Leandro heeft dikke kaken, waardoor hij moeite heeft met het ontspannen van de kaak. We zijn er nu mee bezig hem iets te laten zakken. Dat is nog wel erg moeilijk.
En idd, we zijn nog B

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:(Stuk van Goofy staat op pag. 117 je eerste foto heeft dus nog wel gymnastische waarde, je tweede foto niet, maar wel goed voor ontspanning! dus zeker wel zo laten lopen.)
Evelijn schreef:Volgens mij sla je de spijker op z'n kop Hermelientje. Als z'n neus te laag komt, dan kan hij gewoon niet meer z'n achterbenen er goed onder brengen en dus z'n rug ook niet meer bol maken.
LoveLeandro schreef:
Goofy44 schreef:-----> bij een gebroken trens NOOIT in twee teugels gelijktijdig hoge en gelijke teugelspanning
LoveLeandro schreef:--> bij een gebroken trens NOOIT in twee teugels gelijktijdig hoge en gelijke teugelspanning
Alleen vraag ik me af wat je hiermee bedoelt.
Ik heb een dubbelgebroken bit.
Goofy44 schreef:Als een linker voorbeen naar voren komt, bv in draf, dan geef je daar heel subtiel de ruimte via de linker vuist. Met de rechter vuist houdt je de spanning gelijk of kan je die subtiel met de vuist verhogen. De teugelspanning, vooral bij hoge teugelspanning beinvloed in sterke mate de bewegingsafwikkeling van de benen. Je beinvloedt dus de gang van je paard. Dus als je inwerkt met de hand, bv bij een halve ophouding, dan knijp je niet beide vuisten gelijktijdig aan. De vuist die je aanknijpt is de vuist aan de kant waar het voorbeen NIET naar voren gaat..... Laat je niet verleiden tot "zagen". Dit is iets heel anders....
De kans dat dit uitgelegd wordt of dat je hierover iets hoort, is uitermate klein. Het werkt echter bij elk paard. Bedenk dat dit past binnen het raamwerk van traditione hulpen.
Milly_ schreef:Ik volg dit topic al een tijdje, en vind het heel interessant.
Soms lijkt het nog een beetje chinees voor mij, maar begrijp het in grote lijnen wel.
Ook vind ik dat jullie een heel goed oog hebben hiervoor.
Op een plaatje lijkt het veel makkelijker dan op een echte foto, of in real life.
Ik weet dat jullie niet echt warm lopen om nog veel fotos te beoordelen,
maar ik zou toch graag weten of deze foto er begint op te lijken, of dat ik volledig verkeerd bezig ben? Dus ik hoef niet persé een uitgebreide beoordeling, wel of ik de goede weg op ben, en of dit paard al wat over de rug loopt.
beetje onduidelijke foto (zonder zadel, daarom zit ik ook wat naar achter->hoge schoft)
Milly_ schreef:Ik quote mezelf nog eens...
Over welke manier heb jij het?Citaat:Paard wordt anders gereden, dan op de manier zoals je nu vaak ziet
Met andere woorden, dit is geen juist ruggebruik?Citaat:- aanspanning bovenlijn: bekken-lenden-rug
--- weinig aanspanning, weinig bolling, weinig ronding
Rhodos schreef:Ik zou nog graag wat extra uitleg willen over:
Paard wordt anders gereden, dan op de manier zoals je nu vaak ziet
Over welke manier heb jij het?
Citaat:- aanspanning bovenlijn: bekken-lenden-rug
--- weinig aanspanning, weinig bolling, weinig ronding