janderegelaa schreef:Achter de loodlijn kan in rijkunstige zin nog steeds met aanleuning zijn immers het paard zoekt je hand op. Rijtechnisch is het dan weer niet goed maar als je rijkunstig gezien het paard daar ook weer weg kunt rijden........
Helemaal mee eens...!
[/quote]
Achter de loodlijn is helemaal geen aanleuning, het is onttrekken aan je hand. Volgens mij is dat les 1. Ik kan niet begrijpen dat jullie hier nog over discusseren.
Het heeft zelfs niets met LDR te maken alhoewel ze het paard in de training wel achter de loodlijn trekken alleen met een andere motivatie.
[/quote]
En IK kan niet begrijpen dat je als je helemaal GEEN verstand van zaken hebt, hetgeen uit bovenstaande blijkt voor meer dan 200%, je dan nog steeds mee-discussieert!!
Les 1 : In aanleuning de neus meer terug heeft niets te maken met aan je hand onttrekken, dat laatste is als je paard niet aan je hand met de drang naar voren blijft, maar zich verstopt door zich op te rollen en je niets in je hand hebt... verzet als het ware maar dan gecamoufleert. Een klein beetje ruiter herkent dit MEGA verschil.
Les 2 : LDR en Trekken hebben niets met elkaar te maken!