freeride schreef:het spijt me vreselijk om te zeggen, maar ik vind niets een excuus om zoveel zwaarder te zijn dan gezond voor jezelf is.
wanneer je in het maximum van toelaatbaar bmi zit, vind ik het al op het randje.
ziekte medicijnen allemaal smoezen, ik weet waarover ik het heb.
Iemand die 87 kg weegt en daarbij 1.90m is, geen probleem mee, die is in verhouding gewoon correct, maar iemand van boven de 80 kg, en kleiner dan 1.85m, hoort niet op een paard, groot klein sterk slap, maakt niet uit, gewoon op geen enkel paard.
Ja, ik weet dat er nu veel mensen pissig zullen zijn, maar wees even echt eerlijk, waarom is te dik tegenwoordig bijna normaal, en gewoon gezond slank een uitzondering? gemakzucht, luiheid en verslaving aan een heleboel ongezonde dingen.
Iedereen een jaartje back to basic, eens zien hoeveel er dan nog te dik zijn: scheelt ook een hoop geld hoor, geen extra ziektekosten meer enzo....dus aan iedereen met serieus overgewicht: ga met een paard aan de hand door de rijbak of op de weg joggen, en als de BMI weer normaal is, kun je er weer op.OPEN JE OGEN!!!!!!
waarom mag iemand van 1.85 wel 80+ wegen, en een kleiner iemand niet?
Bij een kleiner iemand hoeft het gewicht niet alleen uit vet te bestaan...
80 kg is 80 kg .. maakt voor het paard niet uit, tenzij ruiter zowel paard als zichzelf in de weg zit.
Beetje kort door de bocht dit.