Ik ga weer verder met nuttige zaken met dit mooie weer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:wat vind jij ervan Aillil?
in vergelijk met de eerdere net zadelmakke paarden die hier door nederlandse ruiters werden aangereden?
Professor schreef:Snap 1 ding niet, dat hij de zweep niet in de binnenhand neemt, juist om het paard te leren te reageren op het binnenbeen. Men ziet duidelijk op de linkerhand dat het paard kijkt naar de zijde van de zweep, dat vind ik niet logisch, neem die zweep aan de binnen zijde ter ondersteuning van het binnenbeen. Daardoor moet de ruiter te veel corrigeren met de rechterhand wat eigenlijk onnodig is wanneer men de zweep aan de binnenzijde heeft.
Ailill schreef:Professor schreef:Snap 1 ding niet, dat hij de zweep niet in de binnenhand neemt, juist om het paard te leren te reageren op het binnenbeen. Men ziet duidelijk op de linkerhand dat het paard kijkt naar de zijde van de zweep, dat vind ik niet logisch, neem die zweep aan de binnen zijde ter ondersteuning van het binnenbeen. Daardoor moet de ruiter te veel corrigeren met de rechterhand wat eigenlijk onnodig is wanneer men de zweep aan de binnenzijde heeft.
Is dit nou werkelijk het hoofdpunt waar jij je aan stoort?
Ailill schreef:Is dit nou werkelijk het hoofdpunt waar jij je aan stoort?
O wacht, zo staat het natuurlijk in de boeken
Professor schreef:Snap 1 ding niet, dat hij de zweep niet in de binnenhand neemt, juist om het paard te leren te reageren op het binnenbeen. Men ziet duidelijk op de linkerhand dat het paard kijkt naar de zijde van de zweep, dat vind ik niet logisch, neem die zweep aan de binnen zijde ter ondersteuning van het binnenbeen. Daardoor moet de ruiter te veel corrigeren met de rechterhand wat eigenlijk onnodig is wanneer men de zweep aan de binnenzijde heeft.
Professor schreef:Ailill schreef:Is dit nou werkelijk het hoofdpunt waar jij je aan stoort?
O wacht, zo staat het natuurlijk in de boeken
Meneer Ailill, sorry maar waar haalt u die wijsheid vandaan? Denkt u nu echt dat ik zulke dingen grappig vind, denk toch wel dat ik echt vele paarden aangereden heb en verder getraind heb, waarom steeds deze niet relevante opmerkingen, wij discussiëren hopelijk en gaan niet steeds dingen schrijven die u verondersteld, hoop dat u eens begrijpt dat ik meer in de praktijk doe en gedaan heb als menigeen.
aub houdt u het bij het thema.
nombrado schreef:Ailill schreef:Van het paard los in de bak? Vliegend
neejoh, van die onder het zadel....![]()
die los, vind ik ook wel gaaf! (alleen zou ik het niet doen met mijn mooie zadel, als de dood dat ze even lekker gaan rollen)
Ailill schreef:burl schreef:Ik vind die spaanse paarden toch vaak anders lopen dan een warmbloed.
Weinig afdruk en ik mis het zweefmoment. En vaak stamperig in het voorbeen.
Burl, het paard in het filmpje is geen PRE volgens mij. Ik denk dat het een warmbloed is, of i.i.g. een kruising.
burl schreef:setteke schreef:Het zijn sowieso 2 verschillende paarden onder die jongemanWarmbloeden waarschijnlijk.
Ik bedoel het jonge paard op 1.40 min.
burl schreef:Ik heb het niet over hoe het paard mogelijk gereden kan worden of nu gereden wordt.
Ik heb het over de draf van het paard. Ik zie deze draf vaak vaak bij spaanse paarden.