelte ervan weg, dat een paard die zo fijn aanvoelt, los door het lijf loopt, aan het been is, de hand volgt en met elke millimeter te bewerken is, niet correct aan de hulpen staat. Gaat er bij mij gewoon niet in.

Peerd waar ik net heb opgezeten heeft 3 weken rust gehad ivm een kou. En dan in 3 dagen weer zo blij aan het werk en bijna weer zo op conditie als voor de rust. Zegt voor mij genoeg...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:46

Precies!!

Maar Tyrz, zou het niet heel veel uitmaken dat je zo dicht op de top en het vuur hebt gezeten en daardoor heel veel hebt gezien en meegemaakt en kunnen opslaan... waardoor je een ander beeld hebt?

Je weet en herkent daardoor meer.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:32

Tot over 3 maanden mensen, ik zal jullie missen!

Citaat:
Hiervoor krijg je een Officiele Waarschuwing (OW). Dit is je eerste OW binnen 6 maanden na je terugkomst op bokt, wat voor jou inhoudt dat je 3 maanden geband zal worden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:57

HUH????????????? Wat heb ik gemist?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:06

Karl66 schreef:
Ze heeft het namelijk wel bereikt door LDR in haar training toe te passen.
Niet enkel door LDR toe te passen!
horseyfries schreef:
Bij Q is het wel duidelijk: hij projecteert het beeld van zijn eigen verreden paard als voorbeeld voor iets heel anders: LDR. Wat is jouw excuus?
Fout, daar projecteren jullie mijn beeld op, omdat iemand hier mij toevallig op dat paard heeft bezig gezien.
Ik heb ook zat andere paarden gereden om hier ook een praktijkbeeld bij te kunnen vormen.
Daarbij beweer ik ook absoluut niet dat ik op topniveau rij o.i.d., maar ik ben me wel zeer bewust van hoe een stap vooruit in mijn rijden eruit moet zien - en dat is onafhankelijk van wedstrijdresultaten.
Mireille1970 schreef:
Geloof me, de meeste ellende gebeurt thuis en bij mensen die je niet verwacht!! en dat heeft NIETS met LDR te maken!
Maar over die dingen mag je dan een ander topic openen... Pling
Tyrza schreef:
Vandaag weer heerlijk gereden, stap net van het peerd af. Wat ik mij afvroeg: als een paard die achter de loodlijn loopt ook achter de teugel loopt, hoe kan het dan dat er toch durchlassigkeit en losgelatenheid is? Deze punten zijn van belang voor het uitvoeren van de oefening en dus ook een onderdeel van het geven van een punt (beoordelingsfactor) door de jury (althans, de GP jury waar ik dit weekend stage mee liep, vond dat errug belangrijk)
Die hoeft niet achter de teugel te lopen, maar kan geen losse aanleuning hebben tenzij jij véél gewicht in je hand hebt.
Dit kan heel makkelijk, omdat de meeste juries - net als de meesten hier - er nooit bij stil hebben gestaan en/of over hebben nagedacht dat daar een wezenlijk verschil in aanleuningskwaliteit in zit.

Hey SP? Waar heb jij een OW voor gekregen dan? Toch niet in DIT topic... Verward (antwoordt maar over 3 maanden Doei, doei )

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:16

Toch is het uit je opmerkingen heel duidelijk op te maken dat je LDR rijden verwart met geen aanleuning of trekken, terwijl iedereen die het doet je vertelt dat het niet zo is blijf je dat doen.

Ik heb even gekeken bij de berichten van SP, blijkbaar is commentaar op moderators de reden van de ban. Wat misschien wel bewijst dat het commentaar terecht was. Dus drie maanden zwijgen, maar wel je punt gemaakt! Knipoog

@ Jan: ten eerste houdt ik niet van veralgemenen van vrouwen, we zijn allemaal mensen. Het zegt wel veel over wat voor man jij bent....
Ten tweede moet je alles misschien toch nog eens terug lezen, jij doet precies dezelfde dingen waar je anderen (mij?) van beschuldigt. Er zijn je veel inhoudelijke vragen gesteld, die vermijd je dan en gooit er gewoon weer een andere uitgesproken mening tegenaan waardoor je niet de indruk geeft nagedacht te hebben over iets.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:17

Toch bijzonder:

Die hoeft niet achter de teugel te lopen, maar kan geen losse aanleuning hebben tenzij jij véél gewicht in je hand hebt.
Dit kan heel makkelijk, omdat de meeste juries - net als de meesten hier - er nooit bij stil hebben gestaan en/of over hebben nagedacht dat daar een wezenlijk verschil in aanleuningskwaliteit in zit.

gebaseerd op de wijze woorden van?.......... en van wanneer? en wie zegt dat?

Laat de theorie eens los en ga dan eens in de praktijk voelen wat er allemaal kan... er kan zoveel meer dan omschreven is... en dat binnen het omschrevene!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:18

horseyfries schreef:
Toch is het uit je opmerkingen heel duidelijk op te maken dat je LDR rijden verwart met geen aanleuning of trekken, terwijl iedereen die het doet je vertelt dat het niet zo is blijf je dat doen.

Ik heb even gekeken bij de berichten van SP, blijkbaar is commentaar op moderators de reden van de ban. Wat misschien wel bewijst dat het commentaar terecht was. Dus drie maanden zwijgen, maar wel je punt gemaakt! Knipoog

@ Jan: ten eerste houdt ik niet van veralgemenen van vrouwen, we zijn allemaal mensen. Het zegt wel veel over wat voor man jij bent....Ten tweede moet je alles misschien toch nog eens terug lezen, jij doet precies dezelfde dingen waar je anderen (mij?) van beschuldigt. Er zijn je veel inhoudelijke vragen gesteld, die vermijd je dan en gooit er gewoon weer een andere uitgesproken mening tegenaan waardoor je niet de indruk geeft nagedacht te hebben over iets.

Precies...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:22

Tyrza schreef:
Kan gewoon niet anders Mireille! Het is voor mij onmogelijk voor te stellen, al haal ik even het rijtechnische gedeelte ervan weg, dat een paard die zo fijn aanvoelt, los door het lijf loopt, aan het been is, de hand volgt en met elke millimeter te bewerken is, niet correct aan de hulpen staat. Gaat er bij mij gewoon niet in.

Peerd waar ik net heb opgezeten heeft 3 weken rust gehad ivm een kou. En dan in 3 dagen weer zo blij aan het werk en bijna weer zo op conditie als voor de rust. Zegt voor mij genoeg...

Inderdaad ja! Dat sommige anderen dat niet voor elkaar krijgen, wil toch niet zeggen dat het niet bestaat?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:24

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:29

horseyfries schreef:
Ik weet niet waar jij dat elke keer weer vandaan haalt.
Als je niet snapt waar ik het over heb, hoe kan je dan beweren dat ik onzin verkoop?
Mireille1970 schreef:
gebaseerd op de wijze woorden van?.......... en van wanneer? en wie zegt dat?

Laat de theorie eens los en ga dan eens in de praktijk voelen wat er allemaal kan... er kan zoveel meer dan omschreven is... en dat binnen het omschrevene!
Probeer de theorie eens te begrijpen voor je het onzin noemt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:29

Wauw even oftopic: had nooit verwacht dat jullie het zo druk hadden als Mod's met al die Schaduwaccounts en Bans....... Petje af. Is bijna een dagtaak.......... PFF