Horseware schreef:Niet wat meer werkhouding omdat je sowieso begint met alles in de stretch uitvoeren en je maar een half uurtje hebt om in te sturen. Ik heb gewoon een volledige training opgenomen, niet specifiek de moeilijke stukken. Ik wil weten of ik mijn training zo goed opbouw. Normaal rij ik 45 minuten dus 15 minuten meer om aan de werkhouding te werken.
Nog een reden waarom nog niet zoveel werkhouding: ik wil eerst weten of ik het goed doe door het op deze manier te vragen. Vindt hij de opbouw goed en vindt hij de werkhouding goed, dan ga ik nog meer oefenen op deze manier, maar ik wil hem niets verkeerd aanleren dus eerst maar kijken of Will nog op- of aanmerkingen heeft voordat ik de verkeerde dingen bevestig. Ik voel namelijk dat zodra ik werkhouding vraag hij liefst net wat achter het bit kruipt. Ik weet niet wat ik daar aan moet doen dus dat heb ik ook gevraagd aan Will.
Of ik mezelf en m'n paard genoeg uitdaag? Misschien niet, maar dat is ook mijn doel niet. Ik bouw liever langzaam op vanuit datgene wat bevestigd is. Misschien doe ik er daardoor langer over, so be it. Is voor mij geen probleem. Hier voel ik mij goed bij. Zonde vind ik het dus ook niet.
Voor mij hoeft het hoofd nog niet stiller. Ik vind het fijn dat hij wat meebeweegt met zijn hoofd. Hij krijgt alle vrijheid.
Met handen hoog heb je meer contact met de mondhoeken dan met de lagen en dat is wat ik wil. Dat is dus ook bewust. Wel kan ik inmiddels proberen mijn handen wat meer bij elkaar te doen.
Als je er zelf niet aan toe bent, moet je het niet doen. Je hebt alle tijd. Haastige spoed is zelden goed. Ik denk dat je er goed aan doet om eerst aan WF te vragen of je op de goede weg zit. Anders moet je jezelf straks weer dingen afleren.