[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:12

Dit moet ik even van me af schrijven.
Heb net met de longeerhulp gelongeerd. Voor de 4e keer geloof ik.
Ineens poepte ze doet ze nooit tijdens het werken.. en na 5 minuten nog eens. Hele mooie keutels voor zover die mooi kunnen zijn.
En ze laat zo haar staart zakken.
En laat ze stil hangen !!! *\o/*
Aangezien ze hem altijd draagde.
Zwiept bijna niet meer met haar staart en ze ging zo mooi strekken met verruimen.
Jeej.
Ik hoor wel eens dat als een paard poept dat het een teken van overgeven kan zijn dat ie gaat ontspannen oid

Ze was zo los in haar lichaam en vooral in haar hals

Wat denken jullie nu op dit moment na het lezen van dit bericht?

_Michelleee

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:21

Klinkt leuk zeg! :) Maar voor opmerkingen laat ik over aan de kenners!

Ik ben minder enthousiast vandaag. Zoals ik al zei, voelde ze echt goed met rijden en voelde ze erg nagefelijk. Bij het zien van de foto's kon ik wel gaan huilen. Ze loopt weer met vastgehouden kaak, helemaal geen goed ruggebruik! Pfff... Laat zo meteen wel wat foto's zien. Ben erg teleurgesteld. Ze voelde goed, maar we zijn dus weer terug bij af. Zo jammer.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:38

Afbeelding

Dit vind ik het beste beeld dat er tussen zit. Maar nog steeds niet goed.
Afbeelding

Dit bedoel ik met geen contact...
Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1601238_10202904310867226_751969848_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1604859_10202904311347238_1074217422_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1601237_10202904314347313_2002710895_n.jpg

Afbeelding

Een voorbeeld van echt foto's waar k verdrietig van word:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1511110_10202904316547368_1185358327_n.jpg

Deze valt nog mee of niet?
Afbeelding

En opzich doet ze al haar oefeningen echt goed... Dus ik snap het niet

Inzet schouderbinnenwaarts
Afbeelding
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1524860_10202904330467716_1525135975_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1451333_10202904335547843_347923264_n.jpg

Dit is mijn fout, hier ben ik veel te sterk en te weinig activiteit
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1521759_10202904336787874_1730039168_n.jpg

Pasje wijken, te weinig buitenteugel
Afbeelding

Hier verruim ik
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1468494_10202904347908152_69641348_n.jpg

Uitdraven waarbij ik rustig teugel losser laat...
Afbeelding

Wat denken jullie? Niet goed he? :n
Kunnen jullie mijn fouten aanhalen en wat ik beter moet doen?
Laatst bijgewerkt door _Michelleee op 05-01-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:40

loveulla94 schreef:
Klopt helemaal,
Maar als ik nu mijn hand naar voren steek, wanneer we gewoon draven, en we dus totaal niks moeilijks doen, dan kruipt ze ook achter de ll. (haar eigen houding)
*zoekt foto*
kan hem niet zo snel vinden..
Maar hier een vergelijkbare:
[ Afbeelding ]

Als ik dus teveel eraan zit gaat ze erachter en als je er niet aan zit gaat ze er ook achter,
tenzij je iets doet dat ze moeilijk vind, dan gaat ze sterren kijken.
Ik probeer een tussenweg te vinden, door zoveel mogelijk met een zachte hand te rijden maar dan wordt het contact zo onrustig dat mijn hand weer sterk wordt.

Ik denk dat ze hierdoor ook niet de juiste spieren heeft.
ik wil meer lessen maar heb helaas geen werk waardoor 1x in de maand de max is aangezien mijn lessen erg duur zijn.

Op deze foto wil ik even reageren. :j
Op de manege rijd ik vaak op een paardje dat ik onwijs leuk vind. Uit zichzelf vrij sloom, maar als je hem eenmaal goed rijd, dan loopt hij heerlijk. Echt ontspannen, met achterbeen gebruik. Maar als ik dan mijn hand naar voren doe, dan blijft hij daar lopen. Ook als ik hem met een slappe teugel rijd. Hij gaat op een gegeven moment zo ontspannen lopen dat hij veeeeeel te diep gaat lopen, en daar krijg je hem met geen mogelijkheid uit. Wat ik dan moet doen is hem enkel nog naar voren rijden met mijn hand naar voren. Echt de ruimte geven om daar weer uit te komen. Komt rustig voor dat ik hem zo erg naar voren moet rijden dat hij in galop valt, en er dan nog niet uit komt. Dan moet ik hem daar in galop nog meer naar voren rijden, en dan komt hij daar pas uit, dan overgang terug naar draf, en de teugels weer oppakken en dan doet ie weer zoals het hoort.
Dus op zo'n moment kan ik je alleen maar zeggen, naar voren rijden.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:45

Ben heel benieuwd wat de "kenners" hierop zeggen, moet zeggen da tik zelf eigenlijk de laatste foto het fijnste beeld vind geven :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:52

Ik ben ook erg benieuwd... Maar ik kan het al raden. :( Niet goed vrees ik.
En als het zo is, ik weet niet meer wat te doen dan!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:57

Dankjewel loveuggs.
K rijdt haar wel altijd naar voren. Maar niet zover als wat jij zegt met de galop zelfs mee moeten pakken etc.
K zal concequenter gaan rijden en dit eens proberen. Bedankt voor de tip

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:54

Michelle ik heb eerder niet op je foto's gereageerd omdat je toen geen cap op had, ondanks dat ik het toch wel erg graag wou doen! Mijn handen kriebelde haha! Ben nu dus super super super blij dat je een cap op hebt gezet!! Toppie!! +:)+ :D

Ik zie op deze foto's een pony die gespannen is en een ruiter die zelf te veel wil.. :P
Maar meid, kijk eens goed naar die laatste foto en dan naar de andere foto's! Zie je wat er gebeurd? ;)

Enne wees niet al te streng voor jezelf en je pony hè!! Kijk waar jullie vandaan komen, kijk wat je al bereikt hebt! Dat het even een keer weer wat minder gaat is helemaal niet erg en dat gebeurt bij iedereen! Geef jezelf en je pony eens een schouderklopje, jullie hebben samen al een enorme voorruitgang gemaakt! :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:57

_Marinke_ schreef:
Michelle ik heb eerder niet op je foto's gereageerd omdat je toen geen cap op had, ondanks dat ik het toch wel erg graag wou doen! Mijn handen kriebelde haha! Ben nu dus super super super blij dat je een cap op hebt gezet!! Toppie!! +:)+ :D

Ik zie op deze foto's een pony die gespannen is en een ruiter die zelf te veel wil.. :P
Maar meid, kijk eens goed naar die laatste foto en dan naar de andere foto's! Zie je wat er gebeurd? ;)

Enne wees niet al te streng voor jezelf en je pony hè!! Kijk waar jullie vandaan komen, kijk wat je al bereikt hebt! Dat het even een keer weer wat minder gaat is helemaal niet erg en dat gebeurt bij iedereen! Geef jezelf en je pony eens een schouderklopje, jullie hebben samen al een enorme voorruitgang gemaakt! :)

Maar het probleem is, dat ze nu juist super goed voelt en ook helemaal niet zo gespannen. Ik kan zoooo gemakkelijk tempowisselingen rijden, ik kan har bijna terplekke laten draven en daarna vooruit (ze komt dan nog wel omhoog) en daar weer terug. Ze luistert echt heel goed op mijn hulpen en voelt nagefelijk.

Maar op de foto's vind ik haar idd ook zo gespannen ogen, weer kaak vast (denkik), rug uitgedrukt. Daarom dat ik zo teleurgesteld ben. :(
Ze voelt goed en toch is het niet goed, snap je? :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:03

Heeee, :D ik lees al een hele tijd mee, en vind het echt super, leer er ontzettend veel van! :D
Maar nu moet ik er ook eens aan gaan geloven, haha! :D

Dit is mijn paard bynck, heb hem nu iets langer dan een jaar, en hij is 7 jaar oud. Dit was op wedstrijd van paar weken terug. Meisje van stal heeft dit filmpje voor me gemaakt, weet dat het misschien niet heel handig is zo te beoordelen, maar ik zou het op prijs stellen :D

Er zijn een paar dingen die mij opvallen, ik vind de galop er niet lekker uitzien. Hij valt beetje uit elkaar, en lijkt bijna 'sloom', iig niet actief. Het lijkt ook een beetje alsof hij zijn bewegingen niet afmaakt. Ook zie ik, dat ik iets naar voren hang, waardoor het paar meegaat. We hangen allebei wat naar voren, zo loopt bynck wat op zijn voorhand. Ik zou in het vervolg meer naar achteren zitten, zodat ik hem daarin kan 'meenemen'. Ook zie ik op 1 van de beelden dat ik heel erg aanspoor. Wat inderdaad klopte, hij was niet heel voorwaarts op mijn been die wedstrijd. Wat erg apart is, aangezien hij bij trainen juist te hard gaat, vandaar dat ik ook nooit met zweep/sporen hoef te rijden. Op 1 of andere manier valt ie bij wedstrijden terug. Iemand daar tips voor? Maar misschien was dit ook wel eenmalig, aangezien ik vorige week ook wedstrijd had, en het nu wel mee viel. Ik was in ieder geval wel tevreden met de uitslag! Had 194 & 187 punten, en 2x de eerste prijs :D Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:19

Michelle ik denk ook dat de meeste spanning bij jou weg komt. Ik zie idd een hele gespannen pony met weggedrukte rug mar ook een ruiter die niet fijn in bbalans is en teveel omlaag kijkt. En ik zou de oefeningen voorlopig achterwege laten maar het simpel houden met voltes gebroken lijnen. Ga lekker zitten, kijk over je pony heen en ga lekker rijden zonder je ook maar een moment druk te maken om het hoofd. Het enige waar je op gaat focussen is activiteit en stelling en buiging mar bouw dit ook rustig uit en wees vooral geduldig.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:24

_Michelleee schreef:
_Marinke_ schreef:

Maar het probleem is, dat ze nu juist super goed voelt en ook helemaal niet zo gespannen. Ik kan zoooo gemakkelijk tempowisselingen rijden, ik kan har bijna terplekke laten draven en daarna vooruit (ze komt dan nog wel omhoog) en daar weer terug. Ze luistert echt heel goed op mijn hulpen en voelt nagefelijk.

Maar op de foto's vind ik haar idd ook zo gespannen ogen, weer kaak vast (denkik), rug uitgedrukt. Daarom dat ik zo teleurgesteld ben. :(
Ze voelt goed en toch is het niet goed, snap je? :)

En daarom is het juist goed om regelmatig filmpjes en foto's te laten maken en die zelf ook kritisch te beoordelen. :)

Je bent nu teleurgesteld omdat het voor jou gevoel goed voelde maar de foto's laten juist een ander beeld zien, dan weet je dus dat het voor jou goede gevoel toch nog niet helemaal goed was en ze eigenlijk toch nog wat te gespannen blijft. Haal er een leer moment uit, je leert nu zelf dat ze bij dit gevoel toch nog niet helemaal fijn los laat en nog meer moet. Dus je gaat verder op zoek of je dat {voor jou} al goede gevoel niet nog beter en nog fijner kunt krijgen. ;)

Het geeft echt niet hoor! Wees ook blij met wat je al bereikt hebt! :)

-----------------

Ik zie in je berichten terug (heb even nagezocht, kon me jou namelijk herinneren van het zonder bit lang en laag en ontspannen lopen) en denk echt dat je veel en veel te graag heel verschillende dingen wilt.

Je wilt haar sluiten, maar gelijk eigenlijk ook juist wat ruimte laten nemen omdat ze zich zo opkropt. Probeer pas vanuit je ontspanning die aanspanning te vragen en niet andersom. Het is helemaal niet erg als je in het begin even wat strenger moet zijn omdat ze anders continu met de kop in de lucht loopt en onder je vandaan rent en gespannen blijft. Het is prima om dan even een ophouding te maken, daarmee zet je ook het tempo direct even weer wat terug (het moet van jou blijven). Maar direct daarna geef je haar ook weer ruimte om je (lichte, stille) hand op te zoeken. Probeer dus echt er voor te zorgen dat je niet vast blijft houden maar zelf ook continu weer terug gaat naar ontspanning, ook in je eigen lichaam.

Met je been rijd je dan naar je hand toe.. Wanneer je een te laag tempo hebt (te weinig activiteit) zal je voelen dat ze juist wat zwaar (hangerig) word in je hand. Dan geef je dus iets been bij.. En wanneer ze te loperig is komt ze waarschijnlijk wat omhoog met het hoofd en heb je voor je gevoel eerst juist minder in je hand (soms komt de teugel dan zelfs slap te hangen) maar eigenlijk word ze dan wat sterker en stugger. Dan geef je even een ophouding. Ze zal waarschijnlijk enorm zoeken en in het begin denk je waarschijnlijk echt o help wat is dit..? Maar als jij consequent blijft vol houden dat je zelf ook weer naar de ontspanning terug gaat en daarmee dus ook een lichte stille hand elke keer weer aanbied. Maar er ook voor blijft waken dat ze niet te ontspannen gaat lopen, wel actief blijft maar ook niet te loperig word. Zul je merken dat het vanzelf beter gaat en je een heel fijn paardje onder je kont krijgt. Van daaruit kun je dan weer verder gaan werken en steeds iets meer gaan vragen. Maar dat kost tijd.. ;)

Ik denk verder ook dat je WAAR ze precies loopt even achterwege moet laten, maar het hoofd helemaal laten voor wat het is zal ik toch niet doen. Helemaal niet omdat ze al zo de neiging heeft om met de kop erop te lopen..... Sommige paarden moet je gewoon even vertellen dat ze best mogen zakken en je hand op mogen zoeken.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:39

Ik snap dat je zegt dat ik te veel wil, maar mijn geduld raakt gewoon ook echt op. Ik heb haar nu al meer dan 1 jaar. Ik kan toch niet blijven rondjes draven met lange hals? Ik ben zelfs nog altijd niet bezig met galop of dergelijke. Ik wil gewoon graag verder... :(

Pony is zo ingereden geweest (door St. Georges ruiter), dus die basis zal er vrees ik gewoon ook altijd inzitten. Ze kropt zich namelijk liever op dan echt op mijn bit te gaan hangen...

Ik zou ook niet weten hoe ik er meer ontspanning in ga moeten krijgen. Ook niet langs mijn kant. Ik voel mezelf ook al veel ontspannender zitten nu zij "naar mijn gevoel dan" nagefelijk loopt. Mijn hand kan heel mooi stil naast elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:43

Ik denk dat dat juist je probleem is dat je geduld op raakt. Maar dat is juist waar je het op mort zoeken. Sommige paarden hebben eenmaal langer nodig. Blijf gefocust op de basis en probeer je geduld te bewaren. Maar gut wat zou ik je graag een keer helpen :')

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:49

Zou longe werk helpen of een ander bit (zeker niet straffer, wil ik absoluut niet bedoelen)?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:59

Wat voor bit heb je nu?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:03

Enkelgebroken trensje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:06

Ik denk dat een ander bit weinig verschil zal maken maar misschien ligt een dubbelgebroken trend haar beter in de mond. Longeer je nooit?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:07

Je kunt dubbel gebroken misschien proberen? Ik ben nooit zo'n fan van een enkelgebroken door de werking, ik heb nu voor Dublin dit bitje:

http://www.stuebben.com/start.php?lg=nl ... 2&ukat=749

Ik ben er erg blij mee, hij is lekker dun en Dublin reageert er erg fijn op. Hij kauwt nu meer op zijn bit en ontspant veel sneller, misschien mede door het koperen tussenstukje

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:08

_Michelleee schreef:
Ik snap dat je zegt dat ik te veel wil, maar mijn geduld raakt gewoon ook echt op. Ik heb haar nu al meer dan 1 jaar. Ik kan toch niet blijven rondjes draven met lange hals? Ik ben zelfs nog altijd niet bezig met galop of dergelijke. Ik wil gewoon graag verder... :(

Pony is zo ingereden geweest (door St. Georges ruiter), dus die basis zal er vrees ik gewoon ook altijd inzitten. Ze kropt zich namelijk liever op dan echt op mijn bit te gaan hangen...

Ik zou ook niet weten hoe ik er meer ontspanning in ga moeten krijgen. Ook niet langs mijn kant. Ik voel mezelf ook al veel ontspannender zitten nu zij "naar mijn gevoel dan" nagefelijk loopt. Mijn hand kan heel mooi stil naast elkaar...

Heel stom hoor, maar is ze juist daardoor niet veel te vroeg in een (valse) oprichting gevraagd??

Je wilt dat het paard zich eerst ontspant en de bovenlijn oprekt als het ware. Dat het over de rug loopt en vanuit daar vraag je steeds meer verzameling waardoor de achterhand eronder komt, het paard in elkaar schuift als het ware en zo ook de voorkant wat omhoog komt.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:13

ik adviseer de longeerhulp :D
mijn paard doet halsstrekken altijd al goed, maar vandaag ging ze helemaal over de grond met haar neusje.

Vind het echt een super ding.

Iemand nog enig idee of het 'teken' wat mijn paard juist kan zijn?
Toen ik haar na het werken ging douchen, stond ze ook zo mooi stil.

Wij hebben een complete paardendouche, jaja
en ze mocht er nooit in omdat ze de boel al 2 keer had gesloopt en helemaal panisch wordt,
maar ben er van t zomer mee bezig gegaan en nu staat ze 10 min stil en daarna begint ze wat te draaien. verder niks aan de hand.

maar vandaag dus, na het longeren, bleef ze zo ontspannen staan in de douche..

Alsof er een knop is omgegaan.. maar kan dit...?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:16

_Marinke_ schreef:
_Michelleee schreef:

Heel stom hoor, maar is ze juist daardoor niet veel te vroeg in een (valse) oprichting gevraagd??

Je wilt dat het paard zich eerst ontspant en de bovenlijn oprekt als het ware. Dat het over de rug loopt en vanuit daar vraag je steeds meer verzameling waardoor de achterhand eronder komt, het paard in elkaar schuift als het ware en zo ook de voorkant wat omhoog komt.

Ja zeker wel!! Ben ik héééél zeker van. Vrouw heeft er 2 maanden mee gereden. Elina kon basis nog niet (galop al helemaal niet) en de oefeningen: schouderbinnenwaarts, wijken, keertwending, travers, achteruit en stap galop en zelfs begin appuyement zaten er al op.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

Joolien schreef:
Ik denk dat een ander bit weinig verschil zal maken maar misschien ligt een dubbelgebroken trend haar beter in de mond. Longeer je nooit?

Niet zo veel nee, omdat ze daar ook echt niet in onspant, ze loopt gewoon waar ze wil lopen (omhoog) zelfs met bijzet zie je haar geen 1 keer ontspannen lopen in haar hals...

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:19

Maar als jullie foto's zien... Kunnen jullie mss aangeven wat goed is en wat slecht? En eventueel hoe ik het kan verbeteren. :) Ben op moment echt zoooo wanhopig!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:20

het komt wel goed Michelle :(:)
Weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar heb je les?