Goofy44 schreef:Als een linker voorbeen naar voren komt, bv in draf, dan geef je daar heel subtiel de ruimte via de linker vuist. Met de rechter vuist houdt je de spanning gelijk of kan je die subtiel met de vuist verhogen. De teugelspanning, vooral bij hoge teugelspanning beinvloed in sterke mate de bewegingsafwikkeling van de benen. Je beinvloedt dus de gang van je paard. Dus als je inwerkt met de hand, bv bij een halve ophouding, dan knijp je niet beide vuisten gelijktijdig aan. De vuist die je aanknijpt is de vuist aan de kant waar het voorbeen NIET naar voren gaat..... Laat je niet verleiden tot "zagen". Dit is iets heel anders....
De kans dat dit uitgelegd wordt of dat je hierover iets hoort, is uitermate klein. Het werkt echter bij elk paard. Bedenk dat dit past binnen het raamwerk van traditione hulpen.
Ok, dit leer ik dus wel van mijn juf. Maar op de rijvereniging vinden ze dat maar raar. Ik mag niet meeduwen zoals zij dat noemen. Mijn paardrijjuf
laat me als het ware (heel licht) meeboksen met de bewegingen van mijn paard. Dus om en om kleinde duwtjes geven met de hand.
Maar mijn juf is wel een zeldzaam exemplaar hoor, daar zijn er niet veel van.
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 08-11-07 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt