Moll schreef:dat ligt er aan an welke zijde het paard meer of minder gebogen is
wordt een paard dan rechter van schoudervoor?
wat is er dan scheef?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zooist schreef:nombrado schreef:duidelijk
beide geen ervaring met hengsten
Wat een conclusie naar aanleiding van een vraag die gesteld wordt naar aanleiding van je eigen verkondigingen in dit topic.
nombrado schreef:heel logische conclusie
anders had je namelijk deze vraag niet gesteld![]()
![]()
ik weet niet of je goed mijn "verkondigingen" heb gelezen.
dat ik zowel met bit/stang en trens, portuegese stang , of bitloos rijd.
nombrado schreef:Moll schreef:goeie vraag, ik rij me hengsten altijd met bit binnen of buiten, me vorige hengst luisterde net zo goed buiten als binnen
we hadden het over bitloos naar buiten
jij rijd toch niet bitloos?
nombrado schreef:Moll schreef:dat ligt er aan an welke zijde het paard meer of minder gebogen is
wordt een paard dan rechter van schoudervoor?
wat is er dan scheef?
liberty22 schreef:jij bent toch ook links - of rechts handig dat betekend dat je met je voorkeurszijdde ws ook sterker bent en aangezien je met een schoudervoor oftewel een pli je het binnenachterbeen tot dragen maakt heb en daardoor controle met welke been hij draagt en je kunt dus afzonderlijk van elkaar de achterbenen versterken.
Zooist schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf moet dwingen om jouw posten te lezen omdat het niet iets is waar ik me bezig wil houden.
Maar heb inderdaad gelezen dat je met al die verschillende bitten rijdt.
Wat me vooral bij blijft uit jouw posten is dat je alles met je zit doet. Dat gaf ik net ook al aan. Ik vraag me om die reden af waarom je dan een bit in moet hangen.
Moll schreef:nee klopt, maar het is ook niet zo dat ik de vorige hengst met veel hand buiten kon rijden die was net zo licht en zacht als in de baan, dus als ik jou zo lees heb je je hengsten alleen in de rijbaan onder "controlle" en buiten zijn ze hun eigen ik weer
nombrado schreef:Moll schreef:nee klopt, maar het is ook niet zo dat ik de vorige hengst met veel hand buiten kon rijden die was net zo licht en zacht als in de baan, dus als ik jou zo lees heb je je hengsten alleen in de rijbaan onder "controlle" en buiten zijn ze hun eigen ik weer
misschien nog een keer lezen wat ik gepost had.
Moll schreef:vind 1 keer al erg genoeg
nombrado schreef:Moll schreef:vind 1 keer al erg genoeg
schijnt altijd erg moeilijk te zijn voor mensen, om te kijken hoe ze zelf eigenlijk zitten op een paard
begin daar eens mee, met je eigen scheefheid, alvorens je begint met de scheefheid van een paard.
als een instructeur het niet ziet van zichzelf
hoe kan je dan verwachten dat hij de juiste houding ziet van een leerling?
nombrado schreef:Moll schreef:vind 1 keer al erg genoeg
schijnt altijd erg moeilijk te zijn voor mensen, om te kijken hoe ze zelf eigenlijk zitten op een paard
begin daar eens mee, met je eigen scheefheid, alvorens je begint met de scheefheid van een paard.
als een instructeur het niet ziet van zichzelf
hoe kan je dan verwachten dat hij de juiste houding ziet van een leerling?